Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Frontera 2.0i C20NE - Interfejs diagnostyczny do C20NE - Frontera 2.0i rok 1994

27 Mar 2015 10:20 2097 9
  • Poziom 21  
    Witam
    Potrzebuję interfejsu diagnostycznego do Frontery A 2.0i '94rok ze złączem 10pin, silnik C20NE ( był montowany w Vectrze A, Omedze A, Calibrze, Fronterze i Astrze F)

    Wyszperałem, że w starych Oplach złącze działa w trybie ALDL, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznego potwierdzenia jaki interfejs zadziała.

    Wystarczy mi najprostszy program, zwykły odczyt wartości np. programem ABcom...

    Czy mogę użyć do tego celu "zwykłego" interfejsu na MAX232 ? Czy może drobny interfejsik na 1 lub 2 tranzystorach jak w temacie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic877882.html

    pzdr! Nix
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Metodą "migową" próbowałeś ?
  • Poziom 29  
    Nix napisał:
    montowany w Vectrze A, Omedze A, Calibrze, Fronterze i Astrze F)

    Wyszperałem, że w starych Oplach złącze działa w trybie ALDL, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznego potwierdzenia jaki interfejs zadziała.

    Zadziała dowolny interfejs linii K, taki jak do np do VW.
    A teraz będzie sakramentalne pytanie- jakie softu użyć? :lol:
  • Poziom 21  
    romuald-f napisał:
    Metodą "migową" próbowałeś ?


    Tak, wybłyskałem kody, błędów jednak brak, dlatego przydałby się interfejs tak aby podejrzeć parametry pracy. Mam np. podejrzenie co do nieprawidłowej pracy sondy Lambada.

    Oprysk Stonki napisał:

    Zadziała dowolny interfejs linii K, taki jak do np do VW.
    A teraz będzie sakramentalne pytanie- jakie softu użyć? :lol:


    Czyli ten np. zadziała?
    Frontera 2.0i C20NE - Interfejs diagnostyczny do C20NE - Frontera 2.0i rok 1994


    ale zadziała także interfejs do OBD II na Max232 , czy tak ?
    Poproszę jeszcze o wyjaśnienie czym jest "interfejs linii K".

    Co do programu... gdzieś w necie wyszperałem że mógłby dzialać :
    VISA 1.83, Uniskan, Euroscan.

    pzdr Nix
  • Poziom 15  
    Lambde możesz sprawdzić miernikiem
  • Poziom 21  
    Miernikiem nie da się całkowicie wykluczyć błędnego działania lambdy, ale chodzi mi też o inne odczyty.
    pzdr! Nix
  • Poziom 29  
    Nix napisał:


    Poproszę jeszcze o wyjaśnienie czym jest "interfejs linii K".


    No bez przesady! To zwykła dwukierunkowa linia diagnostyczna. I zwykły interfejs na dwu tranzystorach.
    Euroskan działa na swoim interfejsie (z procesorem).
  • Poziom 21  
    Potrzebujesz Opelscannera. Mam osobiście, do starszych Opelków idealny.
  • Poziom 21  
    omegolotC30NE napisał:
    Potrzebujesz Opelscannera. Mam osobiście, do starszych Opelków idealny.


    Ok, ale masz na myśli interfejs "Opelscanner" czy też program "Opelscanner" czy też i jedno i drugie? Może jednak zrobię ten prosty interfejs na dwóch tranzystorach ?

    PS. A silnik C30NE to taki "starszy brat" C20NE, w każdym razie krewniak ?

    pzdr Nix
  • Moderator Samochody
    Jedno i drugie. Chociaż był kiedyś soft Opel Scanner w wersji demo i działał on na interfejsie linii K wyłącznie z którymś C20NE, tylko nie pamiętam czy to był Motronic M1.5 czy ML4.1, Ty masz M1.5. Ale i tak już tego softu nie ma na oficjalnej stronie producenta, ani nigdzie indziej się z nim nie spotkałem.