Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochód osobowy, Toyota Avensis 2.0, Zapalona kontrolka od silnika

26 Mar 2015 08:34 3633 17
  • Poziom 7  
    Posiadam auto Toyota Avensis benzyna 2.0. Rok produkcji 2003
    Zapaliła mi się kontrolka od silnika. Po przejechaniu trasy około 20 km auto zaparkowane na niecałe 4 godziny. Ponownie odpaliłem auto i po przejechaniu około 1,5 km zorientowałem się, że zapalona jest kontrolka od silnika. Kilkukrotnie odpalałem silnik i za każdym razem kontrolka nie gasła. Co w takiej sytuacji robić w pierwszej kolejności? Dodam, że wcześniej takie sytuacje nie miały miejsca. Problem z zapaloną kontrolką miałem wczoraj, dzisiaj po odpaleniu kontrolka już się nie świeci. Co mogło być przyczyną i czy problem może się powtarzać?
  • Poziom 1  
  • Poziom 43  
    Najprawdopodobniej czeka Cię wymiana katalizatora i/lub sondy lambda.
  • Poziom 41  
    Rzuuf napisał:
    Najprawdopodobniej czeka Cię wymiana katalizatora i/lub sondy lambda

    Mógłby kolega wyjaśnić, skąd ta pewność?
    Autor tematu wyraźnie pisze
    rafal9090 napisał:
    .. dzisiaj po odpaleniu kontrolka już się nie świeci.

    W tej chwili, moim zdaniem, autor powinien czekać, aż lampka "Check Engine" zapali się znowu, o ile. Wtedy powinien pojechać do punktu w którym kod błędu byłby odczytany.
    I w zależności od tego, co spowodowało zapalenie tej lampki, przedsięwziąć dalsze kroki.
  • Poziom 43  
    12-letnie Toyoty tak mają: zaczyna co jakiś czas zapalać się kontrolka "Check Engine". Żywotność katalizatora jest ok. 12 lat.
    To nie jest pewność, ale sugestia oparta na osobistym doświadczeniu: też tak miałem, długo szukałem przyczyny. Warsztat też miał wątpliwości aż do momentu, kiedy lampka świeciła się ciągle ...

    Niemniej, wizyta w warsztacie będzie niezbędna.
  • Poziom 7  
    Rzuuf napisał:
    Żywotność katalizatora jest ok. 12 lat.

    Według mnie żywotność katalizatora liczy się od przejechanych kilometrów, a nie od wieku
  • Moderator Samochody
    Rzuuf napisał:
    Najprawdopodobniej czeka Cię wymiana katalizatora i/lub sondy lambda.
    Prawdopodobne, ale wnioski zbyt daleko idące.

    Polon_us napisał:
    W tej chwili, moim zdaniem, autor powinien czekać, aż lampka "Check Engine" zapali się znowu, o ile.
    Kod błędu i zamrożona ramka pozostaną zapamiętane na jakiś czas (pewną liczbę cykli pracy) po zgaśnięciu kontrolki, nie trzeba czekać aż zaświeci się ponownie.
  • Poziom 23  
    rafal9090 napisał:
    Rzuuf napisał:
    Żywotność katalizatora jest ok. 12 lat.

    Według mnie żywotność katalizatora liczy się od przejechanych kilometrów, a nie od wieku

    Witam.
    A według mnie nie do końca masz rację :|
    Wyobraź sobie auto które przejechało 100tyś. km na dystansach do 10km, dojazd do pracy, na zakupy, w niedzielę do rodziny, a inne 100 tyś. km na dystansach 200-500km, samochody flotowe u przedstawicieli, samochody firmowe w serwisach prowadzących obsługę napraw na terenie całego kraju itp.
    Pierwszy katalizator jeździ w samochodzie w większości na ssaniu, nie jest odpowiednio rozgrzany, a już jest gaszony, a drugi w większości pracuje w idealnych dla siebie warunkach.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    rafal9090 napisał:
    ... od przejechanych kilometrów ...
    Masz rację! Mówimy więc o typowym przebiegu około 150 000 km, co najczęściej zajmuje ok. 12 lat (o ile nie jest to taksówka lub samochód "firmowy").
    W Polsce 1000 km miesięcznie wymaga spędzenie za kółkiem ok. 1,5 godziny dziennie, to jest codzienny dojazd do pracy w większej aglomeracji.
    Mój "komputer pokładowy" policzył średnią prędkość za przejechane 100 000 km i "wyszło" 40km/godz. I wszystko się zgadza ...
  • Poziom 43  
    piwkooo napisał:
    Pierwszy katalizator jeździ w samochodzie w większości na ssaniu, nie jest odpowiednio rozgrzany, a już jest gaszony, a drugi w większości pracuje w idealnych dla siebie warunkach.

    Problemem jest miejsce montażu-silnik.Wibracje niszczą wkład.Pęka on. Błąd niesprawności wyskakuje.Katy mocowane pod autem na złączce elastycznej "nie bite" od spodu "na grzybach,kamieniach itd" żyją wieki.Chyba że sie zapchaja od resztek spalonego oleju lub stopia od źle wyregulowanej instalacji lpg.
  • Poziom 7  
    Toyota jest z końca 2003 roku dokładnie z Października więc ma niecałe 12 lat, przebieg nieco ponad 140 tyś.
    Odpukać kontrolka ponownie jak na razie nie zapaliła się.
  • Poziom 42  
    Nic nie "odpukuj" tylko auto trzeba czasami serwisować, więc oddaj do przeglądu (w tym odczytania błędu), istnieje prawdopodobieństwo, że jak pojeździsz dłużej koszty będą większe...
  • Poziom 7  
    Wznawiam temat dlatego, że problem kolejny raz nastąpił. Po prawie 3 miesiącach kontrolka od silnika zapaliła się ponownie. Mechanik u którego byłem wykrył na komputerze usterkę w sondzie lambda. Na razie błąd skasowany ale na jak długo, jak szybko zapali się ponownie ta kontrolka? Ile może kosztować wymiana takiej sondy?
  • Poziom 43  
    O to może być czasem tylko orginał od 500 w górę :( Są 4 sondy? I której sondy błąd?
  • Poziom 7  
    błąd wystąpił w Sonda 2 rząd 1 więc nie mam pojęcia która to jest skoro jest ich aż 4.

    Dodano po 2 [minuty]:

    możecie mi pomóc wskazać która to może być sonda?

    Dodano po 1 [godziny] 15 [minuty]:

    błąd P 0037
    potrzebuje teraz auto i wyjechać w trasę 200 km w jedną i w drugą stronę. Czy można na tej usterce na razie jeździć?
  • Poziom 42  
    rafal9090 napisał:
    P0037

    Można...
  • Poziom 7  
    jak dojść która to sonda 2 rząd 1. Mechanik nie bardzo wie która to jest.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Skoro mechanik nie ma pojęcia która to sonda to jedź do kogoś kto będzie miał i najpierw zrobi pomiary i na ich podstawie będzie widział czy trzeba wymienić sondę.
    Skoro ten nie wie która to to pierwsze co zrobi to kupi nową a później będzie że i tak nie działa.
    Sonda za katalizatorem.