Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager 3.0 V6 - Ciężko odpalał, teraz nie odpala, zalewa świece.

kubas10 25 Mar 2015 21:07 2694 18
lampy.pl
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, usterka w samochodzie narastała się do tego momentu że zarżnięto rozrusznik ale samochód jakoś uruchomił się. Po naprawie nie odpala, zalewa świece iskra jest, paliwo pod korek zalane, ciśnienie na 3 cylindrach od przodu po 7.0 bar, wycięty alarm na stacyjkę i pompę paliwa, w aucie jest LPG, rozrząd na miejscu, pomysłów brak... Ponoć problem pojawił się w zeszłym roku po wymianie pompy paliwa... Proszę o sugestie.
  • lampy.pl
  • #2
    robek
    Level 17  
    Witam,

    sprawdź iskrę, czy jest, jeżeli tak to jakiej jest barwy. Powinna być mocno niebieska, jeżeli barwa jest inna, bardziej czerwona to może oznaczać problem np. z cewką. Słaba iskra nie jest w stanie zainicjować zapłonu i przez to masz zalane świece.
  • lampy.pl
  • #3
    justyna5551
    Level 18  
    Ciśnienie fabrycznie powinno być 12,3 więc ja bym się tego czepiał. Zrób porządne pomiary na wszystkich cylindrach łącznie z próbą olejową.Masz LPG więc spróbuj odpalić na gazie lub wyłącz pompę paliwa i spróbuj plakiem
  • #4
    kubas10
    Level 25  
    Witam, ciśnienie w cylindrach w tym silniku powinno wynosić 7.0bar, sprawdzałem w Autodata. Po odłączeniu pompy paliwa samochód nie odpala na plaku. Iskra na zdjętej świecy jest "mocno" niebieska.
  • #5
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Tester, tester, tester.
  • #6
    robek
    Level 17  
    kubas10 wrote:
    Iskra na zdjętej świecy jest "mocno" niebieska.


    ale sprawdź ze świecą. Może one są wadliwe.
  • #7
    justyna5551
    Level 18  
    Lampa stroboskopowa i sprawdzić punkt zapłonu.Podaj kod silnika.
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    W OBD błędów brak, w kodach błyskowych błąd:

    12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.

    55 Koniec kodów.

    Iskra sprawdzana na świecy wyjętej z auta, poza tym widać że świece były niedawno wymieniane.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Gdzie znajdę kod silnika ??
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    Co blokuje IMMO w tym aucie ??
  • #10
    justyna5551
    Level 18  
    Jeżeli to jest 3.0 to silnik EFA. W I ma 104 kW w II 112kW. Co do ciśnienia to sprawdzałem w kilku źródłach i 12,3 to minimum. Dokładnie sprawdzić i wykonać próbę olejową.
  • #11
    kubas10
    Level 25  
    justyna5551 wrote:
    Jeżeli to jest 3.0 to silnik EFA. W I ma 104 kW w II 112kW. Co do ciśnienia to sprawdzałem w kilku źródłach i 12,3 to minimum. Dokładnie sprawdzić i wykonać próbę olejową.


    Jeżeli to silnik EGA to ciśnienie sprężania, bar 6,9 (Max różnica 25%)
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    Po wstępnych analizach kod silnika to raczej EFA, jutro próba olejowa.
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Po próbie olejowej na 3 cylindrach od przodu, przez chwilę w momencie kręcenia czuć było kompresje, po chwili gdy nie odpalił i zalał świece ciśnienie wynosiło 5,5bar. Dzisiaj odkręciłem wydech przed katalizatorem ale nie jest zabity, podczas próby odpalenia na plaku, wrażenie jest jakby silnik nie wciągał powietrza tylko je wypychała na zewnątrz. Ale brak jest jakiejkolwiek próby zapłonu (nie strzela i nie prycha), dzisiaj także wymieniłem palec rozdzielacza który był o połowę bardziej zużyty od poprzednika. Czy ten brak ciśnienia nie jest spowodowany zmyciem mgły olejowej przez benzynę bo nie dochodzi do zapłonu ? może to są dwie oddzielne usterki ?
  • Helpful post
    #14
    justyna5551
    Level 18  
    Zanim rozbierzesz silnik jeszcze raz sprawdzić rozrząd i pomiar ciśnienia w cylindrach po wyłączeniu pompy paliwa. Zanosi się na zgon silnika.
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    Stanęła pompa wody i przeleciał rozrząd. Jest w tym silniku kolizja ? ew jakiś schemat ktoś posiada ?
  • #17
    justyna5551
    Level 18  
    Silnik kolizyjny.Jest spory problem. Robisz to sam czy zlecasz do warsztatu? Jak dobrze pamiętam to nie ma tam zbyt wiele miejsca. Ściągnij pasek rozrządu i pokrywy zaworów. Jak wiesz jak to możesz sprawdzić czy zawory oberwały, jeżeli nie to demontaż głowic i weryfikacja zaworów.Roboty sporo i koszty.Pisałeś że masz dostęp do autodaty a tam masz schemat rozrządu.
  • #18
    kubas10
    Level 25  
    z tego co sprawdzałem to wałki idą równo, wał zaś przeleciał ok 5 zębów. W tygodniu będę mieć więcej czasu to przyłożę rozrząd i zobaczymy.
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Samochód poskładany, o dziwo odpalił z pół obrotu. Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie.