Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik polozenia walka rozrzadu za co odpowiada? -

21 Mar 2015 21:24 10182 51
  • Poziom 9  
    Prosze was o podpowiedz.
    Szukam odpowiedzi na pytanie;Czy w silniku VR6 czujnik polozenia walka rozrzadu odpowiada za impuls na wtryskiwacze?
    Przeczytalem gdzies ze wlasnie w takich silnika jak np VR6 (VW) mamy dwa czujniki od obrotow;
    -jeden(czujnik obrotow walu korbowego) ktory odpowiana minn. za iskre i paliwo,oraz
    -drugi (czujnik obrotow walka rozrzadu) ktory ma zarzadzac minn. impulsami na wtryskiwacze (rozpylacze).
    Szukam tylko potwierdzenia lub zaprzeczenia od jakiejs madrej glowy.
  • Zasilacze UPS
  • Moderator Samochody
    Czujnik położenia wałka rozrządu określa suw cylindra. Obrazowo, czujnik wału czyta w którym cylindrze tłok osiąga właśnie GMP, a czujnik wałka rozrządu określa, czy jest to suw spręzania, czy wydechu. Potrzebne to jest właśnie dla potrzeb sekwencyjnego wtrysku, żeby wtryskiwacze psikały pojedynczo i we właściwym momencie, a nie jak w fullgrupie wszystkie na raz i w dodatku 4 razy na obrót wału.

  • Poziom 34  
    bez sygnału oznaczenia cylindra VR6 pracuje w trybie full-group, nawet trudno poznać na pierwszy rzut oka różnicę, no - może przy dystrybutorze :)
  • Poziom 43  
    Kolego niewierny , zdaj sobie sprawę że z kola wału nie jesteś wstanie odczytać pozycji suwu dla silnika 6 cylindrowego i każdy 6 lub więcej cylindrowy ma takowy.
  • Moderator Samochody
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego niewierny , zdaj sobie sprawę że z kola wału nie jesteś wstanie odczytać pozycji suwu dla silnika 6 cylindrowego i każdy 6 lub więcej cylindrowy ma takowy.

    Romuś, przy 4 cylindrowym jest to samo. Wyjątkiem są systemy MM, gdzie jeden czujnik w aparacie zapłonowym określa ZZ i suw cylindra.
  • Poziom 43  
    Ale w 4 cylindrach jest do ogarnięcia identyfikacjia 1 cylindra i wtrysk sekwencyjny przy 6 już nie.
    Nawet przy 5 w volvo musi być czujnik wałka.




    Kol yahoo pochwal się który masz silnik VR6.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 9  
    Koledzy dziekuje za opinie i wiedze,puki co mam rozumiec ze czujnik ten odpowiada za impulsy na wtryskiwacze.Dodam tylko ze wlasnie brak jest sygnalow na wyjsciu ze sterownika silnika i szukam przyczyny a auto kupilem z wyciagnietym i uszkodzonym oraz rozebranym silnikiem.Okazalo sie potem ze pompa wsp jest od innego ,kompresor klimy tez itp stad nie mam pewnosci co do czujnikow ktore byle odkrecone od silnika.
    Co do typu silnika czy po nr vin dojdziecie co to za rodzaj bo wiem ze sa jakies AAA ?
    Auto dziwne,jesli ktos widzial vr6 w vito to wie ze tam niema gdzie palca wsadzic,wiatrak sie kreci kolo 1,5 cm od kabli wezy itp,naprawde ciasno chociaz podobno kultura pracy tych silnikow oraz mozliwosci przy aucie ktore wazy okolo 2 T sa naprawde imponujace. Czekam z utesknieniem aby to poczuc.
    A i jescze jedno,auto fabrycznie mialo nie 174 konie a bylo wzmocnione do 210 koni.
    Jak bralem auto od typa ktory powyciagal i po podmienial czesci wygladalo wmiare.Potem okazalo sie ze dostalem inny sterownik silnika i byl blad immo(ktos probowal go chipowac i zepsul,brakowalo jakiegos wsadu)i pewnie dlatego mi go wsadzil a wzial ten 210 konny.W tej chwili mam kupiony caly zestaw do uruchomienia silnika.
    Czyli raz jeszcze;Kupic i zalozyc nowy czujnik? Czy tak? Prosze o potwierdzenie

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    Panowie i co mam kupowac ten czujnik?
  • Poziom 43  
    Kolego w AAA sa 2 typy jeden 5v drugi 12V zasilania oczywiście ich zamiana to natychmiastowe uszkodzenie.

