Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie lamp najazdowych - jak to zrobić hermetycznie i bezpiecznie?

tablo888 29 Mar 2015 14:16 7173 30
  • #1 29 Mar 2015 14:16
    tablo888
    Poziom 10  

Witam.

Mam pytanie odnośnie podłączenia 10 lamp najazdowych. Brukarze ułożyli kamień polny na wjeździe do domu. Przewód 3x1,5 poprowadzony pod betonem, porobione pętle wychodzące nad kamień. I teraz pytanie, jak to połączyć hermetycznie, lampy mają nazwę opn-1 tanie 30zł sztuka ip67 niby z każdej lampy wychodzi przewód 1dławik. Wszyscy elektrycy twierdzą, że na termokurczki będzie działać. Myślałam o takich mufach hermetycznych ip67 na 3 dławikach, może to będzie bardziej praktyczne, troszkę kosztowne, ale lampy są 230V, więc zależy mi na bezpieczeństwie. Przepraszam za chaotyczny opis, ale jestem kobieta i nie znam się na tym, a chciałabym, aby instalacja pracowała latami bez rozdłubywania kamienia i szukania usterki, jak to wykonać profesjonalnie??? Pozdrawiam.

0 29
  • #4 29 Mar 2015 14:28
    elpapiotr
    Specjalista elektryk

Pewnie o to chodzi -

Podłączenie lamp najazdowych - jak to zrobić hermetycznie i bezpiecznie?

1
  • #6 29 Mar 2015 14:48
    tablo888
    Poziom 10  

Bezpośrednio się nie da wpiąć w oprawę :( Czy taka mufa kablowa z klejem np wystarczy czy lepiej taka puszkę hermetyczna i dodatkowo ją zalać czymś ? Pozdrawiam dziękuje za odpowiedzi

0
  • #11 29 Mar 2015 21:01
    tablo888
    Poziom 10  

W środę ma się zjawić elektryk z tego co mówił przez telefon to on kładzie takie lampy na koszulki termokurczliwe i nigdy nie miał żadnych problemów. Jak mówiłam o koszulkach z klejem i puszkach to stwierdził,że jest to przerost formy nad treścią. Troszkę się obawiam ale daje gwarancję, że wszystko będzie świecić (tylko nie wiem jak długo). Pozdrawiam.

0
  • #12 29 Mar 2015 21:23
    niewolno2
    Poziom 39