Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet Captiva 2007 - Bardzo częste wypalanie DPF

twistedme 22 Mar 2015 18:25 17823 28
  • #1 22 Mar 2015 18:25
    twistedme
    Poziom 6  

    Witam,

    próbuję znaleźć w necie jakieś informacje na ten temat, ale niewiele konkretów. Jakoś mam pecha do warsztatów, bo raczej też nic konkretnego jak na razie nie wiem, dwóch mnie w ogóle zbyło, i chciałbym się poradzić, aby uniknąć wymiany kolejnych części na ślepo, żeby się dowiedzieć na końcu, że jedyna rada to wyciąć filtr...

    Kupiłem 3mc temu Chevroleta Captivę 2l D z 2007r., przebieg 120 tys, wygląda raczej na autentyczny. Zrobiłem teraz prawie 4000km i generalnie jestem zadowolony, aczkolwiek mam problem z częstym wypalaniem dpf'a.

    Na początku w ogóle nie zwracałem na to uwagi, dopiero kolega mi uświadomił, że pracują wentylatory i to znaczy, że się wypala. Zacząłem czytać i okazało się, że objawy wypalania dpf występują u mnie co 50-100-150km. Na jałowym obroty wzrastają do prawie 1000/min. i włączają się wentylatory. Średnie zużycia paliwa w tym momencie znacznie wzrasta.

    Pierwsze, co zrobiłem, po zakupie, to wymiana rozrządu w ASO i olej/filtry u znajomego. Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie zapaliła się też kontrolka wymiany oleju.

    "Gdy system obliczy, że żywotność oleju dobiega
    końca, wskaże na konieczność jego wymiany.
    Na tablicy wskaźników zapali się lampka
    wymiany oleju silnikowego. Patrz „LAMPKA
    WYMIANY OLEJU SILNIKOWEGO”. Olej
    należy wymienić jak najszybciej."

    Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej. Dpf nadal wypalał się tak jak zwykle.

    Zacząłem monitorować stan oleju na bagnecie i nie wzrastał (nawet raz jednorazowo spadł o ok 3-4mm)

    Postanowiłem więc pojechać do warsztatu specjalizującego się w DPF i tuningu, celem diagnozy. Podłączyli do kompa, stwierdził, że skoro nic się nie świeci, nie wchodzi w tryb serwisowy, nie ma żadnych innych objawów, ogólne średnie zużycie paliwa 10l (mierzone fakturami, jest w normie dla tego wozu), to nie ma podstaw do wycięcia filtra i że komputer sam ustala tą częstotliwość, a % zapchania nie są w stanie stwierdzić, bo się nie wyświetla w tym modelu, skasowali 100zł i odjechałem głupszy niż byłem...

    Kilka dni temu znowu kontrolka jakości oleju się zapaliła, mimo, że poziom na bagnecie wciąż taki sam (teraz już sprawdzam codziennie). Podjechałem do najbliższego warsztatu i akurat zaczęła się procedura wypalania. Mechanik podłączył do swojego kompa i u niego był pokazany stan zapchania filtra - 6%, ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!! Zauważyłem jeszcze, że temperatura 724 stopnie. Jestem umówiony na przyszły tydzień, ma mieć jakiś specjalny komputer oplowski, który niby więcej pokaże.

    Stwierdził też, że moja teoria, że może jednocześnie dolewa ropy do oleju i np. turbina puszcza olej do dpf'a jest raczej mało prawdopodobna... (faktycznie skoro nie zapchany). Sprawdził organoleptycznie :) bagnet i nie stwierdził obecności ropy. Nie był też zwolennikiem motula, powiedział, że lepszy byłby castrol edge. Mówił też, że jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia dpf (druga moja teoria), to nie wypalałby się w ogóle i wszedł by w tryb serwisowy.

