Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciężkie zapalanie ciepłego silnika w BMW 318 TDS

bialygl 20 Maj 2005 16:27 7414 12
  • #1 20 Maj 2005 16:27
    bialygl
    Poziom 10  

    Mam problem z zapalaniem ciepłego silnika w BMW 318 TDS 1995 r. przebieg zaledwie 150 tyś. (diesel z elektroniczną pompą wtryskową). Dodatkowo problem nasila się kiedy w zbiorniku jest mało paliwa (jak jest rezerwa odpalenie graniczy z cudem nawet przy zimnym silniku). Czytałem na forum, że problem tkwi w zużytej głowicy pompy wtryskowej lub uszkodzonej pompie paliwowej. Czytałem też iż można zwiększyć dawkę rozruchową dzięki czemu odpalanie nieco się poprawi. Gdzie mogę to zrobić, jestem z Łodzi? Czy ktoś wie gdzie mogę tanio i dobrze naprawić taką pompę (z kasą krucho)? Dzięki za info.

    0 12
  • #2 20 Maj 2005 18:04
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    BMW ma pompę wstępną elektryczną w zbiorniku,te pompy nie lubią jak jeżdzi się na rezerwie.Pompa elektryczna nie jest droga spróbój wymienić na nową i nie jeżdzij na rezerwie.

    0
  • #3 22 Maj 2005 11:56
    wired
    Poziom 2  

    Być może rzeczywiście chodzi tu o pompkę wstępną.Koszt nowej to 300zl.Nieraz jest tak że ją słychać i wydaje się że wszystko jest ok ale nie podaje paliwa.Gorzej jeśli,odpala ładnie na zimnym a na ciepłym tylko nie chce(kręci samym rozrusznikiem).Jeśli tak jest to prawdopodobnie chodzi o ustawienie kąta wtrysku.Tymczasowo na tą przypadłość można zaradzić odłączając czujnik temperatury silnika.Nie będzie coprawda wyświetlał na zegarze temperatury, ale za każdym razem będzie podgrzewał świece i odpalanie się poprawi.Radzę sprawdzić.Jeśli po odłączeniu czujnika zacznie ładnie odpalać to trzeba będzie jechać do dobrego mechanika który ustawi kąt wtrysku i będzie ok.

    1
  • #4 24 Maj 2005 08:52
    makarena
    Poziom 15  

    bialygl napisał:
    jak jest rezerwa odpalenie graniczy z cudem nawet przy zimnym silniku). Czytałem na forum, że problem tkwi w zużytej głowicy pompy wtryskowej lub uszkodzonej pompie paliwowej.


    Otóż miałem ten sam problem - przy zbiorniku zawiwerającym ponżej 1/4 pojawiały się problemy z odpalaniem. Weź kogoś do testu i sprawdź, czy w czasie kręcenia lub już odpalenia po ciężkiej próbie nie pojawiają się pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym, o ile są przezroczyste :)
    U mnie bąblowało jak wściekłe.
    Na początku nie wiedziałem o co chodzi. Najpierw były problermy z odpaleniem na ciepło - długo kręcił ale palił ale jak mi raz zgasł na szybkim zjezdzie ze skrzyżowania to byłem wściekły jak sk...... bo mi się strasznie spieszyło. Po ok. 0,5h udało mi się odpalić i ledwo dojechałem do domu ale po drodze na łukach i zakrętach potrafił całkowicie zgasnąć - zapalało sie podgrzewanie wtrysków.
    Moim zdaniem coś nie tak z przewodem paliwowym który w zbiorniku do pompy - chyba czas i paliwo go rozwala i się mikro rozszczelnia ciągnąc powietrze. Bo jak to inaczej tłumaczyć skoro na 1/5 zbiornika paliwa nie było nigdy najmniejszego problemu ???

    0
  • #5 24 Maj 2005 14:23
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Miałem identyczny przypadek Z Oplem Omegą i przyczyna była całkiem inna niż paliwo a mianowicie słaba masa silnika i tak samo im mniej paliwa tym gorzej auto paliło.
    POZDRAWIAM

    0
  • #6 24 Maj 2005 20:49
    andi34
    Poziom 19  

    Witam najprawdopodobniej to korek od wlewu paliwa. Brak w zbiorniku podciśnienia i takie moga być tego efekty. Sprawdź czy wkorku wszystko jest jak nalerz i czy odtwór odpowietrzajacy jest drozny. Ciężkie palenie przy gorącym silniku to jest tylko jedna rada sprawdź luz zaworowy. Bo to może być cała przyczyna. pozdr.

