Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SUZUKI GRAND VITARA 2.0L 2006r - kontrolki ukł. napędowego 4WD

23 Mar 2015 16:37 6207 21
  • Poziom 6  
    Witam
    Mam problem z Suzuki Grand Vitara II 2006r benzyna 2.0L
    Podczas jazdy zapalają się wszystkie lampki kontrolne UKŁADU NAPĘDOWEGO 4WD (1.Ustawienie neutralne, 2.Napęd na 4 koła z przełożeniem szosowym i uruchomioną blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego, 3.napęd na 4 kola z przełożeniem terenowym i uruchomioną blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego - 4L ). Kontrolki zapalają się nieregularnie na parę sekund po czym gasną, mogą zapalić się jeszcze tak parę razy, za chwilę lub za parę dni (na początku słychać też odgłos pracy jakiegoś przekaźnika). Poza tymi objawami z autem nic się więcej nie dziele. Załączanie napędów raczej działa bez zarzutów. Auto było sprawdzane u trzech mechaników (elektryków, speców od 4x4 w tym w servisie suzuki) - nic nie znaleźli i nie spotkali się z podobną usterką.
    Przy temperaturach minusowych problem ten pojawiał się bardzo rzadko lub wcale????
    Bardzo proszę o wskazówki.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    Skoro przy ujemnych temperaturach problemu nie było, to znaczy, że lód się rozpuścił i robi gdzieś zwarcia.
    Nie znam tego samochodu, więc dalej nie pomogę, ale trzeba szukać gdzieś przy kostkach. Słyszałem też, że w GV jest gdzieś przy silniku jakaś wiązka niefortunnie położona i często robi problemy.
    Na początek może wyciągnij pokrętło od zmiany napędów, połącz to co ma być połączone na 2H i tak pojeździj. Jak dalej będą na desce lampki mrugać to trzeba szukać głębiej.
  • Poziom 6  
    tak też sprawdzam od dłuższego czasu: czy coś gryzonie nie przerwały, styki itd. No i bez rezultatu. Do samego zapalania kontrolek jeszcze można się przyzwyczaić tylko jak się w końcu coś wreszcie załączy to obawiam się że mogą być konsekwencje. Co do samo-naprawy podczas mrozów to myślałem że niskie temperatury powodują pojawianie się usterek niż niwelowanie.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 1  
    witam, ja mam suzuki grand vitarę również z 2006 2.0 B i mam dosłownie identyczny problem co pan , w czasie jazdy zapalają mi się kontrolki od napędów, pomrygają chwile i zgasną i słychać przekaźnik jakiś, i mam pytanie, czy może pan już wie co to ? lub podejrzewa, bardzo prosze o pomoc
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 6  
    niestety nic w tym temacie nie udało mi się ustalić, nie miałem czasu ani chęci. Narazie ograniczam się do przekleństw podczas jazdy
  • Poziom 6  
    "
    strazak111 napisał:
    witam, ja mam suzuki grand vitarę również z 2006 2.0 B i mam dosłownie identyczny problem co pan , w czasie jazdy zapalają mi się kontrolki od napędów, pomrygają chwile i zgasną i słychać przekaźnik jakiś, i mam pytanie, czy może pan już wie co to ? lub podejrzewa, bardzo prosze o pomoc
    "

    mam pytanie: Czy Pana auto jest na LPG? Moja GV jest i coś podejrzewam że jest to z tym związane- jeszcze nie mogę tego potwierdzić w 100%, ale jak jadę na benzynie to nie ma tego objawu. Testuję tą teorię bo instalacja LPG i napędy to dwie różne rzeczy, ale .....
  • Poziom 29  
    A może najszybciej zdiagnozować napęd 4x4?
  • Poziom 6  
    Oprysk Stonki napisał:
    A może najszybciej zdiagnozować napęd 4x4?

