Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson SR50 Star Classic - Słaba iskra, zapłon PVL

ryshard 22 Mar 2015 09:12 1500 11
  • #1 22 Mar 2015 09:12
    ryshard
    Poziom 15  

    Witam, ostatnio wpadł mi w ręce Simson jak w temacie. Niestety ma słabą iskrę, zapłon PVL. Mierząc napięcie cewki ładującej cewkomoduł jest to ok 35V, wydaje mi się, że trochę mało jak na CDI. Świecę trzeba sklepać na ok 0,1 mm żeby była iskra. Opór cewki ładującej to ok 160R, natomiast jak znalazłem w necie powinien być powyżej 500R, wygląda na spięcie. Mógłby ktoś posiadający PVL zmierzyć napięcie u siebie na czerwonym przewodzie, by ostatecznie ustalić czy to wina cewki ładującej, czy cewko modułu, bo jedno i drugie do tanich nie należy. Jeśli to cewka to można jeszcze przewinąć, zastanawiam się czy cewko moduł od chińczyka nie podejdzie.

  • #2 22 Mar 2015 11:11
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Raczej stator do wymiany, niska rezystancja wskazuje na zwarcia międzyzwojowe. Przezwojenie to dość ciężka sprawa.

  • #3 22 Mar 2015 20:47
    ryshard
    Poziom 15  

    BANANvanDYK napisał:
    Raczej stator do wymiany, niska rezystancja wskazuje na zwarcia międzyzwojowe. Przezwojenie to dość ciężka sprawa.


    Pewnie tak, ale dobrze żeby znalazł się ktoś, kto by to potwierdził. Trochę poczytałem i w jednym przypadku podmiana cewko modułu pomogła, ale niestety trzeba taką mieć, żeby podmienić, a nowa trochę kosztuje.

  • #4 23 Mar 2015 16:19
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia).
    Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane napięcie jest zbyt niskie aby zapłon dawał iskrę.

  • #5 23 Mar 2015 16:40
    Muciek50
    Poziom 16  

    Możesz spróbować przewinąć stator grubszym drutem rzędu 0,6 0,7mm i dać do tego transformator np 8/230v czy 9V. Tanie rozwiązanie a nuż się uda.

  • #6 23 Mar 2015 23:22
    ryshard
    Poziom 15  

    Myślę przewinąć, ale takim samym drutem, tylko że jeszcze nie rozebrałem cewki. Na stronie PVL'a jest informacja, że cewka simona stator nr 1071 powinna mieć 1850 zwojów drutem 0,18 z tym że, jest jedna rozbieżność, bo w sprawdzaniu zapłonu jest podane, że cewka powinna mieć 50R, a nie 500R.
    http://www.pvl-zuendungen.de/cms-en/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=62

  • #8 24 Mar 2015 19:22
    ryshard
    Poziom 15  

    A mógłby ktoś potwierdzić, czy przekrój 0,18 mm jest prawidłowy? I czy też pojedynczo emaliowany wystarczy? Na znanym portalu aukcyjnym są 0,18 po 9 i 14 zł, i 59 zł za 1 kg, wziąłbym kilogram, bo się chyba najbardziej opłaca, bo chcę jeszcze nawinąć cewkę CDI do WSK 175.

  • #9 25 Mar 2015 16:16
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Dane cewki zasilającej dowiesz się dopiero kiedy ją odwiniesz i sam zmierzysz grubość drutu, bo jak wcześniej pisałem tamte dane są do zupełnie innego typu zapłonu.

  • #10 25 Mar 2015 17:30
    ryshard
    Poziom 15  

    Zamówiłem 500g DD2E 0,18mm, ma oporność R 0,6681/m, czyli na 500R będzie trzeba nawinąć ok. 750 metrów, coś koło 170 gram (0,2262g/m). Zobaczymy czy się uda. Ale skoro działa już na 160R, jak mam teraz to jeśli się zbliżę do tych 500R powinno działać.
    Update:
    Drut przyszedł, cewka odwinięta, jednak drut o przekroju 0,18 mm jest raczej za gruby. Oryginalnie było coś koło 0,12mm. Czy do nawinięcia i zabezpieczenie pierwszych warstw nadaje się pokost, czy raczej lakier bezbarwny. A może jest do tego jakiś specyfik ? Tak samo na koniec, czy może to być bandaż nasączony lakierem/pokostem czy użyć czegoś innego ?

    Finalnie zamówiłem drut 0,15 mm, cewka nawinięta wkrętarką, liczby zwojów nie liczyłem, tylko opór co jakiś czas. Wyszedł dużo większy, cewka nawinięta na grubość poprzedniej, co parę warstw zabezpieczana lakierem bezbarwnym. Na koniec zabezpieczona bandażem nasączonym lakierem bezbarwnym. Na kopniaku jest coś koło 70V. Simson pali, jeździ iskra dyl. poniżej parę zdjęć z nawijania.
    Simson SR50 Star Classic - Słaba iskra, zapłon PVL Simson SR50 Star Classic - Słaba iskra, zapłon PVL Simson SR50 Star Classic - Słaba iskra, zapłon PVL

  • #12 13 Kwi 2017 10:25
    thomas__1
    Poziom 22  

    Ile dokładnie trzeba nawinąć zwojów?
    Oporność zależy od średnicy drutu więc sposób pomiaru omomierzem jest kiepski. Im grubszy drut tym wyjdzie więcej zwojów mierząc omomierzem. Więcej zwojów - większe napięcie.

    Odwinąłem cewkę i naliczyłem 3907 zwojów +/- 50 ;) Było ciężko bo z wierzchu i blisko rdzenia zwoje były posklejane - w niektórych miejscach była już goła miedź. Co do grubości to muszę zmierzyć ją mikrometrem. Suwmiarką około 0.175mm w izolacji i około 0.15mm w miejscu gdzie izolacja zeszła.

    Mikrometrem wychodzi że drut ma fi 0,12 mm (0,15mm z izolacją)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME