Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki KZ 550 A1 - Podłączenie regulatora napięcia od innego modelu

25 Mar 2015 13:40 2490 6
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie.
    Posiadam motocykl Kawasaki KZ 550 A1 1980r., byłem zmuszony do wymiany regulatora napięcia, jednak nie ma możliwości dostania regulatora do tego modelu, kupiłem więc regulator od nowszego modelu z 1981r. różni się on tym, że posiada jeden przewód więcej. W starym regulatorze występują 2 żółte przewody (podłącza się do nich przewody które wychodzą z silnika, z prądnicy, natomiast w nowszym modelu z silnika wychodzą 3 żółte przewody, reszta przewodów jest taka sama w odpowiednich kolorach). Teraz moje pytania czy ten regulator będzie działał w moim motocyklu jeżeli podłączę dwa żółte przewody od ładowania i pozostawię jeden nie podłączony? Oraz czy ma znaczenie to w jakiej konfiguracji podłączę przewody? Wszystkie są żółte więc nie mam pojęcia czy to ma znaczenie. W złączniku zamieszczam schematy instalacji elektrycznej mojego motocykla oraz rok młodszego motocykla z nową wersją regulatora z trzema żółtymi przewodami.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Kawasaki KZ 550 A1 - Podłączenie regulatora napięcia od innego modelu Kawasaki KZ 550 A1 - Podłączenie regulatora napięcia od innego modelu
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 38  
    Ze schematu wynika że starsza wersja ma alternator jednofazowy z uzwojeniem "bezmasowym", w nowszej masz już alternator trójfazowy.
    W latach 70-tych stosowano różne dziwne rozwiązania w układzie ładowania, dlatego wskazane jest aby upewnić się czy na pewno jest tam alternator z uzwojeniem bezmasowym (czy nie np. kilka uzwojeń) i wirnikiem na magnesach trwałych.
    Regulator trójfazowy bez problemu zadziała w takim układzie bez podłączenia trzeciej fazy regulatora, chyba że fabrycznie zastosowano inne rozwiązanie układowe (np. regulator szeregowy zamiast regulatora zwarciowego). Tylko koszt regulatora trójfazowego jest wyższy niż regulatora przeznaczonego do uzwojenia bezmasowego.
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Kolego, mylisz alternator z uzwojeniem zmasowionym do alternatora z uzwojeniem bezmasowym. Celowo nie użyłem terminu "dwufazowy", bo znów pojawi się fala krytyki. Regulator trójfazowy bez problemu może działać jako "dwufazowy", robiłem takie przeróbki, z resztą regulatory trójfazowe różnią się wyłącznie dodatkową sekcją prostownika (dwóch diod) i tyrystora dla trzeciej fazy.
  • Poziom 2  
    Dzięki wielkie za pomoc. Czyli jest szansa, że będzie chodził z tym regulatorem. Dzisiaj powinienem zwieźć motocykl do domu i od jutra będę kombinował. Pytanie tylko czy ma to znaczenie do których dwóch przewodów się podepnę z tych trzech dostępnych na regulatorze?
  • Poziom 2  
    Elektroda mnie męczy o zamknięcie tematu więc odpisuję. Regulator działa bez zarzutu w takiej konfiguracji jak zostało to opisane wyżej.