Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fendt Farmer 203V - nie odpala po spawaniu elektrycznym.

clarion16 23 Mar 2015 19:12 2625 21
  • #1 23 Mar 2015 19:12
    clarion16
    Poziom 9  

    Witam wszystkich bardzo serdecznie!

    Borykam się z dużym problemem. Dorabiamy kabinę do Fenda Farmera 203V, rzadko spotykanego. Traktor posiada silnik Deutza, 3- cylindrowy chłodzony powietrzem. Rano tata wyjechał z garażu traktorem, pochodził on 15 min na wolnych obrotach, po czym zgasił traktor i odpiął klemę (-). " Heftował" profile spawarką elektryczną (elektrody) na kabinę. Masa spawarki zapięta była z przodu na zaczepie traktora, a główne punkty konstrukcji kabiny były delikatnie chwytane małym spawem. Na wieczór po skończeniu spawania założył od nowa masę na akumulator i próbował odpalić. A tu kiszka prąd jest, ale rozrusznik nie może przekręcić koła zamachowego ani ruszyć silnikiem. Po odkręceniu rozrusznika od silnika, przy starcie kreci się normalnie bez najmniejszego problemu.

    0 21
  • #2 23 Mar 2015 19:17
    krzysztof898
    Poziom 12  

    Który rok tego ciągniczka? Obstawiam że nie ma komputera od silnika, tylko po prostu uszkodził Ci się rozrusznik... Spróbuj przez otwór na rozrusznik jakimś prętem poruszyć kołem zamachowym.

    0
  • #3 23 Mar 2015 19:33
    clarion16
    Poziom 9  

    Rocznik 1975. Stary sadowniczy traktor. Próbowaliśmy też przez otwór ruszyć kołem zamachowym, ale nie drgnęło. Nie chciałem ciągnąć na siłę bo nie chcę ukruszyć któregoś zęba. A nie ma za co innego podwadzić. Zastanawiam sie czy czegoś nie przyciągło przy spawaniu, a z drugiej strony przy spawaniu wokół silnika,skrzyni nie było nic robione.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Próbowaliśmy odpalić traktor na "po pych" na najwyższym biegu, blokuje koło tak że na asfalcie zostaje czarny ślad po oponie. A ciągnąć go drugim traktorem trochę strach. Spawarka oryginalna nie jakiś robol. I pytanie czy to może być z tym związek czy szukać innej przyczyny. Tym bardziej że traktor odpalał bez problemu i zgasł tak jak pownien.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeśli chodzi o rozrusznik, po wyjęciu i zmasowaniu do ramy dociąga się sam i kręci. Gdy jest zamontowany i próbujemy odpalić, słychać jak startuje ale nie może koła zamachowego pociągnąć. Tak jakby tłoki chwyciło w miejscu i koniec.

    0
  • #4 23 Mar 2015 19:36
    raudek
    Poziom 17  

    Witam.
    W silnikach Deutz koło pasowe na wale silnika jest przykręcone nakrętką (może śrubą- nie pamiętam) możesz ją wykorzystać w celu obrócenia silnikiem.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 23 Mar 2015 19:43
    clarion16
    Poziom 9  

    Będę próbował jak nic nie wymyślimy, z tym że dostać się tam to istny cyrk. Ale jak innej opcji nie będzie to trudno.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A przez przekaźnik jest taka możliwość?? Czy lepiej się tak nie bawić??

    0
  • #6 23 Mar 2015 20:39
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Jak masz wrzucony bieg i wciśnięte sprzęgło idzie pchnąć ciągnik? Jeśli tak to masz zatarty silnik.

    0
  • #7 23 Mar 2015 21:52
    clarion16
    Poziom 9  

    Na wciśniętym sprzęgle,albo wyluzowanej skrzyni da się pchnąć traktor. Ale tak na chłopski rozum, silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra przy 3 cylindrach myślicie że tak łatwo będzie przerzucić tłokami?? Podejrzewam że nie, nawet przez otwór po rozruszniku nie łatwo przerzucić taką kompresację silnika przez koło zamachowe, czy na śrubie przy kole pasowym. A co powiecie na złe funkcjonowanie cewki. Dzisiaj jest już późno ale jutro po pracy zaglądnę co się dzieje w środku, bo zauważyłem że cewka jest zimna ale strasznie grzeje się śruba gdzie jest przykręcony do niej plus (+). A to chyba nie jest normalne

    Dodano po 26 [sekundy]:

    Czyżby kowadełko??

