Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 1.9 tdi 115 ATJ - kod 17965 łapie tryb awaryjny

26 Mar 2015 18:22 15870 17
  • Poziom 9  
    Najpierw trochę historii. Paska kupiłem rok temu od siostry, która miała już problemy z brakiem mocy. W 2012r. wymieniono elektrozawór i czujnik ciśnienia ładowania. I jakoś chodził. Był problem wchodzenia w tym awaryjny na wysokich obrotach przy 4 i 5 biegu. W czerwcu zeszłego roku dałem turbo do czyszczenia powiedzieli, że kable źle podłączone były od turbo i wyczyścili. Auto jakby odżyło. Nie wchodziło w tryb awaryjny. Jednak problem powrócił od ok. 10 mcy, aktualnie wyskakuje błąd 17964 i odcina. Dodatkowo po wymianie rozrządu zauważyłem że temp. nie dochodzi do 90st. Jednak głównym problemem jest turbo załączam logi do oceny z poradnika przeanalizowałem, że ani przepływka dobrze nie wskazuje, ani EGR i doładowanie też słabe. Co to wszystko oznacza i od czego zacząć.
    - zaznaczam, że czujnik obok filtra powietrza miał przewody ponacinane więc końcówkę wymieniłem i już jest lepiej, ale i tak odcina na 4 biegu i wchodzi w tryb awaryjny. Logi robiłem na biegu nr 3 bo tak nie odcinał. Nie chce dać do mechanika bo wiem, że i tak nie sprawdzi wszystkiego a swoje skasuje. Albo wymieni turbinę a problemy wrócą.

    Proszę o szczegółową diagnozę i od czego zacząć żeby wyjść na prostą :)

    DYNAMICZNE:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210223.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210222.html

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_210224.html
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_210225.html
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log_210219.html

    STATYCZNE:
    Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_210218.html
    Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_210220.html
    Grupa 014, 018, 023: http://vaglog.pl/log_210221.html
  • Moderator Samochody
    Wspomaganie hamulca działa prawidłowo, pedał nie jest twardy?
  • Poziom 15  
    17964 / P1556 - Charge Pressure Control: ujemne odchylenie
    Ewentualne objawy

    Zmniejszona moc
    Tryb Limp

    Możliwe przyczyny

    Zbyt niskiego ciśnienia doładowania
    Węże / Rury niepoprawna podłączony, odłączony lub wyciek
    Ładowarka kontroli ciśnienia uszkodzony
    VNT (zmienna końcówka turbo): Dysze zatrzymany
    Elektrozawór ciśnienia doładowania Kontroli (N75) wadliwe

    Możliwe rozwiązania

    Sprawdź Węże elastyczne / przewody do / między komponentami
    Sprawdzić elektrozawór sterowania ciśnienia doładowania (N75)
    Sprawdzić / wyczyścić / wymienić Pressure Control ładowania
    Sprawdź / Clean mechanizm zmiennych dysz
  • Poziom 9  
    domex32 napisał:
    Wspomaganie hamulca działa prawidłowo, pedał nie jest twardy?

    Czasami gdy włączam auto z rana i stoi na górce to hamulec nie działa i zjeżdża dopiero jak włączę silnik do robi się miękki.
  • Moderator Samochody
    Układ podciśnienia do sprawdzenia pod kątem nieszczelności.
  • Poziom 9  
    Proszę schemat wężyków do mojego auta jeżeli można. Passat b5 115km 1.9tdi silnik ATJ
  • Moderator Samochody
    Sprawdź dokładnie króciec pompy vacum oraz przewód do serwa, ten gruby.
  • Poziom 9  
    passat b5 1.9 tdi 115 ATJ - kod 17965 łapie tryb awaryjny passat b5 1.9 tdi 115 ATJ - kod 17965 łapie tryb awaryjny passat b5 1.9 tdi 115 ATJ - kod 17965 łapie tryb awaryjny passat b5 1.9 tdi 115 ATJ - kod 17965 łapie tryb awaryjny passat b5 1.9 tdi 115 ATJ - kod 17965 łapie tryb awaryjny

    Proszę o oznaczenie ponumerowanych elementów na zdjęciach. Ułatwi to pracę początkującemu. Jeżeli przewody podciśnienia łączą również inne elementy układu turbosprężarki proszę o zdjęcia faktyczne.
  • Poziom 20  
    Sprawdź nr 9. Czy membrana jest szczelna. W passatach często tam jest nieszczelność.
  • Poziom 10  
    najlepiej dać na krótko podciśnienie z vacum by sprawdzić czy sztanga chodzi a potem szukać nieszczelnośći
  • Poziom 10  
    sprawdz dolot powietrza czy nie jest zatkanym nagarem i ma za małą przepustowość nie raz czyściłem jak ludzie używają samochodu tylko w mieście
  • Poziom 9  
    Witam
    po pół roku problem powrócił z tym że inny błąd17965 czyli teraz przeładowanie turbiny. Wtedy był zamulony, teraz jest moc ale przechodzi w tryb awaryjny. Przewody wtedy wymieniłem i problem minął. Teraz zawory EGR i turbiny podmienione przeładowuje, przepływomierz wymieniony przeładowuje dalej. Zostaje chyba czyszczenie turbiny chociaż 1 rok i 4 m-ce temu była czyszczona. Podaje logi aktualne z prośbą o pomoc.