    Uprzedzając pytania, to mieszkam prawie bezpośrednio przy DK i jeżdżę 15-40km odcinki z prędkościami 80-120/h. Rzadko krótkie trasy "po wsi" rzędu 1-2km. Tankowałem "lepsze" paliwa na Shellu i Lotosie, jak i zwykłe orlenowskie na stacji onname pod domem. Bez zmian. Auto nie wykazuje poza tym żadnych niepokojących objawów. Przykład z dzisiaj: Jechałem rano trasę 50 km (25 w jedną stronę, godzina postoju i powrót) praktycznie całość na tempomacie 100km/h. Filtr wypalał się 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego dnia przerwałem procedurę i drugi raz jak wracałem. Paranoja.

    Czy ktoś przerabiał podobne objawy? Czy jedynym lekarstwem jak większość sugeruje jest wycięcie filtra? Jeżeli diagnozowanie ma pochłonąć koszty 3x większe, to może rzeczywiście... Z której strony to ugryźć? Od czego zacząć?

    Z ciekawości, bo szukałem i nie ma. Gdzie znaleźć cenę nowego filtra (jeżeli w ogóle jest w sprzedaży)?

    Z góry dzięki za rady.
    Tomek

    1 28
  • #2 22 Mar 2015 18:45
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Podaj z testera wartość sadzy wartość popiołu, oraz sumaryczne zapełnienie DPF, przebieg oraz odstęp między ostatnimi 5 regeneracjami.

    3
  • #3 22 Mar 2015 20:10
    twistedme
    Poziom 6  

    Do kogo (z jakim konkretnie sprzętem) się udać, żeby uzyskać tak szczegółowe info?

    2
  • #4 22 Mar 2015 22:08
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Do kogoś kto zajmuje się diagnostyką komputerową aut.

    Jak byś mijał moje okolice, zapraszam.

    2
  • #5 22 Mar 2015 22:16
    diodabg
    Poziom 29  

    Nie koniecznie musisz szukać kogoś kto ma sprzęt diagnostyczny do Chevroleta twoje autko można też zdiagnozować jako Opel Antara.

    1
  • #6 23 Mar 2015 09:50
    twistedme
    Poziom 6  

    Dzięki za rady, nie wiem czy ja mam pecha, czy o co chodzi. Tak jak pisałem, od początku napotykam na dziwny opór materii w temacie. Od rana dzwoniłem do 4 warsztatów:

    1. - z amerykańskimi mi się interfejs nie łączy
    - ale to auto prod. koreańskiej GM, właściwie opel
    - mimo to się nie łączy.
    - dzięki, do widzenia

    2. - No niby możemy podłączyć. Można podjechać.
    Gadka się nie klei
    - Do widzenia.

    3. -Ale co dokładnie się dzieje?
    Opisuję sytuację.
    - No ale ja tu nie bardzo pomogę, to bardziej może mechanik, żeby sprawdzić, czy faktycznie ta turbina nie puszcza oleju.
    - dzięki, do widzenia

    4. - No tak, ale to panu nic nie da, ja mogę tylko stwierdzić, że uszkodzony, bo tam się to bezpośrednio nie łączy.
    - mam info, żeby sprawdzić wartość sadzy, wartość popiołu, oraz sumaryczne
    zapełnienie DPF.
    - no ale to nic nie da, ludzie wycinają, ale też nikt nie da gwarancji, ze będzie ok. Lać lepsze paliwo.
    - no lałem i tak samo, u mnie wypala się co 50km
    - ma pan diesela i musi pan się z tym męczyć.
    - do widzenia

    Ręce mi opadają, szczególnie, że nie jestem za mocny w temacie. Poczekam do przyszłego tygodnia na ten "oplowski komputer", a jak nie to będę pisał do Ciebie domex32 na PW i zrobię sobie wycieczkę :)

    2
  • #7 23 Mar 2015 18:15
    domex32
    Moderator na urlopie...

    twistedme napisał:
    - 6%, ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!!


    Teraz doczytałem, dla mnie to jest podstawa do usunięcia albo wymiany filtra, a potem po usunięciu widać wszystkie niedociągnięcia ze strony układu napędowego, kopcenie na czarno itp, co zapycha DPF, i warto o tym myśleć i reagować szybko, bo przy 700 stopniach wtryski, tłoki i turbo, bardzo mocno dostają...

