Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek Stiga Park Comfort podłączenie licznika motogodzin i czujnika oleju

26 Mar 2015 11:43 5817 21
  • Poziom 9  
    Witam
    Problem mam następujący
    Posiadam kosiarkę Stiga park Comfort. Zmieniłem w niej silnik z B&S 15,5hp na Vanguard v-twin 16. Chciałbym w tej chwili podłączyć licznik który występuje w tym modelu kosiarki. Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie działa i jak go podłączyć. Wiem, że po przekręcenie kluczyka nie uruchamiał się. Druga prośba to czujnik ciśnienia oleju który jest w silniku (jeden kabel) a z kolei w kosiarce go nie było. Planuję więc wmontować gdzieś diodę aby sygnalizowała zmianę ciśnienia (tak było w kosiarce, w której był zamontowany).
    Jeżeli byłby ktoś w stanie naprowadzić mnie jak wykonać te 2 podłączenia to będę wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dzięki Rycho. Mam taką diodę w moim gx16 i służy chyba do rozłączania zapłonu w przypadku niskiego stanu oleju. Czy w tym układzie nie rozłączy mi zapłonu przy niskim ciśnieniu czyli de facto nie pozwoli mi go uruchomić ?
    Zależy mi w sumie na jakimś sygnalizatorze ciśnienia oleju czyli np dioda świetlna na pulpicie która zapali się a potem po podniesieniu się ciśnienia zgaśnie.
    Zdjęcie licznika podeślę.
    Wiem że to w sumie nie na temat ale czy mógłbyś mi przy okazji napisać czy B&s twin 16hp mod 303777 ma ten sam gaźnik co odpowiednik 18hp? Jeżeli nie to czy można i ew z jakim skutkiem zastosować gaźnik od 18tki
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Wybacz moją nie wiedzę w dziedzinie elektryki ale czy w przypadku diody sygnalizacyjnej czujnik rozłączać będzie ją przez + czy masę?
    Przesyłam fot licznika motogodzin. Z tego co widzę przez obudowę to wychodzą z niego 2 kabelki: czarny i żółto-zielony
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Wlasnie rozkrecilem obudowę i są 2 w kolorach j.w.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedzi. Zastanawiam się jeszcze nad takim rozwiązaniem aby przełożyć cały moduł z silnika któty był tam wcześniej (briggs 15,5) - zdjęcie w załączniku do Briggsa V-twin który został zamontowany w zamian i wówczas mógłbym nawet wykorzystać istniejące wtyczki itd. Tylko czy nie będzie co do takiej operacji przeciwwskazań ?
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dzięki Rycho za wszystkie cenne podpowiedzi. Jeszcze jedno pytanie odnośnie tego regulatora. Przestudiowałem schematy z elektrody lecz nie znalazłem odpowiedzi. Spod koła wystają 2 kabelki tego samego koloru z wtyczką. Jak je spiąć z regulatorem z tej 15tki ? Fot w załączeniu
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Tak, są 2 czarne zakończone wtyczką. Nie ma znaczenia, który dam na masę a który do czerwonego?
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Ten z prawej to oryginał od 16hp vtwin- silnika ktory zamontowałem do kosiarki w zamian za uszkodzony 15,5hp. Mam obawy ze jest on uszkodzony wiec chcialem zastosowac ten z lewej z silnika 15,5
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Był podłączony wtyczką do prądnicy i przykręcony do obudowy. Przy włączonym silniku na czerwonym+ masa miernik nie pokazywał prawidłowego napięcia
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dokładnie tak. Nie chcę kupować chińszczyzny, a ten co mam powinien być sprawny.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Dzięki jeszcze raz.
    Jak wszystko podłączę to dodam jeszcze podsumowanie tematu.
    Rycho jesteś moim idolem :-)
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Problemy rozwiązane dzięki RychoT:
    Licznik motogodzin podłączony w opcji masa + regulator zadziałał.
    Kontrolka czujnika też działa podłączona zgodnie ze wskazówkami
    Co do ładowania to jednak cewka okazała się sprawna. Po prostu źle mierzyłem prąd. Po rozruchu silnika należało przyłożyć miernik do akumulatora a nie do przewodu cewki + masa. Człowiek uczy się całe życie :-) Zamykam więc temat uznając go za wyczerpany. Mam nadzieję, że ktoś kiedyś uzna ten materiał za pomocny.