Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo s60 2003 t5 - zmienna faza rozrządu

29 Mar 2015 15:03 4023 4
  • Poziom 30  
    Mam problem z volvo s 60 2.0 turbo t5. Kupione jako uszkodzone, zdiagnozowane przez poprzedni warsztat gdzie poprzedni właściciel wtawil auto i po diagnozie stwierdził że nie opłaca mu się naprawiać. Rzekomo do wymiany zawór oleju do zmiennej fazy rozrządu, jednak będąc realistą wiem ze takie rzeczy opłaca się naprawiać nawet w najdroższym warsztacie wiec z góry założyłem kolo zmiennej fazy. Dzisiaj przywiozlem go lawetą, no i odpala, chodzi bardzo basowo, czasami strzela w dolot, czasami w wydech, mocy brak. Momentami halasuje tak jak np mocno zniszczony vvvti toyoty lub uszkodzona zmienna faza w VW 20v, tak jak by wałek stawał i z całą siłą opadal. Pytania mam dwa, czy wymiana koła jest na podobnej zasadzie co np w renault ze nie ma klina na walku i po zablokowaniu zakładamy kolo jak leci i skręcamy czy też ustawienie tego w tym przypadku ma jakieś znaczenie. Drugie pytanie, czy jest to jakoś fabrycznie przemyślane ze w przypadku awarii koła nie powstają problemy z wałkiem czy zaworami czy może być tak że silnik juz złom?
  • Moderator Samochody
    Zacznij od sprawdzenia rozrządu, bo z kołem zmiennych faz, diagnoza może być na wyrost.

    Masz czym to zdiagnozować? Jeśli koło, dojrzymy w parametrach i litania błędów też będzie.
  • Poziom 30  
    Jeszcze nie podpinałem się, domyślam się że błędy będą i to dużo. Schemat rozrzadu jest taki sam jak w d5, tylko ze tu jest koło. Jeśli dobrze myślę to walki mają nacięcia do blokad, i po zablokowaniu możemy zdjąć kolo ale jak z ustawieniem, czy wystarczy je osadzić tak jak pokazują znaki, czy może trzeba w jakiś sposób je naciągnąć, coś w stylu ustawienia vanosa. Jest tam jakiś klin na walku?
  • Poziom 30  
    Po odczytaniu błędów nie ma ich zbyt dużo. Jeden to wypadanie zaplonow na jednym cylindrze lub więcej, drugi to czujnik położenia walka rozrządu. Mam drugie takie samo volvo to czujnik podmieniony, ale bez zmian, cewki sprawdzone i świece, rozrzad ok wiec chyba jednak kolo uległo uszkodzeniu. Zawór olejowy tez podmieniony.
  • Moderator Samochody
    Podmień jeszcze czujnik wału dla wszelkiej pewności.

    Jeśli dalej bez zmian, blokuj wałek i zdejmuj koło.

    Jak obejrzysz nowe będziesz widział czy jest kołek czy klin czy nic nie ma.