Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes tourismo shd/rhd - Odciecie gazu na ostrym zakręcie

adam158 27 Mar 2015 18:27 738 8
  • #1 27 Mar 2015 18:27
    adam158
    Poziom 22  

    Witam
    czy ktoś z tutaj obecnych ma wiedzę na temat tego czy we wskazanych autobusach znajduje się element powodujący odcięcie gazu przy gwałtownym skręceniu ,przechyleniu się ,znajomy mi sygnalizował ze na ciasnym rondzie jak buda się nieco odchyliła na chwilę brakło gazu,za 2-3 sekundy wszystko wróciło do normy,sytuacja się powtarza,w takich samych momentach,ciasny łuk,ciasny zakręt,wykluczam niski poziom paliwa bo to nie takie objawy ,po prostu,odcina i za 3 sekundy idzie ok .

    0 8
  • #3 27 Mar 2015 19:02
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 27 Mar 2015 19:20
    adam158
    Poziom 22  

    Nic się nie zapalana desce ,pojeżdzimy poobserwujemy,napiszemy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    elektro-pneumatische schaltung (EPS) czy to to po niemiecku ?
    electro-pneumatic schift mechanism (EPS) po angielsku ?
    to to czy jakiś inny system?

    0
  • #5 27 Mar 2015 19:26
    daro111
    Poziom 31  

    To opis ze strony którą Ci podałem.
    "Elektroniczny system stabilizujący jazdę (ESP®) jest aktywnym systemem zwiększającym bezpieczeństwo i stabilność podczas jazdy. W odczuwalny sposób pozwala na zmniejszenie niebezpieczeństwa poślizgu podczas jazdy na zakrętach czy manewrów wymijania. W tym celu system precyzyjnie steruje siłami hamowania na każdym kole w krytycznych sytuacjach na drodze, na przykład gdy autobus podczas jazdy na zakręcie będzie poruszał się na granicy możliwości , a jednocześnie zmniejsza moc silnika. W ten sposób, poprzez precyzyjnie dawkowane hamowanie, w ramach fizycznych możliwości zapobiega się zarzucaniu pojazdu.

    System ESP® kontroluje między innymi przyspieszenie poprzeczne autobusów. W sytuacji, gdy autobus podczas jazdy na długim zakręcie, na przykład zjeździe z autostrady, czy też szybkiej zmianie pasa osiągnie stan krytyczny, system automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu, do czasu ponownego ustabilizowania jazdy. System ESP® jest porównywalny do systemów stosowanych w samochodach osobowych, jednak jego funkcje zostały rozszerzone i dopasowane do zastosowania w autobusie."


    ESP-Electronic Stability Program

    1
  • #6 27 Mar 2015 19:42
    adam158
    Poziom 22  

    auto 2003 rok to tego tam raczej nie,ma ale może to ASR zadziałał bo cały czas padało była droga śłiska ,może któres koło traciło przyczepność,w zimie na sliskiej nawierzchni asr też ujmował gazu ?

    0
  • #7 27 Mar 2015 20:18
    daro111
    Poziom 31  

    adam158 napisał:
    auto 2003 rok

    Tego wcześniej nie podałeś.
    adam158 napisał:
    ale może to ASR zadziałał

    Także możliwe.W końcu takie jego zadanie.

    1
  • #8 27 Mar 2015 23:29
    adam158
    Poziom 22  

    zobaczymy za kilka dni ,napiszę.

    0
  • #9 03 Kwi 2015 13:36
    adam158
    Poziom 22  

    Nie powtórzyło sie więcej było mokro ślisko ,zadziałał asr ,tak wychodzi,zamykamy temat.

    0