Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAFxf 105 460 - rosnąca temperatura płynu chłodniczego

pudzian_1 27 Mar 2015 23:40 2376 14
  • #1 27 Mar 2015 23:40
    pudzian_1
    Poziom 6  

    Witam, od niedawna użytkuję dafa xf 460KM 2010r, przy cięższych ładunkach pod górki nawet nie wielkie, rośnie temp wody, wskaźnik potrafi wychylić się nawet na ćwierć drugiej połowy skali zegara .
    Czy taka praca wskaźnika to norma, czy raczej nie?
    Serwis przez tel. mówił, że to nie jest normalne (ale wiadomo tam różnie mówią):
    - chłodnice czyszczone sprężonym powietrzem,
    - vissco po zapaleniu silnika chodzi i po jakimś czasie cichnie podczas jazdy, nie wiem, czy chodzi, czy jestem w stanie w ogóle je usłyszeć (testy jeszcze nie robione)?
    - Płyn jest ogrzewanie działa.
    Po zakończeniu podjazdu pod górkę (jazda po stole) temp. wraca do normy, równiutko do pionu.

    1 14
  • #2 28 Mar 2015 02:26
    boguslaw robak
    Poziom 20  

    Witam to jesst normalne ale zależy od płynu i wydolności pompy SCF pozdrawiuam.

    0
  • #3 28 Mar 2015 20:07
    pudzian_1
    Poziom 6  

    No jednak nie jest to normalne na testach viscozy wyszło ze podczas 93-94c stopni płynu chłodniczego viscoza ma 74.5-79.9% uślizgu przy 1500rpm.
    Podczas testu przy każdej temp visco miało od 65-do 79% uślizgu przy obrotak 1200-1500rpm
    visco nie przekroczyło ani razu 500rpm.
    A więc wymiana mnie czeka .

    0
  • #4 29 Mar 2015 07:44
    btk
    Poziom 9  

    jak będziesz wymieniał viscoze to wyczyść chłodnice myjką ciśnieniową a nie powietrzem

    0
  • #5 29 Mar 2015 12:10
    pudzian_1
    Poziom 6  

    tak tez właśnie zamierzałem ;)

    0
  • #6 04 Maj 2015 15:43
    pudzian_1
    Poziom 6  

    Koledzy pomóżcie coś bo ręce opadają :(
    Visco nowe behr , chłodnica dmuchana 3 razy , a temp. jak rosła tak rośnie nadal ,aby tylko górke daf zobaczył i już rośnie, górka się konczy temp. wraca do normy . Jazda z górki temp. spada poniżej połowy zegara.
    Że chłodnica zalepiona ? nie chce mi się wierzyć przecież ma dopiero 5lat
    robiony test nowego visco w aso : silnik zimny ale kompem wprowadzili obroty silnika na 1500rpm i pokazywało visco 100%
    Twierdzili że termostat jest ok ale czy jest możliwe że nie otwiera do końca?
    Czy jest taka opcja że komputer w aso visco uruchomił a same visco w trasie się nie uruchamia?
    Retader zaciągam visco się włącza nawet jak temp. nie ma polowy na zegarze.

    0
  • #7 07 Maj 2015 07:32
    pudzian_1
    Poziom 6  

    Czy naprawdę nikt nic nie wie? Może kolega krissbrumm spec od dafa coś podpowie ?
    Serwis tylko gdyba nic nie robi a najchętniej to by wszystko wymieniali i kase zdzierają nawet jak nic nie zrobią :(

    0
  • #8 07 Maj 2015 08:12
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    To może wymień w końcu tą chłodnicę?? A jak będziesz miał już intercooler przy okazji wyjęty to go bardzo dokładnie wyczyść.
    Do termostatu też warto zajrzeć.

