Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c 330 - mruganie kontrolki ciśnienia oleju na gorącym silniku

Xantix 28 Mar 2015 06:36 16047 22
  • #1
    Xantix
    Level 40  
    Witam. W moim ursusie wymieniłem czujnik ciśnienia oleju. Nowy początkowo działał normalnie, jednak teraz gdy zrobiło się cieplej to kontrolka zaczęła się dziwnie zachowywać. Mianowicie póki wskazówka temperatury jest na białym polu wszystko jest ok, ale gdy wskazówka dobije do zielonego pola to lampka oleju między 800 a 1200 obrotów mruga, a gdy obroty spadną poniżej 800 obrotów to świeci ciągle. Objawy znikają gdy ciągnik trochę ostygnie. Na starym czujnik nie było czegoś takiego. W związku z tym mam pytanie czy może być padnięty czujnik ciśnienia oleju? Czy może być tak, że olej po nagrzaniu silnika jest za rzadki i pompa nie jest w stanie utrzymać ciśnienia? Dodam, że olej to zwykły superol cc.
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    Xantix
    Level 40  
    Silnik był niedawno po kapitalce, pompa oleju była nie ruszana. Czy manometr od T 25 się nada?
  • #4
    SKM 1964
    Level 33  
    Prawdo podobnie silnik do remontu.Leje na panewkach.Ale manometr najlepiej pokaże co jest grane.Jeśli chodzi o czujniki oleju to trzeba uważać aby się nie pomylić.W tym przypadku musi być do DIESLA.Kontrolka zapala się przy około 0,4 atm., a przy czujniku do benzyniaka około 0,2 atm. :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pompa powinna być wymieniona.
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Xantix
    Level 40  
    Znalazłem w instrukcji od c 330, że minimalne ciśnienie na obrotach jałowych przy rozgrzanym silniku to 0,1 MPa. W takim razie jaki manometr byłby dobry, aby pokazywał w miarę dobrze jakie jest ciśnienie?
  • #9
    13adam13
    Level 29  
    Pompa olejowa daje zbyt małe ciśnienie, ma zbyt duże luzy, po prostu się wyrobiła.
    Luz na panewkach też daje takie objawy, ale piszesz ,że miał niedawno remont.
    Gdy silnik się rozgrzeje olej staje się rzadszy i zmniejsza się ciśnienie, na wolnych obrotach nie ma smarowania. I lepiej coś z tym zrób, możesz zatrzeć silnik, i po kapitalce. Czujnik oleju jest sprawny, o ile po uruchomieniu silnika gaśnie.
    Quote:
    Manometr wyskalowany do 10 atm.z podziałka.

    Wystarczy z zupełnością 6 atm, taki jak w 60. Pompę można regulować podkładając podkładki pod zawór ciśnieniowy, tj, sprężynkę naciskającą na tłoczek. :D
    Quote:
    Znalazłem w instrukcji od c 330, że minimalne ciśnienie na obrotach jałowych przy rozgrzanym silniku to 0,1 MPa.

    Dobrze wyczytałeś. Może tak książki podają, ale to trochę mało. Najlepiej 0,4-0,6 MPa tj. od 4 do 6 atm na zimnym silniku, na ciepłym spadnie na pewno ,ale nie do poziomu 0.1 MPa.
    SKM 1964 10 atm, w ciapku nie wiem co na ten temat myśleć. :D
    Lub rozmyślać nad wymianą pompy na nową Hylmetu cena ok. 170 zł.
    Ps. Aha, widzę ,że problem z jednostkami 1 atm to nie 1 MPa. 1 atm=ok.0.1MPa. :!:
  • #10
    Xantix
    Level 40  
    Dziękuję za odpowiedzi. W najbliższym czasie postaram się zmierzyć ciśnienie manometrem. Z drugiej strony zastanawiam się czy problem nie jest związany z olejem, bowiem objawy pojawiają się gdy temperatura przekroczy te 80 st. Poniżej tej temperatury nic się nie dzieje. Może olej jest za rzadki?
  • #11
    zbigniew125
    Level 24  
    Dopóki nie masz pewności co do rzeczywistego ciśnienia jaki jest w silniku , nie powinieneś użytkować silnika . Z błahej sprawy może wyniknąć wielki remont .
    Pozdrawiam
  • #12
    13adam13
    Level 29  
    Quote:
    Z drugiej strony zastanawiam się czy problem nie jest związany z olejem, bowiem objawy pojawiają się gdy temperatura przekroczy te 80 st. Poniżej tej temperatury nic się nie dzieje. Może olej jest za rzadki?

    Odpowiedź, nie to nie jest wina oleju. Jeżeli była by to wina oleju podobne objawy miałaby większa rzesza użytkowników ursusów. Fakt faktem, że Superol CC nie należy do najlepszych, ja od paru lat stosuję Falco, Milvus 15W40 myślę ,że lepiej się sprawują. I w 100% podpisuję się pod wypowiedzią zbigniew125 dalsze użytkowanie może skończyć się nie dobrze dla silnika. :|
  • #13
    SKM 1964
    Level 33  
    13adam13 -SKM 1964 10 atm, w ciapku nie wiem co na ten temat myśleć.
    Źle mnie zrozumiałeś.Chodzi o to , żeby manometr posiadał większy zakres niż 6 atm. po to żeby go nie uszkodzić.Regulowanie głównego zaworu to zły pomysł .
  • #14
    Xantix
    Level 40  
    Po świętach wreszcie znalazłem czas by zająć się ciapkiem. Kupiłem manometr ciśnienia oleju i wkręciłem go w miejsce czujnika. Na zimnym silniku pokazuje trochę ponad 4 atmosfery w całym zakresie obrotów. Po zagrzaniu do jakichś 60 stopni ciśnienie na wolnych obrotach nieco powyżej 2 at. natomiast na wysokich obrotach jest jakieś 3,5 at. Jak obniżę obroty tak aby ledwie klekotał to ciśnienie spada na 1,5 at. Czy takie wartości są prawidłowe?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    SKM 1964
    Level 33  
    Nie wiem co oni teraz produkują ale kiedyś kupowałem czujniki do c -330 , c-360 ,
    i do ostrówka i pisało na opakowaniu zadziałanie czujnika przy 0,4 atm , a duży
    fiat i maluch miał 0,2 atm .Tak naprawdę to przy ciśnieniu 0,1 atm. olej
    przestaje dochodzić do klawiatury zaworowej i zaczyna pracować na sucho . :|

    Dodano po 2 [minuty]:

    I tak nie masz się czym martwić , bo najniższe ciśnienie na rozgrzanym
    jest u Ciebie 1.5 atm. :D
  • #22
    Xantix
    Level 40  
    A co może być uszkodzone w sytuacji gdy ciągnik ma przechył w prawo to ciśnienie spada do ok.0,05at a jak ma przechył w lewo albo stoi równo to ciśnienie jest w normie (0,4at)?
  • Helpful post
    #23
    User removed account
    Level 1