Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Passat B6 1.9 tdi bls - w silniku słychać klekotanie

26 Mar 2015 09:23 3534 14
  • Poziom 6  
    Witam mam problem z passatem b6 1.9 tdi bls 2007rok gdy go kupilem jakies 4 miesiace temu przycinala mi sie geometria na turbienie i turbina dziwnie gwizdala, sprawdzilem szczelnosc ukladu i wszystko bylo ok wiec dalem turbine do regeneracji po regeneracji na drogi dzien dzialo sie to samo czyli ten dzwiek powietrza wracaacego sie do filtra. Po jakims czasie auto zaczelo nawet przerywac ale tylko jadac rowno miedzy predkoscia 100-120 km/h. Zdjalem rury z turba i luz na wirniku byl troche duzy wiec stwierdzilem ze firma regenerujaca zle to zrobila wyjalem turbo zawiozlem do nich i okazalo sie ze turbo jest dobre, po zlozeniu auta i podlaczeniu turbiny przegazowalem i w silniku slychac dziwne klekotanie i aktualnie jezdze na wyjetym z gruszki wezyku cisnienia. Jaka moze bbyc przyczyna ???
  • Moderator Samochody
    Przyczyn może być wiele.
    Musisz zrobić diagnostykę.
  • Poziom 6  
    Diagnostyka była robiona i niv nie wykazała wszystkie zaworki czy tez cewki działają poprawnie

    Dodano po 10 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze turbina od poczatku gwizdala i gdy teraz ja wyjalem i mechanik przy mnie ja rozbieral to na skladaniu turbiny w miejscu gdzie sa lopatki tam nie ma zadnej uszczelki i na obrzezach byly sadze tak jakby powietrze nie mialo hdzie powracac i wlasnie uchodzilo tam na laczeniu
  • Moderator Samochody
    Diagnostyka nie rzetelna.

    Co z filtrem cząstek stałych? Sumaryczne zapełnienie? Ilość sadzy? Częstotliwość wypalania?
  • Poziom 6  
    Poziom nasycenia filtra to 62 % a reszty danych nie znam
  • Moderator Samochody
    Tu jest pierwszy problem. Poznaj resztę danych o które pytałem.
  • Poziom 11  
    Witam, mi wygląda to na wytarte samo regulatory w silniku. Pewnie wytarły się wydechy i w momencie otwierania zaworów ssących spaliny cofają się do kolektora sącego i przez to te dźwięki, lepiej uważaj bo możesz mocno uszkodzić silnik. Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Mechanik też mi mówił ze spaliny się wracają i dlatego ten dźwięk tylko nie wiedział co jest przyczyną. Jak można sprawdzić te samoregulatory i ile kosztuje ich wymiana?
  • Moderator Samochody
    grzebcio napisał:
    Witam, mi wygląda to na wytarte samo regulatory w silniku.


    W to akurat nie uwierzę, w tych silnikach zanim zużyje się głowica, obracają się panewki i silnik wystawia kopyto.

    Zrób porządek w filtrem cząstek.

    Dla jasności, to nie spaliny cofają się do filtra tylko ciśnienie doładowania, pcha powietrze bo turbina za szybko zwalnia bo DPF zapchany i spaliny mają za ciężko.
  • Poziom 6  
    Mi też jest ciężko w te samopopychacze uwierzyć bo po odlaczeniu turbiny auto chodzi normalnie i też nie kopci wcale i wcześniej nie kopcilo

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mi też jest ciężko w te samopopychacze uwierzyć bo po odlaczeniu turbiny auto chodzi normalnie i też nie kopci wcale i wcześniej nie kopcilo
  • Moderator Samochody
    I nie będzie kopcić bo masz DPF.

    Jeszcze jedna sprawa to regulacja turbosprężarki podczas regeneracji, jak za bardzo gruszka będzie skręcona, też może dawać taki efekt, ale tu już trzeba diagnostyki komputerowej.

    Nie polecam jeździć tym autem bez podłączonej regulacji ciśnienia turbodoładowania.
  • Poziom 11  
    Jak zrzucić pokrywę to widać przytarcia na tych samo regulatorach. Mechanik powinien to widzieć. Jak i również zgodzę się z tym co koledzy wyżej piszą, możesz mieć zapchanego DPF. Najtaniej go usunąć i przeprogramować bo nowy to chyba z 3 tysiące. A wypalanie i tak nic nie pomoże. Po jakimś czasie znowu to samo będzie i tak w kółko.
  • Poziom 6  
    Dzisiaj zaprowadzielm auto do elektryka i ma dokladnie przebadac auto zobaczymy co powie jutro
  • Poziom 6  
    No i rozwiazalem problem ze swoim passatem byl u dwuch elektrykow bo pierwszy powiedzial ze nie wie co jest i wzial tylko 40 zl za podlaczenie do komputera i skosowanie bledow ale fakt ze samochod stal u niego 3 dni. Drogi elektryk stwiedzial ze to DPF i usunal go za ta operacje zaplacilem 800zl no i teraz auto chodzi bardzo dobrze nie przerywa nie klekocze w silniku wszystko jest ok tylko jeszcze troche slychac gwizdanie turbiny nie wiem dlaczego ale auto nie kopci ii chodzi ogolnie ladnie. Po czasie stwierdzam ze nie ma sie co powolywac na opinie jednego elektryka czy tez mechanika poniewaz ja nie potrzebnie robiloem regeneracje turbiny i drogi raz nie potrzebnie byla wyciagana po blednej diagnozie na co za drogim razem stracilem 150 zl a widocznie id samego poczatku DPF szwankowal
  • Poziom 11  
    Najważniejsze to mieć jednego mechanika sprawdzonego! I jeśli coś popsuje to jechać do niego drugi raz i niech to poprawia, a nie latać po wszystkich. Najgorzej jeszcze gadać co ten ostatni powiedział, albo iść po poradę do innego i mówić ją innemu mechanikowi.