    Bez tego czujnika bez problemu odpali.

    Ale jak immo aktywne to nie poda masy na wtryski i nie będzie paliwa podawanego.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Pozatym nie ma czegoś takiego jak komputer 210KM , silniki różnią się liczną zaworów i to zmienia 170 na 190 KM.

    Pozatym jak masz WOT to 5l paliwa starczy na 2km jazdy tzn 1km i z powrotem, tak ze ma smaki na paliwo ten silnik.
  • Poziom 14  
    Wtrącę się w dyskusje jest to silnik 2.8 VR6 12V o oznaczeniu AAA ten sam co w galaxy alhambra czy sharanie różni się tylko kolektorem ssącym i jego osprzętem. Mi się wydaje że nawet jak czujnik wałka rozrządu jest uszkodzony to i tak silnik powinien odpalić w trybie awaryjnym.
  • Poziom 9  
    No to o co chodzi?
    Pompka paliwa dziala,paliwo jest,iskra tez,tylko z sterownika wychodzi 1 impuls podczas krecenia.Kupiony caly zestaw sterownik, kluczyk kostka immo z pewnego zrodla i dalej bez zmian.
    Komunikacja pomiedzy kostka immo a sterownikiem jest,+12V i masa na sterowniku tez.
    Poza tym jesli mowimmy o immo to auto powinno odpalic i zgasnac a tu tylko tak jakby lapalo.
    Jak pstryka samostartem do przepustnicy to zapala i ladnie pracuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    PALIWO PODAJE.

    Dodano po 42 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze posiadam toyota cerina e 1995r,wiec wiekowe auto i od jakiegos czasu pojawiala mi sie kotrolka rejestru bledu,natomiast nic sie nie dzialo.
    Tydzien temu jak gdyby nigdy nic podjechalem pod garaz ,natomiast przy probie odpalu nic.
    Paliwo sie pompowalo natomiast iskry nie bylo(dodam tylko ze mam w tym silniku czujnik polozenia walu oraz czujnik halla w aparacie.
    Po podlaczeniu komputera okazalo sie ze padl czujnik walu korbowego(odp min za iskre).
    Czyli co ;przy uszkodzonym tym czujniku tez powinna zapalic???
    A nie pali.Po wymianie czujnika auto jak nowe.
    U mnie nawet jesli czujnik walka jest uszkodzony nie zarejestruje mi tego bledu sterownik bo diagnosta mi powiedzial ze auto powinno pracowac do rejestracji bledow.
    Poza tym nie posiadam w vito kontrolki "CHECK ENGINE".

    Dodano po 8 [minuty]:

    A moze ktos z uzytkownikow posiada vr6 z takim czujnikiem i moglby odpiac od niego wtyke i srawdzic czy zapali??
  • Poziom 43  
    Na 100% zapali z nim lub bez niego.
    Kolego po kiego h... porównujesz zachowanie silnika VR6 do toyoty z aparatem zapłonowym i do vito.?

    Po drugie podłączasz vag i widzisz czy jest błąd czujnika wałka czy nie , lub błąd immo,
    Po trzecie czujnik wałka sprawdzisz diodą świecącą.

    Dodano po 2 [sekundy]:

    Na 100% zapali z nim lub bez niego.
    Kolego po kiego h... porównujesz zachowanie silnika VR6 do toyoty z aparatem zapłonowym i do vito.?