    Dodano po 1 [minuty]:

    twistedme napisał:
    lepszy byłby castrol edge


    Tak, najlepiej 0\30 lub 5\30 nisko popiołowy, w razie czego, przepalony nie zapycha filtra.

    0
  • #8 24 Mar 2015 08:10
    twistedme
    Poziom 6  

    Nic nie rozumiem... przecież 6% to prawie pusty.

    Dostałem ciekawą opinię na innym forum:

    "stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!!

    -- czyli juz wiadomo ze wypalanie nie zostalo zainicjowane bezposrednio przez ECU a wywolal je czujnik DPF (Captiva/Antara z silnikiem Z20DTx jest wyjatkiem)
    link:
    http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/194174-filtr-czastek-stalych-dpf-fap/

    Pytanie 9: Czy czujnik filtra DPF odgrywa jakąś rolę w procedurze regeneracji?

    Odpowiedź: Czujnik nie inicjuje regeneracji. Czujnik DPF pełni rolę czysto diagnostyczną, monitorując przeciwciśnienie w filtrze cząstek stałych. Wyjątkiem są modele Antara, Captiva, Z20DTx, gdzie czujnik filtra DPF służy do aktywacji procesu regeneracji."

    Możliwe, że jest problem w tym układzie? Gdzie znaleźć prawidłowe wartości ciśnień w tych czujnikach?

    1
  • #9 24 Mar 2015 09:58
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    twistedme napisał:
    stan zapchania filtra 6%
    To jest pewnie kalkulowany stopień zużycia filtra. Jest taki mały, bo ktoś go wcześniej wyzerował jak przy wymianie na nowy. Niewiele ma to wspólnego z różnicą ciśnień wywołującą procedurę.

    1
  • #10 24 Mar 2015 10:24
    bew2
    Poziom 16  

    Jeśli jest tak, jak przedmówca napisał, to DPF jest faktycznie zapchany (fizycznie).
    W takim wypadku filtr ma o wiele mniejsza pojemność czynną i dlatego tak często się wypala. jeśli to jest eu4 to prawdopodobnie filtr DPF posiada miłą właściwość, że można go odwrócić (zamienić wlot z wylotem jeśli jest technicznie możliwe - średnice kształt itp) i jeszcze trochę pojeździ. Znam przypadki, że takie rozwiązanie bywało skuteczne na pewien czas. Tak czy inaczej, wszystko wskazuje na to, że zbliża się dzień jego wymiany.

    0
  • #11 02 Cze 2015 10:33
    twistedme
    Poziom 6  

    Witam,

    uwaga, znów będzie długie :)

    Przez czas od ostatniego posta kilku mechaników (ogólnie niekompetencja poraża) oraz ASO. Pierwszych 3 mechaników diagnoza - wszystko ok, nie kopci, nie ma błędów jeździć i się nie zastanawiać, tankować lepsze paliwo. ASO stwierdziło podkładki pod wtryskami. Wymieniał mi je mechanik z mojej miejscowości. Sytuacja bez zmian.

    Za radą internetu uzbroiłem się w OBD, Torque i aplikację DPF info. Okazał się, że to są bez najmniejszych wątpliwości objawy wypalania się filtra. Ta aplikacja (komputer bosch i delphi(?)) pokazuje jakieś dziwne wartości % tzn: przez większość czasu zapełnienie filtra jest na poziomie 4%, jak wejdzie na 6% zaczyna się procedura wypalania, spada potem do 4%, 2%, 0%, po czym procedura się kończy i po kilku kilometrach wchodzi znowu na 4%.

    Okresowo także pojawiał się błąd p0401 (niedostateczny przepływ w zaworze egr). Wymieniłem ze znajomym egr na nowy (oryginalny), żeby już nie bawić się w czyszczenie (był tylko lekko brudny od sadzy, żadnej smoły) i bez najmniejszych wątpliwości wykluczyć ten element. Niestety błąd pojawia się nadal.

