Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TPLINK TD-W8951ND - niski parametr snr

29 Mar 2015 19:06 1245 26
  • Poziom 16  
    Witam,

    właśnie nabyłem używany router adsl TPLINK TD-8951ND v3 i mam z nim problem, otóż połączenie z internetem jest bardzo słabe- router synchronizuje się długo.
    Po synchronizacji widzę, że parametr SNR oscyluje w okolicach 0.3-1.6, gdzie kiedy podepnę mój stary router (Asmax AR 1004G v2) wszystko działa, jak powinno (SNR down 12.5 up 8.8).

    Inne dane:
    ISP: Netia (magiczne "do" 20mbit- jednak 19 to realna liczba w moim wypadku)
    Line Att: 16,5/8.1 -jestem blisko centralki

    Jaki element może być za to odpowiedzialny, oraz czy mogę we własnym zakresie ten element wymienić/naprawić?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Zdjęcie PCB

    TPLINK TD-W8951ND - niski parametr snr
  • PCBway
  • Specjalista Sieci, Internet
    Pokaż parametry ADSL ze starego i nowego routera.
  • Poziom 16  
    Okazało się, że snr zaczął wariować także na starym routerze. Od kilku dni mam pod sobą nowego sąsiada, który remontuje i stąd pytanie:
    powiedzmy, że źle założył gniazdka- czy to może wpłynąć na jakość mojego połączenia?
    (inaczej mówiąc, czy jesteśmy na tych samych kablach?)

    Dzwoniłem do netii- zrobił jakieś "wzmocnienie" co kolwiek to znaczy- bez rezultatu.
    W tym momencie snr się uspokoił i wygląda to mniej więcej tak: (asmax)
    TPLINK TD-W8951ND - niski parametr snr
  • PCBway
  • Specjalista Sieci, Internet
    Podnieś słuchawkę telefonu, wybierz 3-ke aby wyłączyć sygnał zgłoszenia, czy słychać trzaszki szumy ?
  • Poziom 16  
    Zrobiłem jak mówiłeś- wybrałem 3- równy, cichy szum bez trzasków, a po chwili komunikat "wybrany numer jest za krótki".

    Mam słuchawkę bezprzewodową.
  • Specjalista Sieci, Internet
    siasku napisał:
    Po synchronizacji widzę, że parametr SNR oscyluje w okolicach 0.3-1.6,

    Nie rozumiem, na obrazku widzę SNR 5-7
  • Poziom 16  
    Cytat:
    W tym momencie snr się uspokoił i wygląda to mniej więcej tak: (asmax)
  • Specjalista Sieci, Internet
    Jak będzie niski to sprawdź szumy/trzaski w słuchawce.
  • Poziom 34  
    Z telefonu piszę. Mam ograniczone pole manewru w tej przeglądarce.
    Porównaj chipsety obu routerów. Na słabe linie zaleca się Broadcom, którego 8951 na pewno nie ma.
    Do DSLAM blisko? To pewne? Bo tłumienie mówi, że ponad 1 km. Przy tej odległości pełne 20 Mb/s się nie zsynchronizuje. Jeśli jednak masz bliżej to jest jakiś problem z infrastrukturą.
  • Poziom 16  
    Jeśli te trzaski się pojawią to co będzie o tym świadczyło?