    0
  • #8 23 Mar 2015 22:00
    web69
    Poziom 27  

    Każdego diesla można pokręcić,, dzisiaj kręciłem 2.8d kluczem nasadowym bez żadnego problemu. Śruba się grzeje bo zablokowany jest silnik i rozrusznik pobiera potężny prąd.

    0
  • #9 23 Mar 2015 22:06
    diodabg
    Poziom 29  

    clarion16 napisał:
    silnik wysokoprężny
    clarion16 napisał:
    A co powiecie na złe funkcjonowanie cewki.
    clarion16 napisał:
    strasznie grzeje się śruba gdzie jest przykręcony do niej plus (+)
    clarion16 napisał:

    Czyżby kowadełko??

    Kolego ty wiesz o czym piszesz?
    Silnik wysokoprężny z cewką i kowadełkiem ? Kable wysokiego napięcia też tam masz ?
    Gdzie są założone na świece żarową ? ;-)

    Silnik stoi zablokowany to nawet diabeł ci nie pomoże...

    0
  • #10 23 Mar 2015 22:16
    kwok
    Poziom 39  

    diodabg napisał:
    Silnik stoi zablokowany to nawet diabeł ci nie pomoże...

    Święta prawda. Śrubokrętem za wieniec bez problemu powinieneś pokręcić tak samo jak powinieneś go zapchnąć na najwyższym biegu.
    Pozwolę sobie wysnuć dziką teorię że masa "spawalnicza" pobiegła przez wał i panewki na blok co spowodowało zespawanie panewek z wałem.
    Teoria druga: tato nie zgasił tylko silnik sam zgasł bo się zatarł albo tato zgasił w momencie gdy silnik już zaczynał się zacierać.
    A w ogóle to olej w silniku jest?

    0
  • #11 23 Mar 2015 23:51
    clarion16
    Poziom 9  

    Panowie spokojnie z tą krytyką. Każdy umie krytykować, ale żaden z Was nie wpadł na to że może być elektro-blokada koła zamachowego. Ja też nie, bo pierwszy raz się spotkałem żeby deutz miał blokadę w silniku dieslowskim, przynajmniej z tego okresu. Jeszcze od dołu silnika w mega super miejscu. Koło ruszyło po odkręceniu blokady,po ściągnięciu klemy blokada zaskoczyła, ale po założeniu klemy nie odbiła, czemu? zagadka.. Traktor odpala na zmiane jak mu się chce. Mianowice raz jest normalne napięcie na mostku ("kowadełku" potocznie u nas tak często mówią na mostek) z cewki do rozrusznika i traktor odpala, a za chwile jest za małe i rozrusznik można w ręce trzymać a on się nie przekręci choć zaskoczy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Prawdopodobnie trzeba będzie cewkę wymienić, gorzej z tą blokadą koła zamachowego bo tam znów zaczyna się szukanie prądu,po podłączeniu na krótko działa a na swoim miejscu już nie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kolego Web69 z czego był ten diesel 2.8 co kręciłeś kluczem??

    0
  • #12 24 Mar 2015 00:11
    diodabg
    Poziom 29  

    clarion16 napisał:
    ("kowadełku" potocznie u nas tak często mówią na mostek) z cewki do rozrusznika

    Zwracam honor bo zle zrozumiałem... Sorki ;-)
    clarion16 napisał:
    elektro-blokada koła zamachowego

    Co to za model ? Apollo 19 ? :-)
    Jeszcze trochę i okaże się że skrzynia ma jakieś super przełożenie np. R - jak rakieta ;-)
    clarion16 napisał:
    Kolego Web69 z czego był ten diesel 2.8 co kręciłeś kluczem??
    np Sangyong 2.7 diesel kręci się lekko i tak powinno być w każdym silniku.

    -1
  • #13 24 Mar 2015 05:26
    raudek
    Poziom 17  

    Mógłbyś zrobić zdjęcie tej blokady? Ciekawe co producent chciał osiągnąć stosując takie rozwiązanie.
    Kolego, każdy silnik można obrócić "ręcznie", robię to z silnikami 6-10 cylindrowymi bez jakiegoś większego problemu m.in. Deutz'a. Jak ustawić inaczej luzy zaworowe!

