Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ zaczątki "elektronicznego dziennika".

Ins0maniaC 26 Mar 2015 18:30 1197 23
  • #1 26 Mar 2015 18:30
    Ins0maniaC
    Poziom 17  

Witam. Zmagam się z zadaniem, które zaraz opiszę. Jednak jestem nowy w obiektówce i mam problemy. Proszę Was o pomoc w poprawieniu błędów i zastosowaniu dobrych rozwiązań.
    Muszę zrobić klasę student z nazwiskiem i indeksem. Potem klasę dziennik z kodem grupy, dynamiczną tablicą studentów i dwuwymiarową tablicę dynamiczną bool obecności[iloscstudentow * 15], metoda void dodajucznia(student s), void obecnosc(int nr.zajec) + konstuktory/destruktory, pamiętać o zwalnianiu pamięci i enkapsulacji. Wstawiam kodzik, bo moja wiedza i pomysły się kończą :D Wiem, że zrobiłem parę głupich błędów, ale proszę o ich wykazanie bo to mój pierwszy taki projekt i nie wiem z czym to ma się jeść.

Kod: cpp-qt
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 23
  • Pomocny post
    #2 26 Mar 2015 19:10
    -psiak-
    Poziom 32  

Skoro bool od int nie odróżniasz to nic innego jak rozpocząć od podstaw nie da się poradzić na serio.
    Poza tym, kod bezpośrednio w klasie, poza jakąkolwiek metodą - WTF?
    Zacząć od czytania o podstawach.

-1
  • #3 26 Mar 2015 19:20
    Ins0maniaC
    Poziom 17  

Dałem "+" mimo niepotrzebnych złośliwych komentarzy. Wystarczyło Twoje 2 sekundowe spojrzenie na kod i odpowiedz w stylu "tworzenie tab. wsadź do metody + mylisz bool z int", ale i tak dziękuje i biorę się za robotę. Na usprawiedliwienie mogę tylko powiedzieć, że kod pisałem wcześnie rano, zmęczony po siłowni :D

@EDIT:

Staram się czytać, szczególnie o konstruktorach, bo z tym mam największy problem, ale nie mam za cholerę pojęcia jak stworzyć konstruktor w klasie z innej klasy.

0
  • Pomocny post
    #4 26 Mar 2015 19:40
    -psiak-
    Poziom 32  

Używasz i nie wiesz?

Kod: cpp
    ... tylko się dziwić.

0