    0
  • #9 07 Maj 2015 09:21
    szpila11111
    Poziom 2  

    Ja bym stawiał na visco miałem ten sam problem w FH to że jest nowe nie znaczy dobre visco zawsze musi być w pozycji pionowej nawet w transporcie

    0
  • #10 07 Maj 2015 19:42
    pudzian_1
    Poziom 6  

    Wymień może w końcu tą chłodnice ." fajnie się mówi , dopiero wydałem 2tyś na visco i teraz na chłodnice kolejne 2 tyś i nie wiadomo czy to pomoże . Właśnie pokazujesz jak działają nasi psełdo mechanicy . Żałosne .

    Ale serwis sprawdził VISCO I TWIERDZI ZE JEST OK. Retarder visco odpala , wiec chyba jest wporzadku .
    Nic już nie wiem, naprawdę zostanie metoda prób i błedów .....

    0
  • #11 07 Maj 2015 19:47
    wenek17
    Poziom 13  

    Płyn rozumiem wymieniałeś jeśli tak to był zabrudzony? Wymieniałem juz kilka razy chłodnice w dafie bo właśnie grzał się zawsze przy przebiegu lekko ponad milion występowały te objawy.

    0
  • #12 07 Maj 2015 20:44
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    pudzian_1 napisał:
    Wymień może w końcu tą chłodnice ." fajnie się mówi , dopiero wydałem 2tyś na visco i teraz na chłodnice kolejne 2 tyś i nie wiadomo czy to pomoże . Właśnie pokazujesz jak działają nasi psełdo mechanicy . Żałosne .


    Żałosny to jesteś ty . Postaw auto do DAF, w rubryce "usterki" napisz, że się grzeje i odbierz naprawiony. Pozostaje jeszcze tylko faktura do zapłaty i masz po sprawie. W czym ty masz problem??

    2
  • #13 07 Maj 2015 21:29
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    To jest normalne zachowanie temperatury płynu chłodzącego.Przegrzewanie silnika było by wskazywane ostrzeżeniem na desce oraz kodem błędu: " ochrona silnika aktywna" co ma miejsce przy 98 stopniach celsjusza i powoduje ograniczanie przez system momentu oibrotowego.

    0
  • #14 11 Maj 2015 09:58
    pudzian_1
    Poziom 6  

    saron 22 Powtarzam jeszcze raz auto było w serwisie DAF z usterka przegrzewania się ! I co? przedmuchali chłodnice , test visco i stwierdzili że jest wszystko ok!!

    W sobote założyłem nowa pompe choć stara wyglądała ok , nowy termostat do 82c
    Teraz auto nie łapie temperatury wskaźnik pokazuje z 3 może więcej grubości wskazówki do połowy zegara a pod górki ? nadal rośnie grubo ponad połowe zegara!

    Dlaczego nie słysze tej viscozy gdzy wskazówka wędruje w górę ?
    W tym momencie zaciągam retarder i słysze visco.

    Krisbrumm piszesz że jest to normalne zachowanie temp. rozmawiam z kierowcami dafa i żaden nie potwierdził takiego zachowania wskaźnika .
    Wychylenie na jedna grubośc wskazówki tak owszem dość często .

    0
  • #15 11 Maj 2015 10:21
    pitool
    Poziom 30  

    pudzian_1 napisał:
    . rozmawiam z kierowcami dafa i żaden nie potwierdził takiego zachowania wskaźnika
    Osobiście jak jeździłem przez przełęcz Brennero(25 km pod górę) to rzadko kiedy słyszałem visko a wskazówka wskaźnika temperatury podnosiła się na 2/3 skali.Zauważyłem też że dopiero gdy silnik zaczynał mieć "lżej",czyli gdy wciągnął się na wierzchołek góry,visko zaczynało wyrównywać obroty z wałem i było je wyraźnie słychać.Nigdy nie zapaliło mi się ostrzeżenie przegrzania mimo 30*C na zewnątrz i 25 ton ładunku. A co do niektórych opowieści kierowców to Julian Tuwim byłby zawstydzony ich twórczością.Ja to nazywam "Uniwersytet Parkingowy" :D

    1