Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukam pompy do kompresora o parametrach : minimum 400l/min.

smoczek9 04 Kwi 2015 11:26 3129 39
  • #31 04 Kwi 2015 11:26
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    dr rocket napisał:
    Powie to każdy mechanik który to widział od środka

    Kolega nie widział więc się nie wypowiada na ten temat . Pompa z Marketu za prawie 2000 tyś wszystkiego najlepszego .
    http://www.mar.sklep.pl/kompresory-fiac-fini/...-pompa-sprezarkowa-kompresor-bk-114-fini.html
    Wielka jakaś złość z kolegi przemawia , a święta idą . Są wytwórcy z najwyższej półki i ci trochę gorsi co nie znaczy że do niczego i porównywanie ich z Chinolami nie ma sensu . A co do Airpola to w jednym zakładzie pracuje ich 6 sprężarek śrubowych przemysłowych ich serwis przez rok to tam prawie spał na miejscu tyle się działo . Zachciało się właścicielowi wymieniać stare tłokowe " L -ki " z silnikami 6 kV na śrubowe 500V na właśnie dlaczego ?
    Zawsze można zaciągnąć "języka " i dopytać u źródła co do jakości i wieku firmy tak dla informacji 1952 .
    http://typo3.finicompressors.it/

  • #32 04 Kwi 2015 11:41
    Gżehó
    Poziom 21  

    Airpol składa śrubówki na podzespołach, np. Rotorcomp NK40/60 etc.
    Tego nie można porównywać do sprężarek tłokowych, które są ich myślą technologiczną i wprawdzie bywają wtopy, to jednak doglądane regularnie żyją wieki.

    Również nie rozumiem uporu w chwaleniu włoskich jednorazówek, ale to już kolegi indywidualna sprawa.

    Wiadome jest, że może produkty Fiac, Fini czy podobnych, markowych będą lepsze niż te hiperwydajne produkty typowo z Chin, jednak porównywać je do Airpol'a, albo produktów niemieckich ze starszych konstrukcji jest nieporozumieniem.

    Btw. zakup pompy Fini za 2kzł? Dla mnie bezsens, prawie 1400 obrotów i wydajność pod silnik ~4kW gdzie przy odrobinie szczęścia za 2kzł jest niezły, używany Airpol? Mało tego, jak zapuści tego Włocha na kilka godzin to z dużym prawdopodobieństwem bardzo szybko go zajedzie. Nawet gdyby chciał tylko agregat to za sam zbiornik, czy skrzynkę sterowniczą z egzemplarzy >4kW sporo odzyska.

    Kolega sam zdecyduje, ale jedno jest pewne że nowej sprężarki z Poznania za 2kzł nie kupi ;-)
    Ja od siebie bardziej bym polecał u Adlera już takie coś:

    http://www.mar.sklep.pl/kompresory-fiac-fini/...-pompa-sprezarkowa-kompresor-ad671d-fiac.html

    Btw. jakiś czas temu miałem podobny dylemat i pamiętam że Adler miał właśnie najlepsze ceny na FIAC'e, tak gdyby kolega jednak chciał kupić jednorazówkę ;-)

  • #33 04 Kwi 2015 12:23
    2580687
    Użytkownik usunął konto  
  • #34 04 Kwi 2015 12:27
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    Gżehó napisał:
    Również nie rozumiem uporu w chwaleniu włoskich jednorazówek, ale to już kolegi indywidualna sprawa.

    Gdyby tak było to bym tu nie chwalił mają pełny wachlarz części . Już wcześniej pisałem mam z nimi duże doświadczenie , pracowały między innymi z zakładach mięsnych przy pakowaczkach próżniowych po 16 godzin dziennie i do zasilania w powietrze komór wędzarniczych też tyle godzin dziennie przez 6 dni w tygodniu . I nie jestem żadnym przedstawicielem tej firmy . I to co powtarzam często ludzie nie dbają o filtry powietrza nie wymieniają oleju kiedy potrzeba , sprężarka pracuje non stop bo układ jest nie szczelny itd to częste przyczyny krótkiego żywota pomp sprężarkowych i to wszystkich czy najlepszych czy tych gorszych . Zawsze decyzja do kupującego tylko nie wiem po co się niektórzy wściekają jak by to oni kupowali.
    Jako że kolega dorzucił zdjęcie muszę pochwalić pompa wygląda dobrze żeliwna więc trwała .

