Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault grand espace 2,2 cdi - EGR

kamilekaaaaa 23 Mar 2015 18:27 7923 8
Automation24.pl
  • #1
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Witam, ma ktoś takie auto i może mi powiedzieć gdzie jest podpięte podciśnienie od EGR. Jak by była możliwość proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję.
  • Automation24.pl
  • #2
    szymon198312
    Level 30  
    troche malo danych ale wnioskuje ze masz na mysli espace 4 i nie cdi tylko dci. Jesli tak jest to nie ma tam podcisnienia. Jest tylko kostka elektryczna przez ktora komputer steruje otwarciem i zamknieciem egr. jedyne podcisnienie jest do klapy gaszacej nieco wyzej egr.
  • Automation24.pl
  • #4
    szymon198312
    Level 30  
    Na moje oko ten luźny przewód jest od klapy gaszącej bo nie widzę go tam, ale może to wynikać z jakości zdjęć. Co do zaworu sterującego to jest on chyba od sterowania klap w kolektorze i ktoś albo zmienił kolektor bo te klapy były lekka porażką i czestko kolektory ssace bywają zmieniane, a jest podłączony do zasilania aby komputer go widział. Było by trochę łatwiej jak byś napisał w czym jest problem. Czy w tym ze poprostu jest jakiś luźny przewód czy w pracy silnika i znalazłeś przewód mając nadzieję że to jego wina. No i pytanie jaki masz kolektor.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przyglądam się i jestem pewny ze ten luźny jest od klapy gaszacej
  • #5
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Tam nie ma luźnego wężyka. Tez teraz myślę ze to jest od tych klap. Silnik pracuje głośno no jak zamknę to chodzi o wiele ciszej i równiej. Na starcie do 2200 obrotów nie ma mocy potem idzie jak złotko. Do osiągnięcia tych obrotów brak mu totalnie mocy. Co do kolektora to nie mam pojęcia bo się nie wiem gdzie jest napisany typ.
  • Helpful post
    #6
    szymon198312
    Level 30  
    Na zdjęciu widzę ze jest przewód czarny z niebieska kropką. A w klapie gaszacej masz brak przewodu. Jest pusta dziura.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Nie bardzo rozumiem to ze silnik pracuje głośno a jak zamkniesz to jest ciszej, ale jak co zamkniesz?
  • #7
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Czarny z niebieska kropka jest od paliwa. W pobliżu nie ma żadnych innych wężyków. Jak przekręcę dziwigienke od tego co nie jest podłączone, silnik pracuje o wiele ciszej i płynniej. Ale jak za szybko zamknę gaśnie. Moze ktoś ma zdjęcie jak to powiano wyglądać
  • #8
    szymon198312
    Level 30  
    To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części, sprawdzeniu czy zawór nie jest zacięty. Jeśli tam wszystko będzie grało to trzeba by sprawdzić czy turbina przypadkiem nie przeladowuje, bo nawet uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania może spowodować otwarcie zaworu turbiny zbyt wcześni. 2.2 dci jest jedną z najbardziej nieudanych konstrukcji renault i bez komputera, odczytania parametrów, odczytu błędów i sporej wiedzy na temat tego silnika możesz wiele nie zdziałac.

    Dodano po 1 [minuty]:

    To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części, sprawdzeniu czy zawór nie jest zacięty. Jeśli tam wszystko będzie grało to trzeba by sprawdzić czy turbina przypadkiem nie przeladowuje, bo nawet uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania może spowodować otwarcie zaworu turbiny zbyt wcześni. 2.2 dci jest jedną z najbardziej nieudanych konstrukcji renault i bez komputera, odczytania parametrów, odczytu błędów i sporej wiedzy na temat tego silnika możesz wiele nie zdziałac.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Co do podcisnien to po prawej stronie silnika u gory jest pompa podcisnienia. Nie pamiętam dokładnie czy wycodzi tylko jeden gruby przewód do serwa a od niego jeden czy dwa cieńsze ale układ jest prosty. Gruby przewód od pompy do serwa, jeden cienki do tyłu silnika pod listwa wtryskow do zaworu turbiny po lewej stronie komory silnika, drugi cienki do przodu silnika do zaworu klapy, tam powinien byc rozdzielacz na trzy i jeden idzie do zaworu klap kolektora. Jeśli kolektor został pominięty to od pompy idzie do zaworu klapy i z zaworu do klapy
  • #9
    kamilekaaaaa
    Level 23  
    Wyczyściłem i wszystko wróciło do normy. EGR był zatkany dodatkowo blaszka, ale i tak był dość mocno zasyfiony. Dziękuję za pomoc. Zamykam temat