Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C 360 - Ciągnie na sprzęgle

28 Mar 2015 21:01 15756 23
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich i prosze o pomoc jakies dwa miesiące temu wymieniałem sprzęgło ( tarcze dzwigienki łożysko srpęzynki grzybki) na początku pękły mi dwa grzybki a dziś zaczął mi ciągnąć na sprzęgle czyli wrzucam bieg a on nie ma mocy i zanim zacznie jechac to troche mija co jest? Czy może być tarcza odwrotnie zalozona w co nie wierzę?
  • Poziom 11  
    Jest taka możliwość, trzeba sprawdzić.
  • Poziom 9  
    według mnie są następujące możliwości:
    1.uszkodzony docisk
    2.brak luzu na lince (chyba że tam hydrauliczne, to za mały luz od strony tłoczka) Napisz dlaczego wymieniałeś tarczę i czy faktycznie to ona była zajechana i czy sprawdziłeś docisk.

    3. Ostanie najmniej prawdopodobne, ale nie niemożliwe, to niedokręcona skrzynia do silnika.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Skoro puścisz sprzęgło a on pomału się rozpędza to rozumiem że tarcza ślizga. Gdyby była tarcza źle założona w ogóle nie da się wrzucić biegu.
    Sprawdź dokładnie czy dźwignie i regulacja jest w porządku. Jeśli tak to rozbierać.
    Poszukaj śladów oleju.

    Kolego to czysto mechanicznie sterowane sprzęgło dwustopniowe.
    Na odkręcenie silnika od skrzyni to raczej żaden traktorzysta by sobie nie pozwolił. To coś innego.
  • Poziom 7  
    Ślizga się napewno po wyczuwalny smród spalonej tarczy. ustawiałem dziś 1 stopień 5mm od łożyska a 2stopień 10mm tylko co mnie martwi że jedna dzwigienka na pierwszym stopniu nie da sie dokładnie ustawić bo jak dokręcam śrubę to zbliża się do lożyska i w pewnym momencie się zatrzymuje i dalej się nie zbliża i jest ustawiona że pomiędzy dwoma dzwigienkami 1 stopnia i 3 dzwigienkami 2 stopnia. a co mogło być przyczyną pękających nowych grzybków?
  • Poziom 10  
    Odwrotnie raczej nie jest ,sprawdz luz pomiedzy lozyskiem oporowym a lapkami sprzeglowymi ,powinno byc okolo 3mm( chodzi o te z kapturkiem) ewentualnie zakrótkie ciegno lączące pedał sprzęgła z wałkiem sprzęgłowym.Możesz jeszcze sprawdzic przez okienko w skrzyni biegów czy łożysko oporowe po odpieciu ciegna od pedału sprzegła swobodnie odbija do tylu czy przypadkiem cos nie blokuje.Po całkowitym cofnięciu łożyska oporowego do tyłu łapki sprzeglowe (te z kapturkami)powinny miec okolo 5mm luzu do lozyska oporowego.

    Dodano po 17 [minuty]:

    To ze pekaja grzybki przyczyna moga byc zuzyte słupki podporowe te które sa pod grzybkami poprostu sa za niskie urabiaja sie z góry i dołu. Sprawdz czy po regulacji lapek tylem pod sruba regulacyjna nie opieraja sie o docisk tam powinien byc luz ,to moze byc przyczyna slizgania sie sprzegła Wtedy trzeba wymienic słupki podporowe pod grzybkami .Doraznie mozesz spróbowac po wyciagnieciu słupka dopasowac podkladke tak zeby ciasno oparla sie o kolnierz dolnej czesci slupka i zalozyc z podkladka doraznie pomoze
  • Poziom 7  
    U mnie pedał z tą dzwigienką od łożyska jest połączona łańcuszkiem i nie wiem czy może nie mam za dużego luzu jałowego i dlatego może nie moge ustawić dobrze dzwigienek. Jak dobrze ustawić bądź sprawdzić luz jałowy. Czyli "okohen" radzisz że jak odebnę pedał sprzęgła od dźwigienki od łozyska oporowego to łożysko powinno się cofnąć do tyłu i wtedy luz między łożyskiem a dźwigienką 1 stopnia musi wynosić 5mm?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nie. Luz pomiędzy łożyskiem a łapami pierwszego stopnia ma mieć 4 mm wtedy gdy pedał jest normalnie spięty z całym mechanizmem. Dopóki nie będziesz miał wszystkich łap ustawionych równo dalsze kombinowanie jest bez sensu.

