Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UHD86 - Brak wybranych kanałów

Maroo_s 28 Mar 2015 11:46 699 3
  • #1 28 Mar 2015 11:46
    Maroo_s
    Poziom 10  

Czołem,

Użytkuję od 2 lat dekoder UHD86 z pakietem Orange. Antenę ustawiałem sam 2 lata temu, przy użyciu pożyczonego miernika. Do tej pory wszystko było OK, nigdy nie było problemów z odbiorem.
    Ostatnio pojawiły się problemy z odbiorem niektórych kanałów "Brak sygnału i słaby sygnał, sprawdź ustawienia anteny... bla bla"
    Pierwsze to telefon do serwisu orange - opryskliwy facet z technicznej infolinii poinformował mnie, że niektóre kanały są nadawane z innych "transponderów" i trzeba skorygować ustawienie anteny.
    Nie wchodzę detale bo nie znam się na tym ale zadam pytanie: czy facet ma rację czy wciska mi kit, żebym wynajął serwis?

Druga sprawa: w menu serwisowym tunera np. na kanale Animal Planet mam wskazania jn:
    Moc sygnału 82%, 38dB
    Jakość sygnału 100%

W zasadzie na każdym "widocznym" kanale są podobne wskazania.
    Natomiast np. TVN i wielu innych zarówno moc jak i siła są na 0%.

Delikatne korygowanie położenia talerza nie przynosi żadnej poprawy.

Teraz proszę o wskazówki co dalej.
    1. Wziąć miernik i spróbować ponownie ustawić antenę? Dodam, że sprzęt który pożyczałem od kolegi to jakiś wypaśny miernik - może i profesjonalny tyle, że ja jestem amatorem (2 lata temu ustawiałem wg instrukcji jednego z kolegów z tego forum)
    2. wyczytałem w innych wątkach, że czasem konwerter może odmówić posłuszeństwa po jakimś czasie - czy rozejrzeć się za nowym?
    3. Ostatecznie serwisant ale z racji, że mieszkam na końcu świata liczą sobie bardzo dużo za dojazd...

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
    Pozdrowienia

0 3
  • #2 28 Mar 2015 12:43
    romeok01
    Poziom 35  

Jak nie pomoże poprawne ustawienie anteny, to konwerter jest do wymiany na nowy.

0