    Podsumowałem to wszystko, pojechałem do lepszego warsztatu (Bosch) i powiedziałem żeby sprawdzili wszystko jak leci. Diagnoza - turbina do wymiany (pokrzywione, połamane łopatki, leci z niej olej), podkładki pod wtryskami nie ruszone od nowości (!!!), w zasadzie ich nie ma, przedmuchy jak cholera, do wymiany także końcówka jednego wtryskiwacza, była jakaś spuchnięta.

    Okazało się, że poprzedni mechanicy nie zrobili NIC poza wymianą oleju.

    Turbina nowa (regenerowana), wszystko zrobione, wyczyszczone, wtryski parametry jak nowe. Powiedzieli, że ten błąd to też pewnie od tych przedmuchów, i że filtr powinien się już tak nie wypalać, a błąd zniknąć. Co ciekawe, tak naprawdę to poza ładnym gwizdem turbiny nie ma żadnych zmian w mocy czy kulturze pracy silnika (czyli ok)...

    Niestety sytuacja nadal constans. A nawet gorzej, bo 2x zapaliła mi się kontrolka DPF, co wcześniej nie miało miejsca.

    Znalazłem ofertę regeneracji filtrów przez wypalanie w piecu - niby usuwa 99% osadów, opinie są dobre. Podjechałem, facet podłączył manometr (nie można było tak od razu?) - filtr zapchany praktycznie na max.

    Pomyślałem, że musiałem go zapchać przez jazdę z uszkodzoną turbiną i wtryskiwaczem. Czyli wszystko jasne, euforia, że to już koniec sprawy. Wypalili filtr. Poniżej skan:

    http://pokazywarka.pl/srn7g1/

    Odebrałem auto. Wskazanie dpf info 0%, wszystko zresetowali. Jadę, po 2 km 2%, zaraz potem 4% no i pierwsze wypalanie po 18km od wyjechania z warsztatu (?!). Zrobiłem ponad 200km i wypalanie miało miejsce od początku do końca 4 razy. Błąd p0401 nadal się okresowo pokazuje, a ja już jestem siwy...

    Wymienione:
    - czujnik ciśnienia filtra DPF
    - zawór egr
    - podkładki pod wtryskami (nie ma żadnych przedmuchów)
    - turbina
    - sprawdzone wtryski
    - zregenerowany dpf

    Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie pośrednio naważyłem jak stwierdziłem, że używany diesel, to może nie taki zły pomysł :)

    Co jeszcze można zrobić? Poza wycinką filtra oczywiście. Ktoś wie jakie elementy jeszcze poza czujnikiem różnicy ciśnień inicjują rozpoczęcie procedury regeneracji? Czy i jak p0401 może być powiązany z tym zbyt częstym wypalaniem?

    pozdrawiam

    0
  • #12 03 Cze 2015 08:35
    diodabg
    Poziom 29  

    Mógł ktoś się bawić softem w ecu.

    1
  • #13 09 Cze 2015 12:04
    bew2
    Poziom 16  

    Nie wiem jakimi urządzeniami diagnostycznymi dysponują zaangażowani w sprawę fachowcy, ale fabryczny interfejs powinien mieć funkcję adaptacji/przyuczenia ECU silnika. Możliwe, że powodem jest brak informacji w ECU że masz "nowy", "czysty" dpf i dlatego wciąż rozpoczyna procedurę jego czyszczenia. Z praktyki, nieraz pomimo wypalania, czyszczenia czy nawet wymiany filtra, ale bez fabrycznego fejsa i ustawienia opcji "new dpf", nic się nie poprawiało.

    0
  • #14 09 Cze 2015 12:39
    daras41
    Poziom 25  

    Usuwaj DPFa bo jest zawalony popiołem. Przy tak częstych wypalaniach paliwo dostaje się do oleju w silniku podnosząc jego poziom i pogarszając właściwości smarne. Jazda autem w takim stanie grozi uszkodzeniem turbiny a w dalszej kolejności panewek i wału korbowego. Sprawdź czy nie podnosi Ci się poziom oleju.