    STATYCZNE:
    Grupa 018, 023, 014: http://vaglog.pl/log_237423.html
    Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_237422.html
    Grupa 007, 013, 014: http://vaglog.pl/log_237421.html
    Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_237420.html
    Grupa 000, 001, 008: http://vaglog.pl/log_237419.html

    DYNAMICZNE:
    Grupa 010, 011: http://vaglog.pl/log_237418.html
    Grupa 003, 004: http://vaglog.pl/log_237417.html
    Grupa 000, 001, 008: http://vaglog.pl/log_237416.html

    BASIC SETTINGS:
    Grupa 011: http://vaglog.pl/log_237415.html
    Grupa 000: http://vaglog.pl/log_237414.html
    Grupa 003: http://vaglog.pl/log_237413.html
  • Poziom 9  
    Jak przeładowuje to zacznij od elektrozaworu sterującego podciśnieniem (jeżeli oczywiście układ jest szczelny, a vacu sprawne). Jak to nie pomoże to zostaje sztanga turbiny albo wyciągnięcie turbo i sprawdzenie zmiennej geometrii. Możliwe, że zmienna geometria jest wyczyszczona, ale elementy ruchome w kształcie kości wytarte (w skutek wcześniejszego zablokowania).

    Po pierwsze szczelność - przewodów, ale też samej gruchy przy turbinie i czarnego zbiorniczka zbiorniczka podciśnieniowego.
  • Poziom 9  
    zawór n75 podmieniłem na próbe z zaworem od EGR i dalej przeładowanie więc przyczyna gdzie indziej. Wężyki zmieniałem pół roku temu więc chyba nie ma innej opcji niż czyszczenie turbo.
    Chyba że poszedł jakiś wężyk gdzie nie miałem dostępu z góry i go nie wymieniałem ale wszystkie głowne łączące poszczególne elementy wymieniłem oprócz tych co przez cały silnik przechodzą pod spodem.
  • Poziom 9  
    Możliwe żeby kabel chiński który kupiłem z allegro powodował przeładowanie turbiny?
    Sam fakt, że turbo mi przeładowało jest. Potem wiadomo sprawdzałem wszystko i zawsze było przeładowanie. Jak podmieniłem zawór n75 z zaworem EGR to jeszcze przeładowanie było.
    Teraz dałem auto do naprawy do znajomego i wyregulował wszystko jak trzeba, jade do domu super idealnie wszystko chodziło (30 km). Podpinam pod kabel i przeładowanie na obwodnicy. Jade więc dzisiaj do niego bez kabla auto mu zawieść i znowu bieg nr 3 obroty 4500 nic nie odcina, bieg nr 4 obroty 4500 nie odcina.
    Możliwe żeby kabel powodował przeładowanie fałszując wyniki albo wpływając na wyniki?
    Sądząc po danych przepływki i turbo możliwe że wskazuje źle i tłumaczyłoby to te wszystkie komentarze.
  • Moderator Samochody
    Geometria się zacina, lub sama gruszka.

    Tam nie ma co regulować, trzeba turbo wyciągnąć, wyczyścić, ewentualnie zregenerować.
  • Poziom 6  
    Witam. Rownież posiadam Passata 1.9 TDI ATJ, samochód przełączał mi sie w tryb awaryjny. Podnoszę wiec maskę a tam niespodzianka w postaci 2 niepodłączonych wężyków. Były ze sobą spięte i jeden z nich miał na końcu rozwidlenie ( To te które są na pierwszym zdjęciu murdera w tym temacie) jeden z tych wężyków idzie w dół od gruszki, a drugi od jakiegoś zaworka przy ( na pierwszym zdjęciu murder1989 ten zawór oznaczony jest numerem 1 ). I teraz problem w tym, że nie bardzo wiem gdzie one powinny być podłączone tam w dole. Jest niby pare schematów w internecie, lecz dla mnie prawdę mówiąc nieczytelne. Jeżeli ktoś byłby w stanie mi powiedzieć, lub sam autor tego tematu byłby w stanie dać mi jakies fotki to byłbym mega wdzięczny. I czy da radę jakoś tam na dole podłączyć te wężyki czy trzeba wyciągać cała chłodnice zeby to zrobic ?