Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek Stiga Park Comfort podłączenie licznika motogodzin i czujnika oleju

krik 26 Mar 2015 11:43 4815 21
  • #1 26 Mar 2015 11:43
    krik
    Poziom 8  

    Witam
    Problem mam następujący
    Posiadam kosiarkę Stiga park Comfort. Zmieniłem w niej silnik z B&S 15,5hp na Vanguard v-twin 16. Chciałbym w tej chwili podłączyć licznik który występuje w tym modelu kosiarki. Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa i jak go podłączyć. Wiem, że po przekręcenie kluczyka nie uruchamiał się. Druga prośba to czujnik ciśnienia oleju który jest w silniku (jeden kabel) a z kolei w kosiarce go nie było. Planuję więc wmontować gdzieś diodę aby sygnalizowała zmianę ciśnienia (tak było w kosiarce, w której był zamontowany).
    Jeżeli byłby ktoś w stanie naprowadzić mnie jak wykonać te 2 podłączenia to będę wdzięczny.
    Pozdrawiam

    0 21
  • #2 26 Mar 2015 13:04
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po pierwsze, czujnik nie mierzy ciśnienia oleju tylko sygnalizuje jego brak, jest to zwykły przełącznik, zał-wył.
    Musisz mieć taką diodę i przez nią połączyć czujnik z kabelkiem wyłączania silnika.
    Tak jak na rysunku, ESS to właśnie ta dioda.

    Traktorek Stiga Park Comfort podłączenie licznika motogodzin i czujnika oleju


    http://www.twoja-kosiarka.pl/pl/p/Dioda-czujnika-poziomu-oleju-Honda-GX/561

    Jaki masz ten licznik motogodzin?
    Daj zdjęcie.

    0
  • #3 26 Mar 2015 14:25
    krik
    Poziom 8  

    Dzięki Rycho. Mam taką diodę w moim gx16 i służy chyba do rozłączania zapłonu w przypadku niskiego stanu oleju. Czy w tym układzie nie rozłączy mi zapłonu przy niskim ciśnieniu czyli de facto nie pozwoli mi go uruchomić ?
    Zależy mi w sumie na jakimś sygnalizatorze ciśnienia oleju czyli np dioda świetlna na pulpicie która zapali się a potem po podniesieniu się ciśnienia zgaśnie.
    Zdjęcie licznika podeślę.
    Wiem że to w sumie nie na temat ale czy mógłbyś mi przy okazji napisać czy B&s twin 16hp mod 303777 ma ten sam gaźnik co odpowiednik 18hp? Jeżeli nie to czy można i ew z jakim skutkiem zastosować gaźnik od 18tki

    0
  • #4 26 Mar 2015 19:04
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeżeli masz czujnik ciśnienia oleju a nie poziomu to rzeczywiście, nie uruchomisz silnika.
    Jednak w dalszym ciągu jest to tylko wyłącznik załączający się przy niskim ciśnieniu a wyłączający przy wysokim, więc jaki problem z podłączeniem diody, będzie świecić przy niskim a zgaśnie przy prawidłowym ciśnieniu oleju.

    0
  • #5 27 Mar 2015 11:52
    krik
    Poziom 8  

    Wybacz moją nie wiedzę w dziedzinie elektryki ale czy w przypadku diody sygnalizacyjnej czujnik rozłączać będzie ją przez + czy masę?
    Przesyłam fot licznika motogodzin. Z tego co widzę przez obudowę to wychodzą z niego 2 kabelki: czarny i żółto-zielony

    0
  • #6 27 Mar 2015 15:22
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Będzie rozłączać 'masę". Na pewno tylko dwa kabelki wychodzą z tego licznika motogodzin?

    0
  • #7 27 Mar 2015 19:55
    krik
    Poziom 8  

    Wlasnie rozkrecilem obudowę i są 2 w kolorach j.w.

    0
  • #8 28 Mar 2015 07:21
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W takim razie jeden owinięty na kablu świecy, cztery lub pięć zwojów (czarny) a drugi podłączony do masy układu zapłonowego, najlepiej śrubką mocującą cewkę zapłonową (żółto zielony).

    Przeważnie takie liczniki są zasilane z wewnętrznej baterii i nie ma możliwości ich wyłączenia, więc Twój może być uszkodzony, jeżeli nic nie pokazuje.

    Są też liczniki motogodzin podłączane do regulatora napięcia, jeden przewód masa drugi regulator.