    0
  • #15 12 Cze 2015 20:00
    twistedme
    Poziom 6  

    Postawiłem sobie za cel nie usuwać filtra. Moi znajomi mają auta z dpf'ami i jest to taka sama cześć samochodu jak każda inna, na co dzień w ogóle nie pamiętają o jego istnieniu i nawet nie zauważają wypalania.

    O wszelkich niedogodnościach w postaci np. dolewania extra paliwa do oleju wiem.

    Tam gdzie wypalali mi filtr w piecu wszystko resetowali (komputer Bosch).

    Mały update. W międzyczasie byłem w innym ASO dostałem nowy soft ECU i komputer pokazuje "normalne" wartości % zapchania filtra. Co ciekawe stwierdziłem dziwną rzecz, wskazania zapełnienia filtra wahają się w czasie jazdy (dpf info działa w pętli co 3 min.) np raz jest 76, za 3 min 80, za następne 3 min 66 i tak to pływa góra/dół. Przy ok 85%-90% filtr zaczyna procedurę wypalania, wypala się do 12%-14% po czym z miejsca wraca na ok 60%. I tak jest zawsze. Sytuacja się nieco poprawiła, bo ostatnio wypalał się co ok 100-180 km.

    Sprawdziłem rurki idące od czujnika różnicy ciśnienia do filtra i były całe, szczelne i drożne. Następna rzecz jaką zrobiłem, to odpiąłem czujnik temperatury spalin znajdujący się przed katalizatorem, nic to nie dało. Następnie odpiąłem czujnik temperatury dpf (96436269) i, uwaga, dpf info zaczął zachowywać się normalnie. Zrobiłem z odpiętym czujnikiem ok 70 km i procent już nie pływał tylko rósł co 2%, od 68% do 72%.

    Kupiłem używany czujnik 96436269 i po wpięciu sytuacja wróciła do "normy". Po 2 km od wymiany z 72% zrobiło się 88% po chwili 96%, filtr się wypalił do 14% i następny odczyt 60%, zrobiłem jeszcze 25km i wskazania wahały się dokładnie jak na starym czujniku od 60% do 78%, jak podjechałem pod dom mam teraz 66%.

    Czujnik temperatury zafałszowuje zapełnienie dpf? Może w jakiś sposób ten filtr jest fizycznie uszkodzony w tym miejscu? Rozumiem, że te dwa czujniki działają w tandemie i mierzą czy temperatura wzrasta przed filtrem i w filtrze równomiernie?

    Dostałem sugestię, że dziwne zachowanie może być spowodowane brakiem masy lub ogólnie problemem z wiązką. Co o tym sądzicie?

    0
  • #16 12 Cze 2015 21:29
    T5
    Admin grupy Samochody

    twistedme napisał:
    Dostałem sugestię, że dziwne zachowanie może być spowodowane brakiem masy lub ogólnie problemem z wiązką.
    To jest bardzo dobra sugestia. Podoba mi się Twoje podejście do tematu. Naprawić, nie usuwać. Teraz sprawdził bym zasilanie i masę czujnika ciśnienia, następnie wpiął bym miernik na przewód sygnałowy i porównał bym stopień zapełnienia z napięciem z czujnika. Trzeba ustalić czy DPF faktycznie się zabija czy sterownik źle interpretuje odczyt.

    0
  • #17 12 Cze 2015 21:48
    twistedme
    Poziom 6  

    Chyba rzeczywiście teraz pójdę w tym kierunku...

    Tylko tak sobie myślę, że gdyby się klasycznie zapychał, to poziom wypełnienia zwyczajnie by szybko rósł aż do zapchania, a nie falował w czasie jazdy. W 3minutowych odstępach są wahania rzędu 15% w jedną i drugą stronę, co jest najdziwniejsze.