    Po drugie podłączasz vag i widzisz czy jest błąd czujnika wałka czy nie , lub błąd immo,
    Po trzecie czujnik wałka sprawdzisz diodą świecącą.
  • Poziom 9  
    A jak ten czujnik sprawdzic?Moge prosc o jakas podpowiedz?
  • Poziom 43  
    Normalnie zapinasz na przewód sygnałowy kontrolke diodową i wraz z obrotem silnika miga.
  • Poziom 9  
    Dodatkowo.
    Kolega(mechanik) po wlozeniu silnika podlaczyl interface,oczywiscie bledow do cholery.
    Po kasowaniu wyszlo czujnik cisnienia oleju(zwarcie do masy)Cewka immobilisera i pokolei wtryski 123456.
    Stwierdzil ze to immo(nie bylo zgodnosci klucza.
    Podjechal inny z interfacem mercedesowskim i mowi ze immo jest zgodne.

    Pojechalem do lodzi po zestaw do startu silnika(sam odpalalem to auto po czym sam tez zdemontowalem sterownik,kostke immo,cewke i kluczyk.
    Wrocilem do auto zalozylem i bez zmian.
    Znow ten pierwszy podlacza swoj interface.
    Bledy to petla immobilizera,czujnik cisnienia i pokolei wtryski 123456.
    Odpielismy czujniki wszystkieod oleju i bez zmian.
    Dodam tylko ze kolega wchodzi w komunikacje poprzez passat vr6.
    Po mercedesie nie widzi sterownika.
    Widzi czasy wtryskow,ale nie wychodza one ze sterownika na wtryski.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tzn diode led jedna noga na sygnal druga na + czy -???
  • Poziom 43  
    Mogła być gazownia i poprzecinane wiązki od wtrysków.

    Skoro immo jest aktywne to ci w życiu nie odpali.
  • Poziom 9  
    Nie bylo gazu,wiazki sprawdzalem przed instalowaniem.
    A co do immo nie moge tego pojac.
    Auto odpalam demontuje zakladam w swoim i dalej immo?
    Pozatym kolega mi napisal(tez ma takiego) ze zamienil kostke immo .
    Auto odpallo i za chwile zgaslo/.
  • Poziom 43  
    Spraw dosyć prosta nacinasz kabele idące do wtrysku i tam zapinasz diodę i powinna mrugać podczas kręcenia. Cały czas.

    Sprawdzałeś żarówką czy masz cały czas zasilanie wtrysków?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdzałęś w ogóle czy iskra jest cały czas podczas kręcenia?
  • Poziom 9  
    Iskra jest caly czas.
    Co do tego sprawdzenia samych wtyskow.Juz tak sprawdzalem i tak mruga,natomias jak podlacze prubowke 12v zaraz na wyjsciu ze sterownika na wtryski to po przekreceniu zaplonu swieci, jest 12v a nastepnie podczas krecenia mignie 1 raz i tyle.
    Wtryskiwacze sa nowe 12 voltowe
  • Poziom 43  
    To odepnij w ogóle czujnik wałka.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Na pewno masz właściwy komputer?
  • Poziom 9  
    Komputer o oznaczeniach identycznych z orginalem.
    Czujnik czy odpiety czy zapiety bez zmian
  • Poziom 30  
    yahoo33 napisał:
    Jak pstryka samostartem do przepustnicy to zapala i ladnie pracuje.

    Więc problem jest tylko z odpaleniem ?
    Jak psikniesz plak to zapala i chodzi normalnie ?
    Ile jest volt w instalacji kiedy kręcisz rozrusznikem ?
  • Poziom 14  
    Odpala tylko tyle ile ma samostartu (paliwa) sam nie chodzi, cały czas jest brak sterowania wtryskiwaczami.
  • Poziom 9  
    Odpowiedz dla diodabg;
    Problem JEST z odpaleniem a wlasciwie z wtryskiem paliwa.
    Tak jak leje np plak do odpala bez problemu i ladnie rowno pracuje.
    Co do voltazu w instalacji nie mierzylem ale mam nowka akku 100 aph.
    Pieknie kreci.ale voltarzu nie mierzylem.Dodam tylko ze jak kolega podlacza interface delphi i laczyl poprzez VW (bo przez mercedesa nie widzi) to pomijajac wczesniejsze bledy pisal cos o niskim napieciu ale bylo to bez krecenia ,tylko na zaplonie.Raz jeszcze pisze akku bardzo dobry nowy 100 amp.
  • Poziom 43  
    Sprawa jest taka że wtryski, czujnik wałka i evap mają wspólne zasilanie.

