Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie licznika prądu jednofazowego z dwoma wej i wyj

29 Mar 2015 18:23 2721 10
  • Poziom 11  
    Witam.

W ramach testu chce sprawdzić mój licznik prądu.
    Jest to licznik jednofazowy.
    Posiada on dwa wejścia i dwa wyjścia.
    Jedną parę podłączam pod kabel prowadzący do gniazdka 230V.
    Drugą parę podłączam do zwykłego trójnika elektrycznego.
    Tak jak powiedziałem robię to tylko po to, aby sprawdzić jak działa licznik i jak zachowa się on podłączając do trójnika np. lampkę, czajnik i lodówkę.
    Jestem laikiem, więc proszę o wyrozumiałość.

Moje pytanie brzmi:
    Czy taka instalacja jest poprawna? Nic mi nie "strzeli"?
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Wszystko powinno działać.
  • Poziom 11  
    Ok, dzięki za pomoc. Faktycznie wygenerowało się dużo spamu.
    Wracając do tematu i pytanie jaki licznik posiadam.
    Otóż nie posiadam jeszcze żadnego...
    Najpierw chciałem zapytać, czy coś takiego jest możliwe zanim wydam pieniądze.
    Ale skoro już się złożyło, to może polecicie jakiś niedrogi licznik, który nadałby się do mojego eksperymentu?
    Chciałbym, aby licznik miał dodatkowo port RS, abym mógł ładnie czytywać sobie wszystkie dane do komputerka.

p.s jeżeli chodzi o trójnik to chodzi mi o zwyczajną listwę z wyciętą wtyczką, a w jej miejsce wyciągnięte 2 kabelki podłączone do licznika.
    @Wyklęty dziękuje za punkty. Chyba dałeś mi je na podstawie mojej wiedzy i teorii, że jeszcze dużo punktów wykorzystam tworząc wątki z pytaniami zanim się czegoś nauczę :)
  • Poziom 29  
    Nie dawno na znanym portalu aukcyjnym pojawiły się liczniki energii w kształcie popularnego bezpiecznika typu ,,S". Kosztuje około 60zł, montaż jest dziecinnie prosty.
  • Poziom 11