Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilacz na układzie 7812 - odseparowanie zasilania dla silnika DC

oldtimery 29 Mar 2015 22:12 912 8
  • #1 29 Mar 2015 22:12
    oldtimery
    Poziom 5  

Witam!

Na wstępie zaznaczam że jestem bardzo początkującym użytkownikiem tego forum - mój pierwszy temat - oraz raczkującym "elektronikiem". Jest to mój pierwszy układ jaki kiedykolwiek zaprojektowałem!!! Dwa tygodnie temu nie potrafiłem nawet podłączyć diody do zasilania więc proszę o wyrozumiałość.

W ramach ćwiczeń postanowiłem zrobić sobie prosty zasilacz dający stabilizowane napięcie 12 V.

Chcę z niego zasilić:
    - silniczki DC 12 V ( 4 szt. - 100 mA / szt ) - złącze X1 na dole PCB
    - 3 układy ( 4 x ok. 60 mA / szt. ) - goldpiny
    - podpiąć amperomierz elektroniczny ( złącze na schemacie jako zworka - dopiero opanowuję Eagle )

Płyta będzie wykonana za pomocą techniki "mazakowej". Moje pytanie jest następujące... Czy można odseparować/filtrować zasilanie dla tych silniczków. Wiem że takie silniczki powodują zakłócenia.
    Czy dobrym/wystarczającym rozwiązaniem dodanie kondensatora przy tych złączach ARK (złącza na dole PCB)?

Bym zapomniał... Układ 7812 oczywiście z radiatorem z chipsetu komputera 3 cm x 3 cm.

PS. Sugestie i wskazówki oraz słowa krytyki bardzo mile widziane....

Zasilacz na układzie 7812 - odseparowanie zasilania dla silnika DC Zasilacz na układzie 7812 - odseparowanie zasilania dla silnika DC

0 8
  • #2 29 Mar 2015 22:23
    azibik
    Poziom 32  

Osobny zasilacz do elektroniki, silniki można zasilać przed stabilizatorem.

0
  • #3 29 Mar 2015 22:41
    oldtimery
    Poziom 5  

azibik napisał:
    Osobny zasilacz do elektroniki,silniki można zasilać przed stabilizatorem.