    0
  • #7 24 Maj 2005 22:46
    jaconen
    Poziom 19  

    A na jakim paliwie jezdzisz???

    0
  • #8 25 Maj 2005 14:05
    bialygl
    Poziom 10  

    Gdzie mogę odłączyć czójnik temp. i czy jeśli go odłącze nie wzrośnie zużycie paliwa? Pytanie trochę dziwne ale nie jestem mechanikiem samochodowym :)

    0
  • #9 25 Maj 2005 14:54
    makarena
    Poziom 15  

    andi34 napisał:
    Witam najprawdopodobniej to korek od wlewu paliwa. Brak w zbiorniku podciśnienia i takie moga być tego efekty.


    Jak to rozumieć - czy jak otworzę korek to nie powinno byc żadnej reakcji czy powinno zassać powietrze?
    Który wariant jest ok?

    0
  • #10 26 Maj 2005 09:57
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Jak otworzysz korek i zassa powietrze to jest do du*y wtedy wiertarka i mała dziureczka w korku

    0
  • #11 26 Maj 2005 13:58
    wired
    Poziom 2  

    Aby odłączyć czujnik trzeba zdjąć plastikową osłonę silnika.Czujnik jest wpięty pod kolektorem-takie cztery rurki dochodzące do silnika :) Szukaj takiej okrągłej wtyczki wielkości monety 5zł. Odłącz i sprawdz.Jak zacznie odpalać to będzie to kąt wtrysku.Chodzi tu o to że paliwo nie jest podawane w odpowiednim momencie co utrudnia zapłon,ponieważ temperatura silnika jest za niska.Odłączenie czujnika powoduje,że komputer będzie odczytywał że silnik jest zimny i trzeba załączyć świece i za każdym razem będzie załączał.Świece rozgrzewają się do większej temperatury niż sam silnik i mimo złego wtrysku i tak zapłon będzie łatwiejszy.Nie wiem jak jest ze wzrostem zużycia paliwa ponieważ nigdy nie liczyłem ile mi spala.Aha.Sprawdz też w jakim stanie jest filtr powietrza.Może poprostu jest zapchany i trzeba wymienić.

    0
  • #12 18 Cze 2007 13:40
    salwador
    Poziom 16  

    jak bmw z 1995 roku jeszcze na rope ma przebieg 150 tyś to hitler ma teraz osiemnaście lat a w takiej bmw to przebieg na ten rok naprawde wynosi ok 380 tyś a przy takim przebiegu trzeba remontować pompe

    0
  • #13 02 Gru 2008 15:47
    Patron171
    Poziom 2  

    wired napisał:
    Aby odłączyć czujnik trzeba zdjąć plastikową osłonę silnika.Czujnik jest wpięty pod kolektorem-takie cztery rurki dochodzące do silnika :) Szukaj takiej okrągłej wtyczki wielkości monety 5zł. Odłącz i sprawdz.Jak zacznie odpalać to będzie to kąt wtrysku.Chodzi tu o to że paliwo nie jest podawane w odpowiednim momencie co utrudnia zapłon,ponieważ temperatura silnika jest za niska.Odłączenie czujnika powoduje,że komputer będzie odczytywał że silnik jest zimny i trzeba załączyć świece i za każdym razem będzie załączał.Świece rozgrzewają się do większej temperatury niż sam silnik i mimo złego wtrysku i tak zapłon będzie łatwiejszy.Nie wiem jak jest ze wzrostem zużycia paliwa ponieważ nigdy nie liczyłem ile mi spala.Aha.Sprawdz też w jakim stanie jest filtr powietrza.Może poprostu jest zapchany i trzeba wymienić.


    a powiedz mi ten czujnik jes po srodku kolektora pod nim czy na samym końcu bo tez coś jest tylko większe od 5zł. i jak wyłączyłem to pośrodku to świece swieciły troxhe i zgasły ale on niebył okradły tylko pardziej prostokątny. to jak z tym?

    0