Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik z wentylatora

Genario 20 Maj 2005 17:59 8336 8
  • #1 20 Maj 2005 17:59
    Genario
    Poziom 11  

Witam
    Mam problem - muszę zrobić projekt do szkoły, a za bardzo nie znam się na elektryce. Rozebrałem wentylator (pokojowy, obrotowy), dostałem się do silnika i tutaj właśnie zwracam się do Was o pomoc. Czy moglibyście mi napisać coś o tym silniku? Tzn. jaki to rodzaj silnika, jakie awarie w nim występują, co jest ich przyczyną. Cokolwiek wiecie.
    Zdjęcia silnika są TUTAJ
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

0 8
  • Pomocny post
    #2 20 Maj 2005 18:40
    139534
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 20 Maj 2005 23:37
    Genario
    Poziom 11  

Dzięki za zainteresowanie i odpowiedz.
    Jak sterowana jest prędkość obrotowa w tym silniku? W wentylatorze, z którego jest ten silnik są do wyboru trzy poziomy prędkości i do czego jest ta czarna kostka na silniku?

0
  • #4 25 Maj 2005 11:52
    139534
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 25 Maj 2005 12:00
    r1pl3j
    Poziom 14  

Witam!
    Takie glupie pytania
    1. Czy mogłbys wyjasnic mi tą "trójfazowość" silnika? Bo ja to kojarze z zupelnie innym rodzajem zasilania niz to znnzne z tego typu wentylatorka.
    2. Czy kondensatory nie byly dopinane do silnikow w celu poprawy cosφ? Silnik jako obciazenie indukcyjne + kondensator jako pojemnosciowe itd.
    Pozdrawiam

0
  • #6 26 Maj 2005 13:11
    139534
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 26 Maj 2005 14:25
    Breżniew
    Poziom 21  

Genario napisał:
    Witam