    Mam nadzieje że nie zanika.
  • Poziom 9  
    EVAP to pompa powietrza?
    Jesli tak to wiem ze wtryski i pompa powietrza maja wspolne zas.
    Co do czujnika nie wiedzialem ,jutro sprawdze.
    A moze znikac z jakiegos powodu?
  • Poziom 43  
    Ps o jakim samochodzie mówimy.
  • Poziom 9  
    Mercedes-Benz vito 638.Fabrycznie z silnikiem 2.8 benzyna VR6 z 2001r wersja AMBIENTE w automacie.
  • Poziom 43  
    To wątpię żeby tam był klon AAA. Nie te lata.
    Ilu zaworowy jest silnik w ogóle i jaki ma kod mercedesa?
  • Poziom 9  
    wstawie tlumaczenie z dekodera vin;silnik 12 zaworowy

    Model Opis: V-Class rozstaw osi 3000 mm
    Kod modelu: 638294
    Katalog: 50N
    Okres Produkt: IDENT-NR. 246705
    Kod nadwozia: 3
    Silnika: 104 900 12 006 089
    Skrzynia biegów: 00 723 699 000 223
    Kierownica: 000952019
    Numer zamówienia: 5953180325
    Numer produktu: 6023967
    Wnętrze: 302B
    Kolor: 6891 (szkliwa zielony metalik Aleksandryt MB 6891)
    Data: 000516
    Lista opcji
    178:
    420:
    440:
    580:
    AU4: wysłać do. STOSUNEK osi biegów I = 4,92
    CL1: Roel. Regulowana. Wysokość i kąt oprogramowania
    CL2: skóra. FINISH art. KOŁA I DŹWIGNIA PEREKL.PEREDACH
    EE8: akumulator 12 V, 100 Ah
    EP4: PIERWSZE SET. Systemy audio. 2-kanał. GŁOŚNIK.
    G40: AKP
    H06: UKŁAD KLIMATYZACJI
    H21: TEPLOIZOL.OSTEKL. Ramka z wstążkami. FILTR. VETR.STEK.
    HH7: System klimatyczny DOPOLN.V BACK SAL.
    IK9: Zarządzany kod 0
    IL2: Kod eksport
    M39: GENERATOR 14 V / 150
    MD9: system automatycznego tempomat. TRANSMISJA
    MR9: MOTOR. M104 V6 128kW (174LS)
    RF5: OPONY PIRELLI (50)
    RL2: LEGKOSPL. KOŁA 7J X 16
    RR6: KOŁO ZAPASOWE I JACK
    U46: skórzana tapicerka
    VB1: zasłony w kabinie pasażerskiej
    VF2: WNĘTRZE pieczarkowym
    VP3: PAKIET AMBIENTE
    W48: tilt okno PASS.SAL. W centrum z futra. Pref.
    YE1: chłodnice skrzynkowe
    YE2: składany stół
    YE4: BAY rzeczy do pod siedzeniem. PRZEJŚCIE.
    6891: EMALIA ZIELONY METALIK Aleksandryt MB 6891
    Pieczarki SKÓRA: 302B
    M104:
    Przejdź do katalogu
    V 200 CDI, V 220 CDI, V 200, V 230, V 280
    Model Opis: COMBI V-Class sedan z OBEM.SALONOM, KOLES.BAZA 3000 MM
    Kod modelu: 638294
    Katalog: 68Y
    Okres produkcji: c IDENT-NR. 246706
    Kod nadwozia: 3
    Silnika: 104 900 12 006 089
    Skrzynia biegów: 00 723 699 000 223
    Kierownica: 000952019
    Numer zamówienia: 5953180325
    Numer produktu: 6023967
    Wnętrze: 302B
    Kolor: 6891 (szkliwa zielony metalik Aleksandryt MB 6891)
    Data: 000516
  • Moderator Samochody
    yahoo33 napisał:
    wtryski i pompa powietrza maja wspolne zas.

    To nie prawda, pompa powietrza ma swój osobny przekaźnik.
    Silnik to raczej AYL z Sharana.
    yahoo33 napisał:
    vito

    Nie ubliżaj swojemu autu, Vito to blaszaki, a to jest V-Klasa. ;)