    0
  • #9 30 Mar 2015 10:20
    krik
    Poziom 8  

    Dzięki za podpowiedzi. Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem aby przełożyć cały moduł z silnika któty był tam wcześniej (briggs 15,5) - zdjęcie w załączniku do Briggsa V-twin który został zamontowany w zamian i wówczas mógłbym nawet wykorzystać istniejące wtyczki itd. Tylko czy nie będzie co do takiej operacji przeciwwskazań ?

    1
  • #10 30 Mar 2015 11:06
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jest właśnie regulator napięcia, jeżeli jest on a odpowiedniej mocy to możesz przekładać, W sumie to tylko ładowanie akumulatora, nie ma wpływu na układ zapłonowy.

    0
  • #11 31 Mar 2015 19:59
    krik
    Poziom 8  

    Dzięki Rycho za wszystkie cenne podpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego regulatora. Przestudiowałem schematy z elektrody lecz nie znalazłem odpowiedzi. Spod koła wystają 2 kabelki tego samego koloru z wtyczką. Jak je spiąć z regulatorem z tej 15tki ? Fot w załączeniu

    0
  • #12 31 Mar 2015 21:20
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z alternatora są dwa czarne kable?
    Jeżeli tak to wpinasz je do wtyczki regulatora, czerwony to plus a obudowa regulatora minus (masa).

    0
  • #13 31 Mar 2015 22:02
    krik
    Poziom 8  

    Tak, są 2 czarne zakończone wtyczką. Nie ma znaczenia, który dam na masę a który do czerwonego?

    0
  • #14 31 Mar 2015 22:05
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Do jakiego czerwonego?

    Dwa czarne to prąd zmienny i musisz mieć regulator z wtyczką na dwa przewody.
    Czerwony z regulatora to plus do akumulatora.
    Jaki w końcu masz ten regulator, z dwoma czy trzema przewodami?


    Traktorek Stiga Park Comfort podłączenie licznika motogodzin i czujnika oleju

    Ten drugi regulator jest do alternatora, który jeden koniec uzwojenia ma połączony z masą i wychodzi z niego tylko jeden kabelek.

    0
  • #15 31 Mar 2015 22:23
    krik
    Poziom 8  

    Ten z prawej to oryginał od 16hp vtwin- silnika ktory zamontowałem do kosiarki w zamian za uszkodzony 15,5hp. Mam obawy ze jest on uszkodzony wiec chcialem zastosowac ten z lewej z silnika 15,5

    0
  • #16 31 Mar 2015 22:26
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dlaczego sądzisz, że jest uszkodzony?
    Jak go podłączyłeś?

    0
  • #17 01 Kwi 2015 05:58
    krik
    Poziom 8  

    Był podłączony wtyczką do prądnicy i przykręcony do obudowy. Przy włączonym silniku na czerwonym+ masa miernik nie pokazywał prawidłowego napięcia

    0
  • #18 01 Kwi 2015 06:15
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czyli teraz chcesz założyć regulator z dwoma przewodami (ten po lewej na zdjęciu) do silnika, z którego wychodzą dwa czarne przewody z wtyczka, tak?

    0
  • #19 01 Kwi 2015 06:36
    krik
    Poziom 8  

    Dokładnie tak. Nie chcę kupować chińszczyzny, a ten co mam powinien być sprawny.

    0
  • #20 01 Kwi 2015 09:00
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tylko ten regulator jest na 5 lub 9A a ten oryginalny na 16A i taki prąd daje alternator, więc taka zmiana może doprowadzić do uszkodzenia regulatora.

    Jeżeli chcesz zaryzykować to musisz to zrobić tak jak na rysunku.
    Jeden kabel z alternatora połączyć z masa silnika a drugi do regulatora.

    Traktorek Stiga Park Comfort podłączenie licznika motogodzin i czujnika oleju

    0
  • #21 01 Kwi 2015 09:13
    krik
    Poziom 8  

    Dzięki jeszcze raz.
    Jak wszystko podłączę to dodam jeszcze podsumowanie tematu.
    Rycho jesteś moim idolem :-)
    Pozdrawiam

    0
  • #22 03 Kwi 2015 10:29
    krik
    Poziom 8  

    Problemy rozwiązane dzięki RychoT:
    Licznik motogodzin podłączony w opcji masa + regulator zadziałał.
    Kontrolka czujnika też działa podłączona zgodnie ze wskazówkami
    Co do ładowania to jednak cewka okazała się sprawna. Po prostu źle mierzyłem prąd. Po rozruchu silnika należało przyłożyć miernik do akumulatora a nie do przewodu cewki + masa. Człowiek uczy się całe życie :-) Zamykam więc temat uznając go za wyczerpany. Mam nadzieję, że ktoś kiedyś uzna ten materiał za pomocny.

    0
  Szukaj w 5mln produktów