Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie kuchenne - halogeny, jeden obwód nie działa.

23 Mar 2015 21:38 6366 93
  • Poziom 12  
    Witam,

może zacznę od tego, jak wygląda oświetlenie, mam 6 halogenów, które tworzą dwie grupy po 3 halogeny. Każdą grupę włączam osobnym włącznikiem.

Z tego na ile jestem w stanie rozpoznać sprzęt elektryczny(bo ogólnie w temacie jestem zielony) to znajduję się tam jeden transformator podobny do tego : Transformator

I przy każdym włączniku jest jeszcze mały transformator(tzn tak mi się wydaje, że to transformator-zrobiłem zdjęcie) :
    Oświetlenie kuchenne - halogeny, jeden obwód nie działa. Oświetlenie kuchenne - halogeny, jeden obwód nie działa.

Jeszcze wczoraj nie świeciła żadna żarówka ale zauważyłem, że kostki w których połączone są kable były stopione, wiec je wymieniłem i jedna grupa halogenów zaczęła świecić. Natomiast żaden halogen z drugiej grupy nie świeci nadal i jak próbuje włączyć włącznikiem drugą grupę, to ten mały transformator zaczyna klekotać, tak jakby coś w nim stukało. Myślicie, że jego żywot dobiegł końca, czy to jakiś inny problem np. zwarcie ?
  • IGE-XAO
  • Poziom 39  
    Ten mały transformator to przekaźnik. Albo padł albo ma zbyt niskie napięcie na cewce. Przekaźnik ma ruchomą kotwicę. Zewrzyj ją mechanicznie (dociśnij wkrętakiem) i sprawdź czy zaświeci druga grupa.
  • Poziom 12  
    Próbowałem docisnąć, dalej dalej stuka, poczekałem 10 sekund i poleciał lekki dymek, wyłączyłem, bo myślałem, że już uśmiercony do końca, ale włączyłem na moment i nic się nie zmieniło, dalej tylko stuka.

Jeśli to zimne luty, to będę musiał lutownice załatwić w takim razie, bo i do wymiany też będzie konieczna.

A mógłbyś mi napisać jakiego powinienem kupić(może być link), bo ten ma już swoje lata i zapewne nowe przekaźniki wyglądają inaczej.
  • Moderator Elektrotechnika