    0
  • #19 12 Cze 2015 22:47
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Widzę że filozofia się zaczyna na bogato :-)

    Zauważ że czym dynamiczniej jedziesz tym bardziej zmienia się zapełnienie filtra, bo dynamiczniej zmienia się różnica ciśnień.

    Jak już mówiłem, sądzę wypalisz, popiołu nie, i tak będziesz kombinował z czujnikami, ale uwierz mi, szkoda twojego czasu i pieniędzy.

    Masz sterownik, silnik i filtr GM, co za tym idzie ECU używa wszystkich czujników do oceny stanu filtra.

    Jeżeli zapełnienie nie spada do zera po wypaleniu, a filtr dopalania się częściej jak 500km świadczy to o tym iż struktura filtra jest nie odwracalnie zapchana popiołem. I czym częściej będzie się regenerował tym więcej popiołu będzie gromadził, co za tym idzie będzie z nim coraz gorzej a nie lepiej.

    Wczoraj wyrzuciłem dpf z opla, który się wytopił i e postaci ławy utknął w końcowym tłumiku, temperatura musiała być spora skoro stopiło ceramikę, ciekawe co jest na tłoka i w turbinie.

    Mimo wszystko życzę dobrych efektów. Pozdrawiam.

    0
  • #20 12 Cze 2015 23:22
    twistedme
    Poziom 6  

    Ja rozumiem, że piszesz z doświadczenia, zajmujesz się tym zawodowo i masz sporą wiedzę, a ja, tak jak pisałem, nie jestem zbyt mocny w temacie, ale gdybyś mógł odpowiedzieć dlaczego Twoim zdaniem, jest jak jest, bo nie do końca to wszystko rozumiem:

    1. Po wyjechaniu z warsztatu, gdzie czyścili mi filtr i resetowali komputer. ECU stwierdziło po chwili, że filtr jest pełny i wypalał się po 18 km jazdy, a potem jeszcze 4 razy w ciągu następnych 200km. Czytałem, że po resecie, może się wypalać do 3 razy w ciągu pierwszego 1000km, ale nie 4 w ciągu 200. Dlaczego nie było chociaż częściowej poprawy?

    2. Jak wróciłem z problemem po kilku dniach, to mierzyli ciśnienie w filtrze i wyglądało, że filtr jest czysty, mimo to częstotliwość wypaleń nie zmieniła się.

    3. Po odpięciu czujnika temperatury (nie ciśnienia) zapełnienie filtra już nie malało, bez względu na styl jazdy (obroty 2000 lub 3500, prędkość bez znaczenia), co miało miejsce wcześniej i ma ponownie po wpięciu innego egzemplarza czujnika temperatury. Rozumiem, że po porządnym dociśnięciu filtr mógł się bardziej zatykać, ale dlaczego jest tak, że jadę na tempomacie po płaskim 110km/h, dpf info pokazuje 78%, a po 3 min np. 72%, za następne 3 min. 76%?

    5. Nie ma i nie było nigdy na komputerze żadnych błędów związanych z filtrem dpf.

    6. Przejechałem już tym autem 9000 km dlaczego do tej pory filtr nie zapchał się na amen skoro od początku był w takim stanie (częstotliwość wypalania praktycznie się nie zmieniła odkąd go mam).

    Z tego co mówi prawie każdy mechanik, to jest to bardzo nietypowa sytuacja i dlatego drążę temat. Facet, który mi czyścił zaproponował, że jeżeli sytuacja się nie zmieni, to da mi inny filtr na próbę, bo sam jest ciekawy. Zobaczymy co z tego wyjdzie...

    1
  • #21 13 Cze 2015 22:39
    andexp
    Poziom 18  

    Cały czas skupiasz się na procentowym zapełnieniu DPF, ale jakie wartości pokazuje czujnik ciśnienia spalin?
    Tak jak napisał T5, multimetr i pomiar napięcia zasilania, masy i wartości pomiaru przy czujniku ciśnienia spalin. Przy pomocy drugiego multimetru pomiar równoległy przy wtyczce ECU, aby się upewnić że nie giną gdzieś po drodze Volty.
    Manometr, trójnik, przewód i pomiar rzeczywistego ciśnienia spalin podczas jazdy i porównanie z tym co widzi ECU.
    Wypalanie inicjuje ECU na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia. Cała reszta tzn. obroty, temperatury, brak błędów są tylko warunkami do rozpoczęcia wypalania. Uderz w stronę czujnika ciśnienia. Wiem, że był wymieniany, ale to o niczym nie świadczy.

