Witam
Przypadł mi "w spadku" ten model i usiłuję skonfigurować na nim możliwość wysyłki wykonanego skanu na skrzynkę e-mail bezpośrednio z tej maszyny, ale powoli zaczyna brakować mi pomysłów. Swego czasu w jakimś innym (mono) modelu RICOHA skonfigurowałem to intuicyjnie bez problemu, podobnie jak w urządzeniach innych producentów np. Kyocery, a w tym przypadku mam z tym problem. Próbowałem już z kilkoma różnymi ustawieniami i za każdym razem jest problem z wysyłką, otrzymuję komunikat "Połączenie z odbiorcą nie powiodło się. Sprawdź status i połączenie." Domniemywam, że zapewne chodzi o autoryzację na SMTP... Szukałem w necie jakiegoś opisu lub tutoriala, ale raczej nic niema. Instrukcja obsługi producenta jest moim zdaniem mało intuicyjna i dość chaotyczna...
Może mnie ktoś poprowadzić "za rękę"?
Mam w książce adresowej odbiorcę:
- w sekcji "Ochrona" - Użyj nazwy jako: Odbiorca
- w sekcji "E-mail" - Adres e-mail: "odbiorca@domena.pl"
- w sekcji "E-mail" - Użyj adresu e-mail dla: Odbiorca e-mail / internetowego faksu
- w sekcji "E-mail" - Wyślij przez serwer SMTP: Włączone
Mam w książce adresowej nadawcę:
- sekcji "Informacje autoryzacji" - Autoryzacja SMTP: Poniżej określ inne informacje autoryzacji: Nazwa logowania użytkownika: "nadawca" (próbowałem także "nadawca@domena.pl") + właściwe dla niego hasło autoryzujące na SMTP
- sekcji "Ochrona" - Użyj nazwy jako: Nadawca
- w sekcji "E-mail" - Adres e-mail: "nadawca@domena.pl"
- w sekcji "E-mail" - Użyj adresu e-mail dla: Odbiorca e-mail / internetowego faksu
- w sekcji "E-mail" - Wyślij przez serwer SMTP: Włączone
Konfiguracja -> E-mail -> w sekcji "SMPT":
- Nazwa serwera SMTP: "domena.pl"
- Nr portu SMTP: próbowałem z 25 i 587
- Autoryzacja SMTP: Włączone
- Autoryzacja adresu e-mail SMTP: "nadawca@domena.pl"
- Autoryzacja nazwy użytkownika SMTP: "nadawca"
- Hasło autoryzacji SMTP: podane dla SMTP "nadawca"
- Szyfrowanie autoryzacji SMTP: Automatyczne
Co robię nie tak?
Z góry dzięki za pomoc...
pozdrawiam
Wojtek
Przypadł mi "w spadku" ten model i usiłuję skonfigurować na nim możliwość wysyłki wykonanego skanu na skrzynkę e-mail bezpośrednio z tej maszyny, ale powoli zaczyna brakować mi pomysłów. Swego czasu w jakimś innym (mono) modelu RICOHA skonfigurowałem to intuicyjnie bez problemu, podobnie jak w urządzeniach innych producentów np. Kyocery, a w tym przypadku mam z tym problem. Próbowałem już z kilkoma różnymi ustawieniami i za każdym razem jest problem z wysyłką, otrzymuję komunikat "Połączenie z odbiorcą nie powiodło się. Sprawdź status i połączenie." Domniemywam, że zapewne chodzi o autoryzację na SMTP... Szukałem w necie jakiegoś opisu lub tutoriala, ale raczej nic niema. Instrukcja obsługi producenta jest moim zdaniem mało intuicyjna i dość chaotyczna...
Może mnie ktoś poprowadzić "za rękę"?
Mam w książce adresowej odbiorcę:
- w sekcji "Ochrona" - Użyj nazwy jako: Odbiorca
- w sekcji "E-mail" - Adres e-mail: "odbiorca@domena.pl"
- w sekcji "E-mail" - Użyj adresu e-mail dla: Odbiorca e-mail / internetowego faksu
- w sekcji "E-mail" - Wyślij przez serwer SMTP: Włączone
Mam w książce adresowej nadawcę:
- sekcji "Informacje autoryzacji" - Autoryzacja SMTP: Poniżej określ inne informacje autoryzacji: Nazwa logowania użytkownika: "nadawca" (próbowałem także "nadawca@domena.pl") + właściwe dla niego hasło autoryzujące na SMTP
- sekcji "Ochrona" - Użyj nazwy jako: Nadawca
- w sekcji "E-mail" - Adres e-mail: "nadawca@domena.pl"
- w sekcji "E-mail" - Użyj adresu e-mail dla: Odbiorca e-mail / internetowego faksu
- w sekcji "E-mail" - Wyślij przez serwer SMTP: Włączone
Konfiguracja -> E-mail -> w sekcji "SMPT":
- Nazwa serwera SMTP: "domena.pl"
- Nr portu SMTP: próbowałem z 25 i 587
- Autoryzacja SMTP: Włączone
- Autoryzacja adresu e-mail SMTP: "nadawca@domena.pl"
- Autoryzacja nazwy użytkownika SMTP: "nadawca"
- Hasło autoryzacji SMTP: podane dla SMTP "nadawca"
- Szyfrowanie autoryzacji SMTP: Automatyczne
Co robię nie tak?
Z góry dzięki za pomoc...
pozdrawiam
Wojtek