    Dziękuję za odpowiedzi
  • Specjalista Sieci, Internet
    Będzie świadczyło o złym stanie technicznym lini. Należy to reklamować w usłudze telefonicznej, nie internetowej, I mnie tak było, jak usuneli trzaski w telefonie to internet prędkość i stabilność się 'sam' naprawił.
  • Poziom 16  
    Technik był, sprawdził.. i.. powiedział, że problemu nie widzi. Problem jest taki, że to czasem występuje a czasem nie. I co z tym zrobić..
  • Poziom 34  
    Ten parametr jest zmienny. Spada wraz ze wzrostem osób korzystających z usługi. Wieczorem, w weekendy i święta, gdy tłumy buszują w Internecie będziesz obserwował "pływanie". Jeśli ma się zapas to OK, ale jeśli nie to DSLAM będzie przycinał prędkość po każdorazowym zerwaniu synchronizacji. W domowych warunkach możesz jedynie kupić inny router.
  • Poziom 16  
    właśnie zaobserwowałem dzwoniąc na infolinię, że słuchawka trzeszczy i momentalnie zerwało mi adsl. Powiedzieli mi, że sprawa jest monitorowana i faktycznie teraz widzą w logach, że coś jest nie tak. Ogólnie fizycznie jestem bardzo blisko centrali - max 800m jednak z parametrów wychodzi, że jest to ok 1.8km. Technik się zdziwił jak to zobaczył ale nic z tym nie zrobił. Następnym razem poproszę go aby przełączył mnie na inną wolną parę na skrzynce na klatce schodowej i na inną parę na centralce bo takie możliwości są (wiem to z własnych źródeł).
    Kolega pracujący jako technik powiedział, że w klatce obok parametry wskazywały rzeczywistą odległość od centrali, jednak u mnie ta odległość jest co najmniej podwojona.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Dokładnie tak było u mnie, w czasie rozmowy były trzaski/szumy i zrywało synchronizację.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Z liniami miedzianymi jest często taki problem. Wystarczy lekka korozja na łączówkach gdzieś w szafce (w końcu wilgoć i tlen robią swoje), zły styk i już są problemy, zwykle niestabilne. Technicy sprawdzają - trwa to minutę i, akurat w tym momencie, jest OK. I co im zrobić? Rzeczywiście było OK, ale przez minutę, Trzeba naprawdę dużo cierpliwości, żeby ponownie zgłaszać, czekać i tak w nieskończoność. Ja miałem kiedyś w pracy kilkadziesiąt linii tzw LB z modemami do klientów. Nie było tygodnia, żeby nie trzeba było awantury z telekomunikacją.
    Czasami przypominało to walenie głową w mur. Może tym razem się uda.
  • Poziom 39  
    Panowie, żaden router który nie miał grzebane w software nie powinien się synchronizować przy SNR1-2 .To po pierwsze.
    Po drugie jeśli ktoś go sprzedaje (w niewyjaśnionych okolicznościach) to znaczy że mógł oberwać "prundem" , trzeba by sprawdzić odgromnik gazowy obok rj11 czy czasami nie ma upływu.

    To tak gwoli działania jednego routera i nie działania drugiego, ALE.... mamy teraz pogodę jaką mamy, jeśli linia jest napowietrzna i stara to może się tak zachowywać, kwalifikuje się to na awarię.

    Na zaśniedziałe łączówki jest sposób na działającej linii, w momencie kiedy linia zaczyna wariować trzeba na ten numer zadzwonić (telefon musi być podłączony) jeśli następuje poprawa to mamy 99,9% odpowiedź. Prąd dzwonka 120V~ ma to do siebie że potrafi 'oczyścić' styk na jakiś czas.
  • Specjalista Sieci, Internet
    bestboy21 napisał:
    Prąd dzwonka 120V~ ma to do siebie że potrafi 'oczyścić' styk na jakiś czas.
    Zgadza się. Tylko potem i tak trzeba przekonać techników (jak wyżej), bo oni będą, w danym momencie, mieli OK.
  • Poziom 39  
    jprzedworski napisał:
    bestboy21 napisał:
    Prąd dzwonka 120V~ ma to do siebie że potrafi 'oczyścić' styk na jakiś czas.
    Zgadza się. Tylko potem i tak trzeba przekonać techników (jak wyżej), bo oni będą, w danym momencie, mieli OK.


    Bo to nie robota dla technika tylko dla pomiarowca.
    Pipczykiem i zaciskarką można "naprawiać" bratki i inne tulipany a nie adsl-e.
    :D
    Teraz analizatory są wielkości większego smartfona, robią echo, widmo, skolko godno i wiem że je mają ;) ... tylko jest może ze dwa na województwo :P
    Swoimi rękami w swoim domu sam macałem ... o taki
    TPLINK TD-W8951ND - niski parametr snr
    Ale i tak chyba fuksem bo koleś akurat przejeżdżał to zajechał , normalnie pewnie by wysłali specjalistów z pipczykiem :lol:
  • Specjalista Sieci, Internet
    bestboy21 napisał:

    Bo to nie robota dla technika tylko dla pomiarowca.
    Napisałem tak "ogólnie", bo klient i tak to zgłasza telefonicznie i nie interesuje go, kto i jak to ma zrobić, byle było zrobione.
  • Poziom 21  
    siasku napisał:
    Ogólnie fizycznie jestem bardzo blisko centrali - max 800m jednak z parametrów wychodzi, że jest to ok 1.8km.
    Z parametrów wynika, że ok. 800 m. Tłumienie to nie jest 8 dB na km, ponadto po drodze są różne łączenia (choćby z DSLAM).

