Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda mtx 80 zapłon podłączenie CDi + cewka

25 Mar 2015 18:57 4530 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem tego typu, iż pourywałem kable od ... wszystkiego.
    Potrzebuje pomocy, jak podłączyć zapłon.
    Z bloku silnika wychodzi mi wiązka bodajze 6 kabli, juz udało mi się znaleźć gdzieś w internecie, który z nich odpowiada za wyzwolenie iskry, który za zasilanie CDI, a który za masę. Ale... zostaje kwestia podlączenia, z która sobie nie mogę poradzić. Moduł mam 3-pinowy, cewka wiadomo 2pinowa
    który kabel do czego? Czy wszystkie trzy wymienione wyzej do modułu, i mostek jakoś z cewka, czy jak?
    proszę o pomoc
    z góry dziękuje honda mtx 80 zapłon podłączenie CDi + cewka
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 8  
    dziekuje, za zainteresowanie, ale nie umiem się posłuzyc tym schematem. widze na nim 5 kabli od modułu a u mnie wystaja tylko 3. i byly tylko one jeszcze jak pracował
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 29  
    Poproś kolegę, który posiada trochę wiedzy...potrafi schemat "przełożyć na real"Każdy przewód ma początek i koniec, więc miernik w rękę i po kłopocie.
  • Poziom 8  
    właśnie nie bardzo mam kogo. Schemat umiem odczytać, tylko kwestia roznicy w ilości przewodow mnie myli. Wogóle najpierw zapytam czy na zdjęciu powyzej jest moduł? Bo wydaje mi się że to to dziadostwo obok cewki po lewej stronie. Tylko z niego wystają trzy kable, na schemacie jest pięć, a wszędzie gdzie szukam po necie są min 4... :/

    Dodano po 0 [sekundy]:

    właśnie nie bardzo mam kogo. Schemat umiem odczytać, tylko kwestia roznicy w ilości przewodow mnie myli. Wogóle najpierw zapytam czy na zdjęciu powyzej jest moduł? Bo wydaje mi się że to to dziadostwo obok cewki po lewej stronie. Tylko z niego wystają trzy kable, na schemacie jest pięć, a wszędzie gdzie szukam po necie są min 4... :/
  • Poziom 39  
    Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera.
    Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem.
    Z tymi modelami jest problem z modułami zapłonowymi. Jest tam moduł z kostką 5-pinową, identyczny jak np. w chińskich quadach 110, lecz zapłon nie działa prawidłowo z nieoryginalnymi modułami (przerywa, kicha itp.). Taka konstrukcja wewnętrznego impulsatora, gdzie nie ma stałego kąta wyprzedzenia zapłonu...
    Oryginalnie instalacja wygląda tak, że alternator jest spięty z wiązką instalacji końcówkami tulejkowymi, a moduł znajduje się przy akumulatorze w skrzynce po prawej stronie.
    Do zapłonu potrzebujesz przewodu od cewki zasilającej i impulsatora na statorze, połączenia modułu z masą i cewką WN oraz przewodu od gaszenia silnika.
  • Poziom 8  
    to wiele wyjaśnia... jechałem przez patyki i dobilem koło z tyłu do siodła i wyrwało ten moduł w piździec, akumulatora nie miałem wiec nawet nie rzuciło mi się w oczy ze czegoś brakuje. Przeczesałem to miejsce z którego dalsza wędrówka stała sie już piesza ale nie ma. Ogarne sobie od jakiegoś dziadostwa podobny, i zobaczymy czy wogole ruszy, a jak już ruszy to czy będzie prychał i charchał, wyjścia nie mam. Ewentualnie, czy koś może umie zrobić coś takiego? pracuje obwodach drukowanych więc płytke mogę zrobić, tylko listę podzespołow i jakiś schemat żeby to pasowało do tego silnika bym potrzebował. Wiem, ze na pewno jest coś w internecie na ten temat, ale tak jak mówię, nie znam się na tyle na tym, i nie wiem który najlepiej by się do tego nadawał. Jakieś sugestie?
  • Poziom 39  
    Jeśli masz takie możliwości, to stwórz układ identyczny z tym: http://www.motelek.net/andere/cdi/lead_nh50-cdi.png
    Nie ma pewności że przedstawiony moduł pasuje także do MTX 80, ale w razie problemów z pracą silnika można będzie wymienić niektóre elementy.
    Tyrystor można zastąpić BT151.
    Może kiedyś zajmę się reverse eningering oryginalnego modułu...
  • Poziom 8  
    odswierzam temat.
    Jeżeli chodzi o zapłon, udało mi się uruchomić motocykl na cewkomodule od chińskiego pocket bike'a. Czy wyprzedzenie zapłonu, i inne wartości są jak trzeba, nie wiem, w każdym razie odpala, nie gaśnie, i jeździ w sumie bez zarzutu...
    Chciałbym mieć światła, nie korzystając ze starej instalacji, bo jej po prostu nie ma.
    I teraz tak...
    Według schematu, prąd powinien wyjść z żóltego kabla, i białego kabla. zólty idzie do stacyjki/zegarów, a biały przez regulatory, rezystory, itd.
    Co muszę zrobić, żeby zasilić dwie żarówki 12v, i ew podłączyć ładowanie aku?
    Podłączając bezpośrednio do kabli White bądz Yellow światło się ledwo bździ niezaleznie od obrotów (pomijam to ze chcialem żar. led, taka nie rusza nawet)
    Co ciekawe, po odłączeniu kabla od zasilania tego cewkomodułu, silnik dalej normalnie odpala, pracuje...To normalne?
    I na tym kablu mam napięcie od kilku, do kilkudziesięciu v, tylko takie napięcie bedzie palić żarówki.
    Mam w związku z tym kilka pytań.
    1. mtx 80 c ma instalacje 12v czy 6v?
    2. Da się wyprostować to napięcie i wyregulować żeby dawało mocne12v? (skoro na tym kablu "do modułu" kręci się do ponad 40v....)