Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia I 2.0 SLX - Diagnostyka - zawieszenie, skrzynia?

inferno3032 27 Mar 2015 17:32 645 3
  • #1 27 Mar 2015 17:32
    inferno3032
    Poziom 8  

    Witam,

    zakupiłem ostatnio Skodę Octavię I 2.0 SLX z 2000 r. Obecny przebieg to ~230k km i parę tysięcy kilometrów po zakupie zauważyłem następujące objawy :

    - ściąganie w prawo (może być związane z oponami - lewa przednia opona ma parę mm wyższy bieżnik). Ściąganie jest o tyle mocne że w 5-6s samochód jest już na poboczu.
    - stukanie i ogólne drgania wyczuwalne w samochodzie. Stukanie (symetryczne puknięcia 2-3 razy na sekunde) występuje przy skręceniu w prawo ale objawia się praktycznie już od "dotknięcia" i nałożenia nacisku w prawą stronę na kierownicy. Natomiast przy jeździe na wprost wyczuwalne są czasem (czasem jest ok) lekkie drgania. Najmniej słyszalne wszystko jest przy skręcie w lewo.
    - przy podniesionym samochodzie zauważyłem, że po mocniejszym (przy lekkim nic się nie dzieje) zakręceniu koła ręką, koło robi parę obrotów a następnie staje w miejscu i słychać obracany dźwięk w okolicy dołu silnika (moje podejrzenie - zaczepia jakaś zębatka przy różnicówce i satelitach).
    - kierownica która była ustawiana przy zbieżności teraz (po paru tysiącach km) przechyliła się w lewą stronę.


    Teraz tak - samochód został sprawdzony pod względem zawieszenia - łączniki, stabilizatory, końcówki drążków, amortyzatory, tuleje wahacza drążek kierowniczy prawy wymieniony, prawy przegub zewnętrzny wymieniony, komplet hamulców (tarcze + klocki) również wymieniony.

    Zastanawiam się czy sypiąca się skrzynia jest przyczyną wszystkich powyższych objawów. Planowałem wymienić olej w skrzyni jednak nie wiem czy jest sens wydawać pieniądze czy też od razu szukać nowej. Może macie swoje doświadczenia/pomysły? Będę wdzięczy za każdą sugestię.

    0 3
  • #2 27 Mar 2015 18:47
    coperfild
    Poziom 33  

    Załóż na początek jakieś porządne opony i wyważ koła to podstawa .

    1
  • #3 01 Kwi 2015 21:52
    inferno3032
    Poziom 8  

    Kupiłem 4 nowe opony a alufelgi zostały wyważone przy zakładaniu. Efekt jest taki że walenie jest gorsze ale ma jakby inny oddźwięk i teraz występuje przy większych prędkościach nawet przy jeździe na wprost (50km/h + ). Przy lekkim choćby muśnięciu i przechyleniu kierownicy w lewo stukanie jest tłumione i cichsze. Auto dalej ściąga w prawo.

    PS. Olej w skrzyni również został wymieniony.

    0
  • #4 01 Kwi 2015 22:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Łożyska w kołach.

    0