  • #35 04 Kwi 2015 12:30
    smoczek9
    Poziom 15  

    Spróbuje zadzwonić w przyszłym tygodniu , może będzie trochę wolniej i zapytam się czy sprzedadzą mi taką pompę samą bez zestawu i jaka cena tego będzie . Pasowała by z ComAir 4.2

    dr rocket napisał:

    Problem można rozwiązać w inny sposób. Jest silnik spalinowy do dyspozycji = czysty olej tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, obieg płynu chłodzącego i filtr powietrza. Teraz mówimy o rozwiązaniu praktycznie bezawaryjnym i bezobsługowym.

    Kupujemy sprężarkę od silnika samochodu ciężarowego/autobusu o odpowiedniej wydajności. Dlaczego ? Bo nie istnieje opcja jej zatarcia, przegrzania, jakość jest na bardzo wysokim poziomie, trwałość w milionach kilometrów przebiegu (przeliczcie na czas pracy) gdzie sprężarka pompuje cały czas okolice 10 barów. Mówimy o typowej sprężarce bez sterowania.
    90% przypadków wymaga niżej wymienionej modernizacji, dlaczego ?
    Dlatego:
    Szukam pompy do kompresora o parametrach : minimum 400l/min.


    Kolego chyba masz bardzo małe pojęcie o samochodach ciężarowych z tego co piszesz . poza tym większość wydajnych sprężarek samochodowych jest chłodzona cieczą i ciśnienie do 10bar .Koszt takiej sprężarki będzie wyższy od sprężarki stacjonarnej .
    No na coś takiego to już sobie nie pozwolę , prościej bym miał któryś samochód postawić i niech pompuje . To jest może dobre rozwiązanie dla majsterkowiczów, ja nie mogę sobie pozwolić na taki sprzęt .
    Krzysztof Reszka napisał:
    coś takiego widziałem u konkurencji i sprawdza im się to tylko ciśnienie mają do 12bar

  • #36 04 Kwi 2015 17:48
    Gżehó
    Poziom 21  

    Nie wszystkie sprężarki samochodowe są chłodzone cieczą, tak samo jak nie zgodzę się co do ich ultra-trwałości. Trwałość silników i innych podzespołów mechanicznych w samochodach ciężarowych wynika w znacznej mierze ze sposobu eksploatacji. Nie jest tajemnicą, że układ tłokowy cierpi najbardziej przy startach na zimno. To widać często przy zachodnich taryfach osiągających zdecydowanie większe przebiegi niż samochody eksploatowane zwyczajnie. Jeśli do tego dodać niezłe materiały to robi się z tego "trwałość".

    Nie mniej jednak smarowanie ciśnieniowe zawsze pokaże przewagę nad rozbryzgowym, nie ma szans by najlepszy włoski wynalazek dał sobie radę w starciu ze sprężarką smarowaną ciśnieniowo.

    Baza części do włochów, gdzie? Bo nie znam miejsca, gdzie można kupić do tego części, części w normalnych cenach tak by można było wykonać opłacalny remont nadwymiarowy. Jeśli znasz to szacun, będziesz pierwszą osobą, którą znam i twierdzi że takie rzeczy można i opłaca się remontować, mało tego są równie trwałe, jak stary "Mercedes".
    Już swego czasu trafiłem na wychwalanego WALTERA, też wtopili pokazali że oferują jednorazówki za chore pieniądze ;-)

    Wracając do tematu, kolego nie dzwoń z pytaniem o pompy ComAir 4.2. Dla jasności ja mówię tylko o pompach sprężarkowych z modeli N30, N50, N70, A30/1,5 i być może A170 (chociaż nie wiem czy jeszcze ją oferują).
    Wszystkie te ich ComAir'y i model A15 to już wynalazki obcych producentów, ich jakoś prawdopodobnie nie będzie lepsza od proponowanych powyższych Włochów.
    To jest niestety odpowiedź na zalany szajsem rynek, muszą walczyć. Większość patrzy ślepo w parametry i wierzy, że maszyna z silnikiem 4kW uciągnie wydajność ponad 1000l/h, tymczasem aktualnie chyba topowa N70 kosztuje pewnie ponad 9-10kzł brutto ;-)

