To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części, sprawdzeniu czy zawór nie jest zacięty. Jeśli tam wszystko będzie grało to trzeba by sprawdzić czy turbina przypadkiem nie przeladowuje, bo nawet uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania może spowodować otwarcie zaworu turbiny zbyt wcześni. 2.2 dci jest jedną z najbardziej nieudanych konstrukcji renault i bez komputera, odczytania parametrów, odczytu błędów i sporej wiedzy na temat tego silnika możesz wiele nie zdziałac.
Dodano po 1 [minuty]:
To coś to klapa gasząca, powinna się zamykać kiedy wylaczasz silik A nanastępnie wracać do pozycji otwartej. Jeśli ją przyblokujesz i silnik zaczyna lepij chodzić, może to świadczyć o zaciętym zaworze egr lub o zbyt dużym doladowaniu, stąd może brać się głośna praca silnika. Zalecam wyjęcie zaworu egr i klapy gaszacej, dokladnym wyczyszczeniu tych części, sprawdzeniu czy zawór nie jest zacięty. Jeśli tam wszystko będzie grało to trzeba by sprawdzić czy turbina przypadkiem nie przeladowuje, bo nawet uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania może spowodować otwarcie zaworu turbiny zbyt wcześni. 2.2 dci jest jedną z najbardziej nieudanych konstrukcji renault i bez komputera, odczytania parametrów, odczytu błędów i sporej wiedzy na temat tego silnika możesz wiele nie zdziałac.
Dodano po 9 [minuty]:
Co do podcisnien to po prawej stronie silnika u gory jest pompa podcisnienia. Nie pamiętam dokładnie czy wycodzi tylko jeden gruby przewód do serwa a od niego jeden czy dwa cieńsze ale układ jest prosty. Gruby przewód od pompy do serwa, jeden cienki do tyłu silnika pod listwa wtryskow do zaworu turbiny po lewej stronie komory silnika, drugi cienki do przodu silnika do zaworu klapy, tam powinien byc rozdzielacz na trzy i jeden idzie do zaworu klap kolektora. Jeśli kolektor został pominięty to od pompy idzie do zaworu klapy i z zaworu do klapy