    1
  • #22 14 Cze 2015 00:20
    domex32
    Moderator na urlopie...

    W GM jest trochę inaczej, czujniki temperatury też pełnią rolę w obliczaniu zapełnienia, temperatura nagrzewania i stygniecia, różnica temperatur filtra.

    0
  • #23 14 Cze 2015 08:38
    twistedme
    Poziom 6  

    Tak czytam i miałem chyba jakieś zaćmienie pisząc ostatnie posty, bo zapomniałem o dość ważnej rzeczy. Jak byłem ostatnio w ASO, gdzie zmienili mi oprogramowanie na nowe to wyciągnęli mi spod maski jakiegoś boxa(?) Rapid http://pokazywarka.pl/9j3noo/

    http://www.dtsturbo.com.au/product_list/pages/rapid-diesel.php?rapidreset=1

    Pomijam fakt, że samochód był chyba w 5 czy 6 warsztatach (w tym inne aso) celem dokładnej diagnozy i nikt nie wspomniał, że jest tam zamontowane coś takiego. Fakt, że dziwiły mnie te kable, bo nie były jak reszta wpięte na spinki.

    Co dziwne to ten chip już prawdopodobnie nie działał od początku, bo po wyjęciu nie ma żadnych odczuwalnych ubytków mocy. Samochód jeździ dokładnie tak samo.

    W związku z tym pytanie, bo może ktoś instalując tego boxa dodał też coś co miało oszukiwać czujnik temperatury spalin?

    We wtorek, będę miał inny egzemplarz regenerowanego filtra. Jeżeli sytuacja się nie zmieni na plus ani na minus to będzie chyba wiadomo, że coś jednak siedzi w bebechach.

    @andexp
    Niestety informacja o zapełnieniu jest jedyną jaką mogę uzyskać "domowym sposobem"
    Rozmawiałem równocześnie z ludźmi, którzy używają dpf info w oplach i nikt nie miał takiej sytuacji, żeby % zapełnienie filtra podawany przez ECU zmniejszał się, bez procedury wypalania. Z tego co się orientuję (i jest dość logiczne), to każdemu działa w ten sposób, że po wypaleniu się filtra jego zapełnienie jest na poziomie ok 12-14% i potem stopniowo rośnie do ok 90% (tutaj różnie, bo czasem czytałem o ponad 100%?) po czym się regeneruje i tak w koło macieju.

    A, napiszę jeszcze raz, u mnie wypala się do 12%, następny odczyt to już ok 60% i potem przez 100km waha się, stopniowo idąc jednak w górę, aż do ok 90%, wypala się do 12% za chwilę 60% itd.

    2
  • #24 14 Cze 2015 13:17
    jurekk55
    Poziom 35  

    Zaryzykuj zapis wymiany filtra na nowy po zakończonym procesie wypalania. Musisz pamiętać że część sterowników ma zapisaną podstawową listę warunków do wypalania gdzie prędkość obrotowa nie może spaść "poniżej..." w innych , "prędkość pojazdu...." .Inaczej to wygląda w Peugeocie 407 inaczej w Crafterze. Zakłócenie warunków wypalania skutkuje przerwaniem procesu- np. zatrzymanie pojazdu czy spadek obrotów silnika przed zakończeniem procedury, w tym wypadku sterownik ponowi procedurę wypalania. Co do zapisanej w oprogramowaniu ECU "żywotności" DPF , podejrzewam że również producenci zadbali o swoje interesy.

    0
  • #25 02 Lis 2015 21:56
    siwycyfra
    Poziom 2  

    czy problem z dpf - udało się rozwiazac ?