    Auto było już parokrotnie diagnozowane w tym przez ekspertów od 4x4, elektryków i w serwisie Suzuki. Wynik zawsze ten sam: "nie widać żadnych usterek". Ale jestem już całkowicie pewien że przyczyną jest instalacja LPG. Po przełączeniu na benzynę nie ma objawów, zapalają się podczas jazdy na LPG i gdy wciskam pedał gazu, gdy odpuszczę zawsze gasną.
  • Poziom 25  
    No ciekaw jestem sam jak ma się instalacja lpg go podświetlenia pokrętła od rodzaju napędu.
    Jak w końcu rozwiążesz problem to opisz go tu.
  • Poziom 43  
    Być może taka jest to przypadłość jak w vw brak pełnej mocy silnika skutkuje zapaleniem kontrolki trakcji, ale to taka luźna gadka. Lpg wystrojone "na korekty"?
    Przewody zasilające zawór i czujnik poziomu do zbiornika LPG nie idą "po instalacji" idącej do tyłu?
  • Poziom 2  
    Witam,mam takie samo auto i ten sam problem,tylko mi po jakimś czasie doszło szarpanie na gazie i na benzynie auto jak by chodziło na trzech garach.Gaz został odcięty i na benzynie to samo ale występowało rzadziej.Komputer wykazał wypadanie zapłonu,auto przeswietlone na kompie i nic,wychodzi że usterka mechaniczna tylko co????Macie jakieś pomysły to wszystko rozważe.Dodatkowo ostatnio zagotował sie silnik.
    Pozdrawiam
    Marcin
  • Poziom 7  
    witam
    mam również ten problem z grand vitarą
    w instrukcji obsługi jest napisane>
    jeżeli wszystkie trzy lampki błyskają oznacza to usterkę skrzynki rozdzielczej

    mi zaczęło migać po konserwacji podwozia i tak sobie myślę, że trzeba przejrzeć wszystko od spodu czy nic się nie obluzowało

    moim zdaniem lpg trzeba wykluczyć

    i zlokalizować ten przekaźnik
    pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam,
    Auto już wyleczone,grzało się z powodu walniętego reduktora od gazu,gaz wchodził do układu chłodzenia a kontrolki od napędów i szarpanie podczas jazdy było wynikiem walniętej cewki,którą sam wymieniałem jakieś trzy miesiące temu oczywiście kupiłem używkę i mam za swoje.Jak części to tylko nowe.
    Pozdrawiam
    Marcin
  • Poziom 7  
    cyt.>kontrolki od napędów i szarpanie podczas jazdy było wynikiem walniętej cewki<

    coś w tym jest

    podejrzewałem też świece, mam przejechane ponad 110 tys, auto miało czasami nieregularne wolne obroty

    wymieniłem wczoraj świece (dla zainteresowanych -220 zł komplet) i od razu zaobserwowałem lepszą pracę silnika

    zrobię trochę kilometrów i dam znać

    pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Witam
    A jednak to nie świece.
    Będę szukać dalej.
  • Poziom 11  
    Możliwe że sterownik silnika świruje
  • Poziom 7  
    Objawy dokładnie jak u wojtek.nie94
  • Poziom 7  
    problem dawno rozwiązany. dokładny przegląd i regulacja LPG pomogło. kto by pomyślał, że to wina LPG.
  • Poziom 2  
    Witam i reaktywuję problem
    dudi600 możesz coś więcej powiedzieć o tej regulacji i przeglądzie ?
  • Poziom 2  
    Witam mam identyczny problem z kontrolkami trakcji czy ktoś może podać więcej szczegółów o naprawie tej usterki?
  • Poziom 2  
    Wczoraj dowiedziałem się, że przyczyną mogą być świece (np.zachlapane olejem od walniętej uszczelki od pokrywy lub po prostu walnięte i one powodują szalenie prądu po silniku). Świece szły irydowe, do tego coś jeszcze muszą mieć-( slang mechaników) do Suzuki należy kupić konkretne irydowe po vin, ale zależy do którego modelu bo w niektórych szły niklowe - bosz... nie po Polsku ale może zrozumiale.
    Świece szły w zależności od wyposażenia, w moim przypadku świece irydowe z wyprzedzeniem zapłonu - tak to wyjaśnił mechanik lub coś przekręciłem :D możliwe że dziś zamontuję to dam znać czy pomogło.


    Zatem zrobione : wymiana świec pomogła - przynajmniej jak na razie.
    Spostrzeżenia : ostatnia świeca licząc od przodu samochodu zabrudzona olejem. Delikatnie ale jednak. Olej znalazł się tam nie z uszczelki ale z dolewek i poprzedniej wymiany oleju. dolewając olej można lekko nie wcelować a wtedy dróżka prowadzi prosto do świec. Możliwe że olej był powodem zniszczenia świecy i tym samym spadku napięć, możliwe też, że po prostu któraś ze świec walnęła.
    Dla mnie tym czasem temat zamknięty :)