Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atego 1823 2001 rok - wtryskiwacze

26 Mar 2015 16:51 1854 21
  • Level 8  
    Witam! podłączyłem ostatnio moje Atego pod komputer i mech. stwierdził że trzeba zregenerować wtryskiwacze. korekcje błędów wyglądały następująco:
    1- +0,78
    2- -1,5
    3- +2,5
    4- +2,4
    5- +1,3
    6- -3,9
    Nie pamiętam dokładnie 2 cyl ale na pewno było mniej od 2.
    Czy na pewno już czas na wtryski? auto nie kopci nic, pali ładnie czy to na zimnym czy na ciepłym silniku.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • User removed account  
  • Level 17  
    Jak ustawisz zawory to korekty znowu się zmienią. Po co stawiać od razu na wtryskiwacze? Zła diagnoza! Zacznij od najprostszych rzeczy a nie od najdroższych!!!
  • Level 15  
    A pomiary sprężania w cylindrach diagnostyką?
  • User removed account  
  • Level 15  
    bodek434 wrote:
    Najpewniejszy jest manometr.

    Całkowicie zgadzam się.

    Co można powiedzieć o tej korekcie? Cylindry 3,4,5 najprawdopodobniej mają problemy z kompresją. Korekcja w 2 i 6 cyl być może spowodowana przez poprzednie (3-5), aby wyrównać pracy silnika.
    Z tych wyników należałoby zrobić testowanie kompresji w cylindrach. Po to i pytalem.

    :) :)
  • Diesel injection systems specialist
    Witam.
    Za duże różnice jak na rowna pracę. A wtryskiwacze nie sa najdroższa rzeczą w tym ukladzie. W 6 najprawdopodobniej wtryskiwacz może dawać zbyt dużo paliwa.
    Jeśli sa to 2 sprezynowe, to regulacja na wolnych obrotach jest nieadekwatna do stanu całego wtryskiwacza, często wychodzą takie roznice. A gdzie są czasy wtrysku?
  • Level 8  
    Kompresje sprawdziłem na kompie- wszędzie 99%. Ale to nie musi być tak, manometr da wynik bardziej prawdopodobny. Przebieg 580 tys km.
  • Level 8  
    Nie wiem kiedy były regulowane zawory, od 120000 km na pewno nie, patrząc po historii samochodu w niemieckim serwisie też tego nie robili. Wyreguluję i zobaczę jak wtryski.
    Jak będę miał pokr. zaworów ściągniętą, wymontuje wtrysk, bo nie wiem jakie końcówki, a serwis potrzebuje 2 dni na regenerację. Nie mam tyle czasu, bo jeżdżę pod stałym zleceniem. Czy 6 wtryskiwacz jest według Was najmniej sprawny? Czy przy wyciąganiu wtryskiwaczy należy zdemontować klawiaturę? Czasy wtrysku znajdę w Star Diagnozie?
  • User removed account  
  • Level 8  
    A mam inne wyjście! Ciśnienie- tyle co sprawdził elektryk, to na kompie. Poinformował mnie, że pompy ładnie chodzą i po kolei je rozłączał. Bazuję na wiedzy mechaników z serwisu i TYLE. Nie jestem mechaniorem, próbuję to jakoś ogarnąć ale z fragmentarycznych inf. za wiele nie wynika. Gdyby ktoś wpadł na pomysł sprawdzenia P, to już pewnie miałbym jakieś dane na ten temat. Wtedy ja bym nie pytał na forum. Ta informacja od mechanika wydała mi zbyt skąpa, aby na jej podstawie zabierać się za regenerację wtrysków. " A napraw sobie wtryski, na pewno będzie lepiej jak jest." Dzięki, ale wolę popytać.
  • User removed account  
  • Level 8  
    Jasne jak Słońce! Ja nie zamierzam nic robić sam, a wtryskiwacz, który wyciagnę (tzn warsztat) zawiozę do specjalisty w tej dziedzinie, aby to on określił rodzaj końcówki, ewentualnie odrazu sprawdził go. Nie jestem upośledzony, abym wziął wtrysk i go rozkręcił jak obudowę filtra powietrza:) a potem wsadził i pojechał:)))
    Skoro juz tak drążymy temat- P które należy sprawdzić- to przed pompami? Jak? może i było, jak możesz to napisz. I tak pomogłeś i naprowadziłeś.
  • User removed account  
  • Diesel injection systems specialist
    Czas wtrysku i balans jest odzwierciedleniem stanu całego zespołu cylindra. Czyli kompresja, pompa, wtryskiwacz.
    Wpływ ma tez i cisnienie paliwa, trochę mniej i temperatura silnika.
    Określenie co jest do naprawy w takim przebiegu jest zgoła trudne i praktycznie niemożliwe.
    To tak jakbyś miał określić czy wymienić oryginalna tarcze sprzęgła w aucie z przebiegiem 900.000 i zastanawiał się przed rozebraniem czy wymieniać łożysko?.. a czy docisk jest dobry?..
    Nie sugeruj się czasem naprawy. W Atego było wiele zmian w wtryskiwaczach. Końcówki sa różne ale różnią się sposobem mocowania. I moze być tak ze kompletny wtryskiwacz bedzie tańszy od samej końcówki. A ta ktora dostaniesz moze nie pasować do nakretki.
    Tak wygląda życie.... :)
  • User removed account  
  • Level 8  
    We wtorek pojadę na warsztat, zabiorę się za zawory i sprawdzę P paliwa. Jak się zdenerwuję sprawdzę wszystkie wtryskiwacze na stole, tylko żeby chciały wyjść, Zapytam w serwisie od wtryskiwaczy czy nie można ich podregulować, ewentualnie wyczyścić. Dzięki za pomoc, o wynikach poinformuję...
  • Diesel injection systems specialist
    Jeśli przyjedziesz do mnie robotę masz gratis.
  • Level 8  
    Chętnie, tylko gdzie ewentualnie miałbym się zjawić...
  • Diesel injection systems specialist
    ???????? ???????????????? ?????
    ?????? ??????????
    ???????? ??????
    ?????????
    Avtopark Truboizolacionnyj Zavod
    Ulica Dacznaia
    Boroldai Almaty
    Kazakhstan.
  • Level 8  
    Ok. Już jadę...tylko nie wiem czy moje wtryski to wytrzymają:))
  • Level 8  
    Byłem na warsztacie. Tematu nie dokończyłem, bo manometr był zepsuty, wtrysku też nie wyciągnąłem, ale....wyregulowałem zawory, Było idealnie na 1 i 6 cyl, reszta bardzo ciasno. 2, 3, 4 tragedia na ssących i wydechach, 5 wydech luźny. I poprawa jest :) bardzo duża. Silnik chodzi dużo równiej i ma moc. Podbiło go na wolnych obrotach, ładniej zapala i szybciej gaśnie. Jak zrobię pomiary na kompie napisze...