    0
  • #26 03 Lis 2015 06:58
    twistedme
    Poziom 6  

    Po pierwsze przepraszam, że nie napisałem wcześniej, ale historię opisywałem na kilku forach i zapomniałem o zakończeniu tematu na elektrodzie...

    No więc dobra wiadomość jest taka, że wszystko działa, jestem po 6. czy 7. wypaleniu, które (wg aplikacji dpf info) miało miejsce, tak jak wszystkie, dokładnie po 1250km od poprzedniego. Filtr wypala się bez względu na stopień zapełnienia, raz jest to 80%, raz 40%, raz 60%. Dojeżdża do 1250km i jak za dotknięciem magicznej różdżki zaczyna procedurę wypalania, wypala do zera % i tak w koło Macieju.

    A jak doszło do tego, że działa?

    Tak jak pisałem, po regeneracji filtra w piecu przejechałem jakieś 500km i wróciłem do tego warsztatu, który regenerował filtr. Najdziwniejsze było to, że dpf przy pomiarze manometrem wg. nich wydawał się nie stawiać oporu i wyglądał na czysty, wziąłem faceta do auta przejechaliśmy się 50km i filtr zaczął się wypalać (wtedy zawsze wypalał się do 0% i następny odczyt było już ok 60%), wróciliśmy do warsztatu i już w sumie dla świętego spokoju zdecydowaliśmy, że wymienimy go na inną sztukę (także u nich regenerowany), no i trafiony. Po odpaleniu auta i sprawdzeniu kompem zapełnienie 0%, a jeszcze przed chwilą 60...

    Nie wiem dlaczego (w warsztacie też nie wiedzieli) mój filtr nie chciał się zregenerować. Nie będę tu teoretyzował, bo jestem laikiem... Może jest jak napisał domex32, że nie da się tego zregenerować, a ta druga sztuka była od kogoś kto wyciął profilaktycznie? Ale oni twierdzili, że zregenerowali ponad 100 filtrów i zawsze było ok... Miałem tam podjechać i zapytać, bo facet powiedział, że potną go i spróbują zobaczyć dlaczego regeneracja nic nie dała, ale mam nie po drodze i o całej sprawie już zapomniałem :) No i zapomniałem, że mam auto z filtrem :)

    Gdyby nie moje wcześniejsze przygody, to ta regeneracja byłaby najtańszą opcją, ale z uwagi na to, co napisałem powyżej nie jestem w stanie polecić tej metody z czystym sumieniem i na 100%.

    Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji

    0
  • #27 03 Lis 2015 20:53
    siwycyfra
    Poziom 2  

    reasumując - muszę kupić nowy filtr dpf i problem powinien ustąpić .Zastawia mnie tylko fakt czy te auta tak maja czy problem się zrobił przez zastosowanie chiptuningu

    0
  • #28 27 Sty 2016 22:35
    konradkam
    Poziom 8  

    Witam.
    Miałem podobny problem w Antarze. Częste wypalanie, co ok 300 km po mieście lub co 150 na autostradzie. Ciśnienie różnicowe dochodziło do 15 kPa. Spróbowałem po raz pierwszy sam wyczyścić filtr. Zdemontowałem , odciąłem obydwa króćce, najpierw dmuchanie kompresorem (10 bar). Sypał się cały czas brązowy popiół. Gdy juz się nie kurzyło kąpiel w środku chemicznym do myjek ciśnieniowych. Potem plukanie pod bieżącą wodą i suszenie. Na koniec całość zespawana. Po montażu ciśnienie różnicowe max 7kPa. Wypalanie po ok 1200 km. Wg mnie działa jak nowy. Cała praca kilka godzin. Kosztów zero.
    Jeśli chodzi o diagnostykę to chiński Autocom jest wystarczający.

    1
  • #29 23 Mar 2016 23:29
    twistedme
    Poziom 6  

    Dziękuję wszystkim i zamykam

    2
  Szukaj w 5mln produktów