Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 JTD 115KM 2002r - Falowanie niskich obrotów na zimnym silniku

Hetzer 29 Mar 2015 23:39 6285 8
  • #1
    Hetzer
    Level 13  
    Witam!

    W aucie tym falują niskie obroty na zimnym silniku. Falowanie od ok. 820RPM do 870RPM. Tragedii nie ma, ale jest zauważalne, wcześniej tego nie było. Jak się podgrzeje to jest okej, obroty 850 i skok o co najwyżej +- 3. Generalnie auto zbiera się raczej normalnie, nie kopci nadmiernie, poza tymi falującymi obrotami raczej nie ma innych oznak problemu. Pierwsze podejrzenia padły na układ dolotu i ewentualnie wtryskiwacze. Po sprawdzeniu w Fiat Ecu Scan oczekiwanej wtłaczanej ilości powietrza oraz tej zmierzonej przez przepływomierz okazuje się, że mierzone jest dwukrotnie większa od oczekiwanej. Obserwując wartość oczekiwaną podczas wciskania pedału gazu zgodnie z intuicją, powoli wzrasta, jednak w momencie szybkiego odjęcia gazu - na ułamek sekundy wartość ta rośnie bardzo gwałtownie, niestety nie mam porównania z innym autem z takim silnikiem więc nie wiem czy to normalne. Zaś zmierzona wartość przy zwiększaniu obrotów również wzrasta, jednak nie zbliża się do wartości zadanej (cały czas o wiele za duża). Druga sprawa, bezpośrednia wartość sygnału z przepływomierza w woltach - na wolnych obrotach skacze cały czas od ok. 1.8V nawet do 2.5V. Tutaj znów nie mam pewności czy wynika to z niedokładności pomiaru przez ECU, czy z uszkodzenia przepływomierza. Nie mam przenośnego oscyloskopu żeby sprawdzić jak jest bezpośrednio na czujniku. Poza tym - overboost sprawny, EGR sprawny, chociaż zaślepiony, w błędach tylko błąd od EGR (norma przy zaślepieniu). Dawka paliwa przy falowaniu obrotów również "skacze", kiedy silnik się podgrzeje jest bardziej stabilna, chociaż nadal nie jest to linia prosta, po tym wnioskuję, że wtryskiwacze raczej sprawne. Czujnik ciśnienia w dolocie również wygląda na to, że jest w porządku. Najbardziej zastanawia mnie ten przepływomierz, ktoś jest w stanie powiedzieć czy tak być może czy nie powinno? Co jeszcze powinienem sprawdzić?

    Pozdrawiam!
  • #2
    dr.hannibal
    Level 22  
    Jeśli chodzi o falujące obroty to poza przepływomierzem warto sprawdzić czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia przepustnicy.
  • #3
    jokerro
    Level 34  
    dr.hannibal wrote:
    warto sprawdzić czujnik położenia wału korbowego oraz czujnik położenia przepustnicy.


    Nie pomyliłeś sobie czegoś?

    Hetzer wrote:
    raczej sprawne


    No właśnie,raczej.

    Masz problem na układzie paliwowym.
  • #4
    Hetzer
    Level 13  
    Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

    Dodam jeszcze, że auto ma 130kkm oryginalnego przebiegu.

    Czujnik położenia wału - gdyby był walnięty to pewnie odpalać nie chciał by w ogóle albo z problemami itp. Czujnik położenia przepustnicy tym bardziej, przecież przepustnica w dieslu jest tylko do jego gaszenia, więc nie wiem czy czujnik tam jest jakikolwiek, a jeśli jest to jego wpływ na pracę silnika powinien być żaden.

    W układzie paliwowym mówisz... Czyli co, jednak wtryskiwacz któryś? Czy może pompa? Tylko czy wtedy nie zauważyłbym czegoś więcej niż te wolne obroty? Samochód nawet jak jest zimny nie czuć żeby był słaby, czy coś w tym stylu.
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    Nie,bieg jałowy będzie pływał.
  • #6
    jarciu_11
    Level 20  
    masz fiat ecu scan męczysz parametry przepływomierza. Pomęcz troche ciśnienie paliwa , zmierzone i oczekiwane.
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    jarciu_11 wrote:
    Pomęcz troche ciśnienie paliwa , zmierzone i oczekiwane.


    I to wszystko w tym temacie.
  • #8
    Hetzer
    Level 13  
    Dzięki bardzo, w takim razie zgodnie z Waszymi sugestiami zajmę się tym jutro. Zobaczymy co uda się zdziałać.
  • #9
    Ronin
    Level 13  
    Witaj.
    Czy udało ci się naprawić tę usterkę? Mam podobny problem.
    Pozdrawiam.