    siasku napisał:
    Technik był, sprawdził.. i.. powiedział, że problemu nie widzi. Problem jest taki, że to czasem występuje a czasem nie. I co z tym zrobić..
    Rozwiązanie jest proste, podam je w kilku krokach:
    1. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    2. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    3. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    4. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    5. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    ... itd.
    Jeśli jesteś bardzo wytrwały to:
    49. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    50. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    ... itd.
    Jeśli jesteś drastycznie upierdliwy to:
    99. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    100. Dzwonisz, przyjeżdżają, wchodzą na słup, pozorują naprawę i do widzenia.
    W efekcie po kilku latach użerania masz nienaprawioną linię i dajesz sobie spokój.

    Naprawy im się nie opłacają, oto proste obliczenie (u mnie, sąsiadów, znajomych):
    -kabel 100 par
    -kable z czasów Gierka 40 lat
    -utrzymanie linii 30 zł na miesiąc
    -czyli zarobili 1 500 000 zł.
    Jak widać nie opłaca się wymieniać.

    Efekt jest taki, że:
    1. dzwonię po 20-100 razy dziennie przedzwaniając linię
    2. uciekam na LTE
    3. w 2020 roku Oragne/TPSA bankrutuje wraz ze swoimi 1-2 Mb/s po obcięciu przez stabilizator (na liniach 1-2 km).
  • Poziom 39  
    Tylko że to nie chodzi o wymianę linii bo ona zazwyczaj jest w dobrym stanie, tylko ich "jeżyki" na słupach z czasem się psują, żel ze złączek wycieka, wcieka woda i gotowe.
    Poza tym chyba się kolega machnął bo tłumienie wynosi 16db na downstreamie a to oznacza ok 1,5km do centrali a żeś popatrzył na upstream.
  • Poziom 16  
    Dziękuję za odpowiedzi. Jak wcześniej napisałem sprawa ma status "monitorowanie" także cudów się nie spodziewam. Jak będę coś wiedział to się odezwę. Kolego bestboy:

    w jaki sposób mogę sprawdzić ten element w routerze, bądź czy coś było grzebane? plomba wyglądała na przerwaną więc pewno był otwierany. Dodam, że oba się synchronizują jednak przy tplinku zrywa częściej a asmax zaś się "zapycha" czy przegrzewa (radiator nie pomaga), znika wifi itp.

    Soft na tplinku z tego co patrzyłem jest aktualny.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że tplink wali błędami crc w ilości kilkunastu tysięcy na 24h. Na asmaxie zauważyłem coś takiego jak hec errors, których też było dużo.
  • Poziom 21  
    bestboy21 napisał:
    Poza tym chyba się kolega machnął bo tłumienie wynosi 16db na downstreamie a to oznacza ok 1,5km do centrali a żeś popatrzył na upstream.
    Popatrzyłem na downstream. Im bliżej centrali tym większe tłumienie na 1 km. Po prostu im bliżej centrali tym więcej łączeń (na km).

    Widziałem też dawne realne pomiary z checka TP, które to potwierdzają, a w zasadzie to ja potwierdzam je (i na podstawie ich wyciągałem wnioski, potem potwierdzane).
  • Poziom 16  
    Powiem Wam, że w tej chwili w ogóle już nie miałem internetu (adsl synchro było na snr ok 6 ale neta nie było), podłączyłem asmaxa i synchro jest z snr 11 i net też jest.

    Czy możliwe, że tplink jednak jest trefny? Może tak mieszać z synchronizacją? co może za to odpowiadać? powinienem go zwrócić? i jak to się ma do moich zgłoszeń usterek u isp?

    Dodano po 41 [sekundy]:

    i czy ewentualnie mogę na własną rękę coś zaradzić by ten router naprawić?
  • Specjalista Sieci, Internet
    A czy przypadkiem nie grzeje ci się ten router ? tak ? to Spróbuj wyłączyć WIFI i zobacz jaka będzie temperatura.
  • Poziom 16  
    Masz na myśli tplink czy asmax? do asmaxa włożyłem radiator ale bez większego rezultatu.

    najlepsze jest to, że asmax chodzi stabilnie do czasu kiedy się przegrzeje. (chociaż parametry lini się obniżyły bo synchro jest na 15-17mbit a miałem ok 19-20)

    Dodano po 18 [minuty]:

    Po godzinie pracy na asmaxie takie są parametry.

    TPLINK TD-W8951ND - niski parametr snr