Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FSO polonez trzyma zbyt wysokie obroty.

Fsomm 28 Mar 2015 23:23 1758 19
  • #1 28 Mar 2015 23:23
    Fsomm
    Poziom 5  

    Witam wszystkich ,wiem że na temat wysokich obrotów w polonezach już sporo było powiedziane , jednak nie znalazłęm rozwiązania . Do rzeczy posiadam poloneza z Caro plus z silnikiem 1.6 gsi na wielopunkcie auto posiada gaz , wszystko było by ok, gdyby nie zbyt wysokie obroty . Auto cały czas trzyma 2 tys obrotów chodż powinno 1.5 tys lub mniej bez wzgledu czy silnik jest ciepły czy zimny bez róznicy mu paliwo czy gaz :D . wystukałem sobie błędy i wyszło mi że czujnik temp zbyt wys. sygnał oraz że mieszanka zbyt bogata , wymieniłem czujnik zresetowałęm go nie pomogło mu , moje załozenia to:
    -walniety czujnik tps (czyściłem nie pomogło po odłączeniu obroty spadaja do 1 tys
    -krokowiec
    -zbyt wysokie napiecie ładowania ( raczej nie ma sensu )
    -pompa paliwa odpada
    -wtryskiwacze raczej też
    -rurki ciśnieniowe sprawne
    -sondy nie badałęm
    Koledy pomózcie bo ręce opadają, wiecej pali , chodzi głośniej i jest to dla mnie jako osoby interesującej się motoryzacją irytujące :cry: . Co do auta wyczyścięłm mu przepustnice i nie pomogło ponadto w trasie przed 3 tys obrotów zapala od czasu do czasu się CHECK ENGINE , problem z nią pojawił się od wymiany przełącznika lpg-benzyna , spowodawane chyba tą zbyt bogatą/uboga mieszanką . Co sądzicie na temat ,macie jakieś wnioski postulaty , byłbym wdzieczny za pomoc :idea:

    0 19
  • #2 28 Mar 2015 23:34
    saturas93
    Poziom 13  

    Wyreguluj może gaźnik skoro jest zbyt bogata lub uboga mieszanka.


    Moderowany przez CameR:

    Gaźnik w silniku 1.6 gsi ?
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    -2
  • #3 28 Mar 2015 23:36
    Fsomm
    Poziom 5  

    No tak próbowałem ale to nie pomogła dusił sie pozatym śruba mała, niezbyt da się pokrecić , zresztą nie ma siły by mogłą się poluzowac , problem pojawił się nagle nie stopniowo

    Moderowany przez CameR:

    W jaki sposób próbowałeś regulować gaźnik we wtrysku wielopunktowym?
    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd.

    0
  • #4 28 Mar 2015 23:37
    janek1815
    Poziom 38  

    saturas93 napisał:
    Wyreguluj może gaźnik skoro jest zbyt bogata lub uboga mieszanka.


    Tam jest motor 1,6GSI więc gaźnika brak zamiast niego jest wielopunktowy wtrysk paliwa. Dobrze podłączyłeś nowy przełącznik?

    0
  • #5 28 Mar 2015 23:46
    Fsomm
    Poziom 5  

    no tam jest przepsutnica w niej mamy tps (potencjometr) i krokowiec . Stawiam na Tps ale komputer nie wystukuje mi jego błedów tak samo jak silniczka krokowego ani sondy , Jest mozliwe by komputer tego nie zauważał ?
    Z tym przełącznikiem jest taki problem ze robił to gaziarz partacz i od tego czasu swieci się check engine chodż auto na gazie i paliwie jedzie normalnie, wysokie obroty jednak pojawiły się znacznie pózniej więc to chyba nie jest powiązane ;)

    0
  • #6 29 Mar 2015 08:10
    robi1214
    Poziom 31  

    Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika.

    0
  • #7 29 Mar 2015 10:08
    marek1772
    Poziom 16  

    Odpowietrz układ chłodzenia w tym układzie wtryskowym się tak dzieje jak jest za mało płynu.Jak auto schodzi z obrotów po przegazowaniu,powoli na wolne,czy gwałtownie to też jest ważne bo jak dobrze pamiętam to jest tam czujnik elektroniczny z podciśnieniem .Jego uszkodzenie powoduje takie objawy ,aby to sprawdzić należy go odłączyć

    0
  • #8 29 Mar 2015 10:13
    robokop
    Moderator Samochody

    robi1214 napisał:
    Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika.
    To chyba w motocyklu m-ki WSK miałeś ten przypadek, bo na pewno nie w Polonezie.
    Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu.

    -1
  • #9 29 Mar 2015 10:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KOlego , sprawa jest prosta , wysokie obroty to albo lewe powietrze albo silniczek krokowy.
    Silniczek możesz wsunąć elektrycznie i odpiąć wtyczke i zobaczyć czy pomoże.
    Lewe powietrze to wiadomo.

    0
  • #10 29 Mar 2015 11:15
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Ja to bym sprawdził czy nie za bardzo naciągnięta linka gazu.

    0
  • #11 29 Mar 2015 15:05
    robokop
    Moderator Samochody

    Przestańcie wypisywać głupoty. Wpierw wskazanie tps - czy widać w ogóle położenie spoczynkowe przepustnicy. Ewentualnie napięcie na slizgaczu potencjometru.

    0
  • #12 29 Mar 2015 21:00
    sandamiano
    Poziom 28  

    robokop napisał:
    Przestańcie wypisywać głupoty.



    robokop napisał:
    robi1214 napisał:
    Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika.
    To chyba w motocyklu m-ki WSK miałeś ten przypadek, bo na pewno nie w Polonezie.
    Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu.



