Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hornet 600 2005 - Włączanie świateł przy starcie.

27 Mar 2015 22:09 2424 4
  • Poziom 17  
    Witam!
    Mam problem ze światłami w moim hornecie. Otóż po wciśnięciu przycisku rozrusznika światła powinny włączyć się razem z nim. Niestety nie zawsze tak się dzieje. Często jest tak, że chwile po uruchomieniu motocykla światła po prostu gasną (oprócz światła pozycyjnego). Jeżeli lekko pchne do przodu przycisk rozrusznika zapalają się spowrotem, lecz po jego delikatnym odciągnięciu ponownie się wyłączają.

    Zastanawiam się jak jest zbudowany ten przełącznik i czy nie ma dalej jakiegoś sprytnego układu. Interesuje mnie na ile jest on rozbieralny - czy da się ewentualnie dojść tylko do jego styków w celu ich przeczyszczenia, czy trzeba wymienić?

    Mam również problem ze znalezieniem czytelnego schematu elektrycznego.

    Będe wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

    Pozdrawiam
    misiek1994
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 39  
    Ja miałem problem ze znalezieniem serwisówki do tego modelu. Jaki jest kod modelu?
    Przekaźnik od automatycznego załączania świateł będzie sterowany z ECU lub z licznika, ale bez schematu ciężko będzie to określić.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Dziwne rozwiązanie...
    Zasilanie świateł mijania masz przepuszczone przez styk NC w przycisku od rozrusznika. Jednak tam trzeba szukać przyczyny. Widocznie styki są utlenione lub przypalone.
    Światła drogowe są zasilane przez przekaźnik (headlight relay), przełącznik na kierownicy steruje cewką przekaźnika, tylko że przełącznik bierze zasilanie z zasilania świateł mijania (czyli za przyciskiem od rozrusznika).
    Nawet nie pomyślałbym że w Hornecie są dwie żarówki w reflektorze.
  • Poziom 17  
    Tak jak pisał kolega powyżej przyczyna leżała w przełączniku startera. Jest to dosyć powszechny problem w motocyklach hondy. Na anglojęzycznym forum widziałem dosyć popularny temat, w którym ktoś po prostu zwierał dwa kable idące przez NC. Uważam, że jest to słabe rozwiązanie.

    U mnie wystarczyło rozebranie "opakowania" z przełącznikami (switch housing) i przeczyszczenie styków.

    Na przyszłość gdyby to kogoś interesowało:
    1) Odkręcamy dwie śrubki łączące plastikową obudowę z przełącznikami.
    2) Luzujemy maksymalnie stalową linkę gazu (odkręcamy maksymalnie śrubę znajdującą się pare centymetrów za obudową.
    3) Wyciągamy linkę.
    4) Zdejmujemy obudowę z przełącznikami.
    5) Odkręcamy śrubkę mocującą przełącznik startera. Górny przełącznik świateł awaryjnych może zostać (nie zdołałem go wyjąć).
    6) Wpychamy przycisk startera do środka. Mieści się praktycznie idealnie i bez większego problemu możemy go wyjąć.
    7) Rozbieramy przycisk - jest na dwóch zatrzaskach.
    Dalej już wszystko idzie intuicyjnie. Po drodze największe problemy miałem ze zdjęciem linki (trzeba ją wcześniej poluzować) oraz ze zdemontowaniem samego przełącznika (trzeba wiedzieć, żeby upychać go do środka).
    Pozdrawiam
    misiek1994