    0
  • #14 24 Mar 2015 19:16
    clarion16
    Poziom 9  

    NIe mam czym zdjęcia zrobić za bardzo, ale blokada prosta jak konstrukcja "cepa", popychacz elektryczny z bolcem,troche toporny. Z resztą to były lata 75 więc cudów raczej nie wymagajmy:) Sam model traktora ciężko znaleźć w internecie:) A jeśli chodzi o Apollo to raczej 13 nie 19:) bliżej mu w latach:) A śmiejąc się ze skrzyni biegów to żebyś wiedział że ma 3 tryby pracy:) Ogólnie sprzęt śmigał w Niemczech i robiły nim polaczki u jednego z gospodarzy:) I widać różne cuda też były dorabiane przy tym traktorze przez kochanych rodaków. Instalacje elektryczną muszę już wymienić bo kable już przeparciałe, styki tak zaklejane wszystkim że masakra. Aż się prosi:)

    0
  • #15 24 Mar 2015 21:33
    diodabg
    Poziom 29  

    W latach 90 miałem swój mobilny warsztat i jezdziłem naprawiałem sprzęt na podwórkach u klientów .
    Było tego sporo koparki , traktory, kombajny i inne cuda ale nie pamiętam blokady w traktorze jaką ty opisujesz .
    Fendt Farmer 203V - nie odpala po spawaniu elektrycznym. Fendt Farmer 203V - nie odpala po spawaniu elektrycznym.
    Gdzie ta blokada się znajduje ?

    Co do skrzyni to wcale się nie śmieje bo jak będziesz o niego dbał to na pewno przeżyje mnie i ciebie ;-)
    No chyba że zabierze ci go komornik za długi sąsiada albo sołtysa z wioski :-)

    0
  • #16 24 Mar 2015 21:43
    web69
    Poziom 27  

    Kręciłem silnikiem daihatsu rocky, a z tą blokadą koła nigdy się nie spotkałem, czemu to ma służyć? Jeśli jest uszkodzone, wywal toto, chyba że to immobiliser :-)

    0
  • #17 24 Mar 2015 22:06
    clarion16
    Poziom 9  

    Te zdjęcia to Fendt Farmer 203 V II generacji z napędem 4x4, tym samym silnikiem i w miejscu gdzie idzie wał do przedniego napędu na wysokości koła zamachowego od dołu jest elektro-blokada.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tylko u mnie jest dziwna osłona, na pewno nie oryginalna idą tam dwie rurki od hydrauliki na tył traktorka i puszka prądowa . Coś kiedyś tam musiało być. Ktoś pewnie coś kombinował pod jakąś maszynę, albo nie wiem pod co.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Chciałbym dorwać gdzieś instrukcje obsługi tego wozu:) ale strasznie ciężko a jak już to dobrze sobie liczą:/

    0
  • #18 24 Mar 2015 22:07
    diodabg
    Poziom 29  

    A to może rzeczywiście jest to immobiliser :-)
    Poszperaj jeszcze trochę to może znajdziesz tam wejście na klucz jak do bramy kościoła ;-)
    Miłego i bezawaryjnego użytkowania traktorka życzę :-)

    0
  • #19 24 Mar 2015 22:22
    kwok
    Poziom 39  

    Ja powiem żebyś to to wywalił jak nie potrzebne zanim spalisz rozrusznik albo akumulator ci wybuchnie.

    0
  • #20 25 Mar 2015 10:58
    gromleon
    Poziom 32  

    Ten sworzeń to może blokada na górzyste tereny np jakieś winnice na "południowym" stoku. By bez obaw zostawić ciągnik na biegu i się nie stoczył, hamulce w takim terenie mogły nie dawać takiej pewności bo to stara konstrukcja.

    0
  • #21 25 Mar 2015 20:25
    diodabg
    Poziom 29  

    gromleon napisał:
    Ten sworzeń to może blokada na górzyste tereny

    Możliwe ale blokada jest na wale więc po drodze jest jeszcze sprzęgło które też może puścić.
    Powierzchniowo hamulce mają większą powierzchnie niż tarcza sprzęgła ale może konstruktor założył że hamulce plus blokada wału i jest bezpiecznie :-)

    0
  • #22 26 Mar 2015 06:35
    gromleon
    Poziom 32  

    diodabg napisał:
    gromleon napisał:
    Ten sworzeń to może blokada na górzyste tereny

    Możliwe ale blokada jest na wale więc po drodze jest jeszcze sprzęgło które też może puścić.
    Powierzchniowo hamulce mają większą powierzchnie niż tarcza sprzęgła ale może konstruktor założył że hamulce plus blokada wału i jest bezpiecznie :-)

    Ciągnik zostawiony na górce na biegu powoli będzie przełamywać kompresję.
    Natomiast co do skuteczności takiego hamowania w stosunku do hamulców to się nie zgodzę, bo nie wziołeś pod uwagę przełożeń skrzyni. Na wale silnika mamy zupełnie inne siły niż na tarczach hamulcowych. Ale to tylko teoria z tym sworzniem ale wg mnie bardzo prawdopodobna.

    0