    Możliwe że masz problem ustawić łapy bo samo łożysko z powodu braku regulacji na cięgle jest w złym położeniu.
    Załóż normalne cięgło, dosuń na nim łożysko do dźwigni i ustaw 1 stopień na zero a drugi na 6 mm. Potem odsuń łożysko o 4 mm i po sprawie.
  • Poziom 7  
    łatwo napisać. nie posiadam oryginalnego cięgła. łańcuch mam sztywno pedal do konca dochodzi o łożysko do końca opada więc chyba dobrze. a co do ustawienia dzwigienek to jest wlaśnie problem z jedna po nie da się jej do końca ustawic tak jak pisalem jak dokręcam śrubę regulacyjna to zbliża się do lozyska i sie zatrzymuje pomimo skręcania nakrętki regulacyjnej.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    No właśnie. Gdyby było oryginalne cięgło skręcił byś na cięgle dosuwając łożysko do łapy z którą jest problem a pozostałe dwie poluzował do tego wymiaru.
    Skróć ten łańcuch w jakiś sposób, skręć oka, zespawaj dwa razem i ustaw jak należy.
  • Poziom 7  
    A jak zrobię tak jak radzisz czyli że jak dosunę łożysko do tej dźwigienki co szwankuję na odległość 4mm i pozostałe dwie też tak ustawię to czy nie będzie problemu z wysprzęgleniem?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nie powinno być pod warunkiem że ta felerna dźwigienka wysprzęgla jak należy.
    Możesz przesunąć łożysko bliżej niż na cztery i cofnąć wszystkie na żądany wymiar.
    nie masz innego wyboru.
  • Poziom 7  
    a pytanko czy przy śrubie regulacyjnej powinna być szczelinka pomiędzy obudową sprzęgła a dźwigienką? czy dźwigienka może opierać o obudowę ?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Na łapę cały czas napiera sprężyna agrafkowa i powinna ona cały czas dolegać do podkładki pod nakrętką regulacyjną.
  • Poziom 7  
    ale czy pomiędzy koncem dzwigienki a obudową sprzęgła ma być luz? Ursus C 360 - Ciągnie na sprzęgle
  • Poziom 23  
    Pomiędzy dźwigienkami sprzęgła a łożyskiem powinien być luz , dla I stopnia mały luz [ tak aby łożysko nie łapało dźwigienek ] , natomiast II stopień większy około 6 mm [ czym mniejsza różnica tym twardszy pedał ] . Pozdrawiam
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Ten luz który pokazałeś ma być. Gdyby go nie było nie miał byś możliwości regulacji.
  • Poziom 10  
    Sprawdz tak jak Ci pisałem czy jest luz pomiedzy lapka sprzegła a dociskiem w miejscu gdzie jest sruba regulacyjna, jezeli nie ma to to jest powód slizgania sie tarczy sprzegłowej ,poprostu docisk wisi na srubie regulacyjnej a nie dociska tarczy sprzegla .wymien słupki ewentualnie tak jak Ci pisalem ciasno dopasowane podkladki

    Dodano po 8 [minuty]:

    Chodzi o ten luz ,który pokazujesz na zdjeciu ztym ze na zdjeciu pokazujesz lapke drugiego stopnia (walka przekaznika) a ja mam na mysli lapki od jazdy czyli te które maja kapturki tez musza miec podobny luz moze byc mniejszy wystarczy zeby sie nie opieraly ok 2mm

    Dodano po 6 [minuty]:

    Tak jak wczesniej pisales ta z ktora jest problem z regulacja napewno opiera sie o docik sprzegla ,a docisk zamiast dociskac tarcz sprzeglowa wisi na srubie regulacyjnej ito jest powód slizgania sie sprzegla
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Łożysko wyciskowe. jak jest pod obciążeniem to idzie cicho, jak cofniesz pedał nie kręci się wcale bo jest luz pomiędzy nim a dźwigniami a jak lekko dotknie łapek to piszczy.
    Jeśli po puszczeniu sprzęgła jest luz pomiędzy łapami a łożyskiem a w czasie jazdy ślizga to rozpoławianie ciągnika się szykuje. Sprzęgło do remontu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Te 5mm luzu po cofnieciu lozyska calkiem do tylu to jest minimum moze byc wiekszy zalezy jak wysoko masz wyregulowane dzwigienki sprzegłowe, ale u Ciebie problemem jest dzwigienka ,której nie mozesz wyregulowac wyzej ,musisz ja poluzowac i pozostale dwie wyregulowac na ta sama wysokosc co pierwsza pozostale trzy dzwigienki o okolo 5mm nizej od pierwszych(to sa te które Masz na zdjeciu) potem tak skróc łancuszek azeby lozysko oporowe bylo ok.3mm luzu od pierwszych dzwigienek mozesz rowniez zrobic tak jak pisalem poprzednio(sprawdz poprzedni moj wpis)
  • Poziom 10  
    "o1matio1" Czy mozesz wrzucic opis jak rozwiazales problem?
  • Poziom 7  
    A mianowicie rozpołowienie ciągnika, i rozebrałem sprzęgło tarcze były dobrze założone więc wymieniłem wszystkie 12 sprężyn na wycisku bo mechanik mi powiedział że możesz nie wiadomo ile wymieniać tarcz to jak spręzyny już nie mają sprężystości to będzie ciągnął na sprzegle. Nastepnie wszystkie nowe kapturki i słupki pod kapturki złozyłem do kupy i regulacja na wszystkich dzwigienkach wykonuje się prawidłowo żadna nie stawia oporu i jest wszystko dobrze tylko troche za mocno podciągnąłem dzwigienki od biegów bo jak ma naprawde duże obciążenie to nie miele kołami ;/