    A to co to jest? Jawna głupota. Widział moderator wsk chłodzone cieczą?
    Troszkę szacunku dla początkujących
    Moderowany przez robokop:

    Jeśli nie masz nic merytorycznego do dodania w temacie, to powstrzymaj język na wodzy. Słyszałes kiedyś o takim czymś jak "ironia" ? Ostrzeżenie - 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #13 29 Mar 2015 21:04
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale nie ma o co bić piany skoro autor nawet nie zajrzał do przepustnicy by ustalić skąd biorą się wysokie obroty.

    0
  • #15 29 Mar 2015 23:07
    Oprysk Stonki
    Poziom 29  

    Ja to bym zrobił tak, ale moją poradą proszę się nie sugerować,bo ja lamer jestem i na niczym się nie znam- wpierw bym zobaczył czy przepustnica jest zamknieta. A często były przypadki, że nie, bo ktoś podkręcił ją na pancerzu, jak dwie nakrętki regulacyjne. Jak zamknięta to zobaczył bym czy powietrze nie dostaje się kanałem powietrza dodatkowego i przytkał bym go palcem. Jak obroty spadną to szukał bym kłopotu w sterowaniu IACV, jak nie to metoda petowa.
    Nią poszukał bym czy nie zleciała zaślepka z któregoś króćca w kolektorze, albo nie rozwarstwił się wąż do EVAP. Albo servo hamulca, bo było i tak.
    Nie wspominam o zwykłym fejsiku na trzech opornikach i pewnym programiku pracującym pod DOS'em, bo kto potrafi lutować oporniki i kto wie co to DOS?

    0
  • #16 29 Mar 2015 23:37
    Fsomm
    Poziom 5  

    To znaczy tak tps chcialem przeczyścić ,przedmuchać, sprawdzić czy reaguje itp , po rozłożeniu zadziwia mnie jego prostota mianowicie jest to kawał plastiku 😃 lewego powietrza nie dostaje sprawdzałem i dla pewności uszczelniłem silikonem , serwo bylo ostatnio zmieniane ale spr. i jest szczelne . Z chęcią bym wymienił tps ale to koszt rzędu pięćdziesięciu zl wiec tak bez zastanowienia szkoda kasy bo jak nie to krokowiec , sonda , wtryski i 300zl poszło a auto dalej będzie świrować 😉 dziwi mnie ze komputer poza wys i zbyt niskim spalaniem nie wywala bledow krokowego w ,tps,czy sondy wiec tak jakby byly sprawne dobrze myślę jak nie to poprawcie.Za tps przemawia jedynie to ze gdy jest odłączony to obroty spadają do tego tys .tyle ze zauwazylem podczas jego zdejmowania ze w pozycji neutralnej jest on lekko odchylony , napięty czy jak to nazwać tyle ze przepustnica niezbyt jest regulowana , śrubę ciężko ruszyć wiec niezbyt wierze by dało sie to przemieścić z położenia fabrycznego 😏

    Dodano po 13 [minuty]:

    Odpowiadając na wasze pytania to tak linka jest luźno , a układ raczej nie jest zapowietrzony bo jest to układ chłodzenia samo odpowietrzający co do obrotów samochód ratuje normalnie , jest zrywny😃 obroty opadają , w innych przypadkach opisanych tu na elektrodzie auto albo faluje albo trzyma te obroty na wys 2i pól tys od czasu do czasu spadając , a on trzyma cały czas te dwa tysiące i ani myśli zejść
    😃

    Dodano po 12 [minuty]:

    I kolego mozesz wytłumaczyć co to za elektroniczny czujnik podciśnienia , od czego to jest i gdzie tego szukać ?

    0
  • #17 29 Mar 2015 23:46
    kwok
    Poziom 39  

    Odkręć tego TPS-a i odpal silnik, chodzi o to jakie będzie miał obroty. Jak będziesz miał go odkręconego to możesz na pracującym silniku przy użyciu śrubokręta pokręcić troszkę tym co jest w środku w celu sprawdzenia jak ustawienie TPS wpływa na obroty bez otwierania przepustnicy.
    Jeśli na odkręconym będzie dobrze to możesz go przykręcić na pracującym silniku i zobaczysz co się zmieni.
    Miałem przypadek (wprawdzie jakieś inne auto) że obroty bardzo często wisiały na 1500-1700. Okazało się że ECU widział otwartą na 0,5-1 stopień otwartą przepustnicę. Ponieważ wymiana czujnika nie pomogła podpiłowałem ogranicznik przepustnicy tak aby ECU widział całkowicie zamkniętą przepustnicę - jak ręką odjął.

    0
  • #18 30 Mar 2015 00:01
    Fsomm
    Poziom 5  

    No wiec juz próbowałem bez zmian w sumie po przekręceniu mocno zgasł silnik ,tps zakładaniu jest o1\4 obrotu obrócony względem osi przepustnicy tak raczej musiało byc no chyba ze os przepustnicy sie zgieła co jest raczej nie możliwe ,jest tam co prawda śruba od regulacji wolnych obrotów ale bardzo niewielka , no i praktycznie nie do odkręcenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wie może ktoś czy w polonezach to przemieszczenie o ta jedna czwarta to norma czy wybryk ?

    0
  • #19 30 Mar 2015 10:55
    robokop
    Moderator Samochody

    To nie jest żadna śruba do regulacji wolnych obrotów, tylko zderzak położenia spoczynkowego przepustnicy. Nie dotykaj jej pod żadnym pozorem. Ponadto, jako że chyba nie doczekamy się sprawdzenia wartości napięcia na TPS, wątek wieczorem zostanie zamknięty - nie widzę możliwości pozytywnego finału.

    2