Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra K11 FL - zamulony silnik

mariomario 29 Mar 2015 00:01 1404 6
  • #1 29 Mar 2015 00:01
    mariomario
    Poziom 18  

    Witam,


    posiadam Nissana Micrę K11 2001r po Face Liftingu silnik 1.0 PB+LPG, przebieg 114kkm (prawdziwy). Mam z nim następujący problem - z rana gdy silnik jest zimny (<30°C) i chodzi przez chwilę na benzynie to silnik jest bardzo mułowaty, wciskając pedał gazu w podłogę auto bardzo powoli i nierównomiernie rozpędza się ("jakby na 3 gary palił co kilka obrotów wałka rozrządu"). Po rozgrzaniu silnik chodzi dobrze na LPG do osiągnięcia 90°C przez silnik - wtedy silnik na skrzyżowaniach "na luzie" zaczyna falować tzn. utrzymuje ok 1000 obrotów przez 4 sec następnie spadają do 400? na 1 sekundę i cykl się powtarza i tak w nieskończoność, oczywiście silnik nie gaśnie i podczas normalnej jazdy nie ma żadnego falowania.

    Są więc 2 usterki - zamulanie na zimnym silniku zasilanym Pb95 i falowanie na rozgrzanym na LPG - jakie mogą być przyczyny ?

    - Świece wymieniałem przed zimą i mają ok 5kkm, dziś je sprawdzałem i są jak nowe
    - olej też był wymieniany
    - instalacja LPG to instalacja STAG + wtryskiwacze http://www.stag-300.pl/1042/ac-w01
    - silnik 60KM (cewka zapłonowa nad każdą świecą)

    0 6
  • #2 29 Mar 2015 00:49
    Hubert997
    Poziom 13  

    Silniczek krokowy to efekt falowań obrotów.
    Przewody wysokieko napiecia zmieniałeś?

    0
  • #3 29 Mar 2015 12:16
    mariomario
    Poziom 18  

    Hubert997 napisał:
    Silniczek krokowy to efekt falowań obrotów.
    Przewody wysokieko napiecia zmieniałeś?


    tu nie ma przewodów wysokiego napięcia, mam osobne cewki zapłonowe nad każdą świecą iskrową (4 cewki i 4 świece)

    PS. Silniczek krokowy wymieniłem i już jedną przyczynę usunąłem - silnik nie faluje. Ale jeszcze jest trochę mułowaty (sonda lambda?).

    0
  • #5 06 Kwi 2015 12:44
    mariomario
    Poziom 18  

    Rozwiązałem problem z falującymi obrotami.

    - wymieniłem silniczek krokowy, teraz obroty już nie "falują"
    - po części też znalazłem problem zamulonego silnika. świece były słabo dokręcone i kompresja "uciekała", teraz po dokręceniu odczuwalny jest wzrost +10% do +20% mocy, ale silnik nie reaguje natychmiast na wciśnięty pedał gazu - wg. mnie do wymiany ewidentnie sonda lambda

    0
  • #6 06 Kwi 2015 12:51
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    mariomario napisał:
    dziś je sprawdzałem i są jak nowe


    mariomario napisał:
    świece były słabo dokręcone i kompresja "uciekała"


    Ale kręcisz.

    0
  • #7 29 Gru 2015 22:32
    mariomario
    Poziom 18  

    dawno odpisuję ale wymieniłem przepustnicę (całą) i wszystko ładnie śmiga aż do dziś

    0