Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford focus 1.8tddi - wartości sprawnego pedału gazu focus MK1 tddi

22 Mar 2015 18:53 3060 4
  • Poziom 10  
    Witam Posiadam focusa 1.8 TDDI 90 KM Enduro-Di Mam nierówne obroty jakby nie przepalał na jeden cylinder jak i po naciśnięciu pedału gazu do 1500obr automatycznie same wzrastają do 3 tyś obrotów lub więcej i opornie spadają po kilku minutach.Auto nie dymi.Wyskoczył mi błąd pedału gazu.Czy ktoś może wie albo może sprawdzić jakie są wartości napięciowe pedału gazu w sprawnym pedale. Bo w uszkodzonym pedale gazu w stanie postojowym bez uruchomionego silnika po przekręceniu stacyjki pokazuje mi w programie forscan, app1 4,08v, app2 1,45v, app3 0,02v.Zaś w wymienionym pedale gazu nie poprawia obrotów ale nie pokazuje błędu to wartości są inne app1 4,24v, app2 1,36v, app3 0,78v. Wartości sprawnego by oceniły mi czy wartość wymienionego pedału gazu są poprawne i trzeba szukać gdzieś indziej przyczyny,
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Napięcia na ścieżkach to lustrzane odbicia, gdy jedno ma min. to drugie jest max. w praktyce gdzieś ok. 4, 5 v, przy wciskaniu pedału powinny się zmieniać tak, że min. rośnie, a max. maleje. Trzeci parametr to kompensacja, różnica. Od razu widać, że jest problem z korelacją, w każdej pozycji powinno być możliwie najbliżej 0. Jak zasilania, masy i kable ok, to pedał do wymiany.
  • Poziom 10  
    MartBan napisał:
    Napięcia na ścieżkach to lustrzane odbicia, gdy jedno ma min. to drugie jest max. w praktyce gdzieś ok. 4, 5 v, przy wciskaniu pedału powinny się zmieniać tak, że min. rośnie, a max. maleje. Trzeci parametr to kompensacja, różnica. Od razu widać, że jest problem z korelacją, w każdej pozycji powinno być możliwie najbliżej 0. Jak zasilania, masy i kable ok, to pedał do wymiany.


    Witam. Czyli jak wymieniony pedał ma wartości na postoju przy włączonej stacyjce app1 4.25v, app2 1.36v, app3 0.79v. a Później przy wciśniętym pedale na max ma wartości app1 0.86v, app2 3.90v, app3 3.37v .to według teorii pierwszy app1 jest w miarę ale drugi app2 do bani. Czyli pedał wymieniony jest dalej do wymiany?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Najlepiej użyć bardziej dedykowanego testera, bo z tych app nie wiem, który parametr to pierwsza ścieżka, który druga, a który różnica. Tak samo pisałem, żeby sprawdzić masy i zasilania pedału, powinno być 2x 5V, 2x masa i 2x sygnał, zwykłym miernikiem sprawdzisz, czy tester pokazuje to samo co wychodzi fizyczne. Jeśli np. jedno zasilanie będzie uwalone i dochodzi tylko np. 4 V to nic dziwnego, że przy skrajnej pozycji nie osiągnie się ok. 4,5 V.
  • Poziom 10  
    Trochę poszperałem w internecie i znalazłem specyfikacje do tego pedału Udostępniam dla wtajemniczonych w temacie.

    Ford Focus 1,8 TDdi (1998-2002)
    Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, potrójny, umieszczony przy pedale przyspieszenia, o złączu czarnym 10-stykowym
    Rezystancja między stykami złącza czujnika
    - „2” i „3” (pedał swobodny) 3720 W
    - „6” i „8” (pedał swobodny) 3830 W
    - „9” i „10” (pedał swobodny) 2900 W
    - „4” i „6”
    - pedał swobodny 2850 W
    - pedał wciśnięty do oporu 4350 W
    - „4” i „8”
    - pedał swobodny 4300 W
    - pedał wciśnięty do oporu 2430 W
    - „5” i „9”
    - pedał swobodny 2700 W
    - pedał wciśnięty do oporu 2740 W
    - „5” i „10”
    - pedał swobodny 1000 W
    - pedał wciśnięty do oporu 2740 W
    - „7” i „2”
    - pedał swobodny 2250 W
    - pedał wciśnięty do oporu 3990 W
    - „7” i „3”
    - pedał swobodny 4550 W
    - pedał wciśnięty do oporu 2720 W