  • #37 04 Kwi 2015 22:46
    smoczek9
    Poziom 15  

    Ja nie twierdze że każda sprężarka z samochodu jest chłodzona cieczą tylko te wydajniejsze z samochodów na pełnym zawieszeniu pneumatycznym . Dla czego jest tak wytrzymała , Bo ona przy pełnym obciążeniu pracuje może 10-20% w swoim żywocie , i zaraz mi powiesz że nie , a właśnie że tak bo samochód ze sprawnym układem zawieszenia i hamulcowym w czasie jazdy bez hamowania bardzo sporadycznie załączy kompresor a w pozostałym czasie zbijak powoduje prace bez obciążenia . Sprężarka u mnie pracuje pod obciążeniem około 80-90% pod dużo większym wydatkiem niż samochodowa . Dla tego samochodowe muszą być chłodzone cieczą bo przy tej prędkości i pełnym obciążeniu mogła by paść płyta zaworowa . A co do remontu nad wymiarowego tu masz racje nie wiem po co go robić do pompy za 700PLN . Tak samo jak do piły spalinowej za 300PLN zjechać i na złom tylko żeby to "zjechać " nie trwało tydzień czasu . A jeżeli już chodzi o Airpol to z ich asortymentu pozostaje tylko A30 (reszta ma za niskie ciśnienie )i to pewnie też będzie kosmos . I dochodzimy do wniosku , że lepiej będzie kupić dobrą włoszczyznę bo za 9-10 tyś PLN nie opłaca mi się kombinować lepiej kupić nowy zestaw .

  • #38 05 Kwi 2015 02:29
    2580687
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 05 Kwi 2015 09:18
    Gżehó
    Poziom 21  

    No nie do końca z tym obciążeniem. Ja znam układy, które upuszczały nadmiar, a więc pracowały pod pełnym ciśnieniem, a to jest właśnie praca pod pełnym obciążeniem ;-) Nie twierdzę, że każde auto tak ma, być może to relikt przeszłości i w nowych inaczej to rozwiązują. Chodzi mi tylko o to, że nie można tego wsadzać do jednego wora ;-)

    Co do A30, to nie tylko ona, te pompy w N30, A30, A50 są te same! Tak samo w N50, N70 i zdaje się A70 o większej pojemności. Każda z nich jest dwustopniowa i da radę napierniczyć więcej niż te fabryczne 10bar, kwestia zbiornika i odpowiedniej mocy, chyba że jest wyjechana jak koń po westernie to może zmięknąć, ale to jak każda sprężarka :)

    No i tyle teorii, bo w praktyce nie kupisz Airpola, nowego za 2kzł nie ma szans nabyć u producenta, jedynie ze starych zapasów...
    Zrobisz pewnie jak kolega wyżej wspomniał i najwyżej następną już kupisz porządną :)

  • #40 06 Kwi 2015 09:49
    smoczek9
    Poziom 15  

    dr rocket napisał:
    smoczek9 napisał:
    poza tym większość wydajnych sprężarek samochodowych jest chłodzona ciecząi ciśnienie do 10bar
    No i to jest pożądana cecha. Przyjąłem że ten Twój spalinowiec którego używasz do napędu również chłodzony jest cieczą i zachodzi pełna kompatybilność widocznie złe założenie.

    Niestety chłodzony powietrzem .
    Gżehó napisał:
    No nie do końca z tym obciążeniem. Ja znam układy, które upuszczały nadmiar, a więc pracowały pod pełnym ciśnieniem, a to jest właśnie praca pod pełnym obciążeniem ;-) Nie twierdzę, że każde auto tak ma, być może to relikt przeszłości i w nowych inaczej to rozwiązują. Chodzi mi tylko o to, że nie można tego wsadzać do jednego wora ;-)


    Tak Star Jelcz Autosan I jeszcze parę z XX wieku a żywotność była krótka i wydajność bardzo mała :cry:

    Na takim urządzeniu pracował podobno WAN dwucylindrowy działało to całkiem nieźle tyle tylko że brakowało ciśnienia i ten olej nieszczęsny( za mało było i trzeba było poziomować urządzenie ) .Może słaba była sprężarka ale zdemontowali ją