Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic Aerodeck 98r Pomysł z oponami

31 Mar 2015 00:24 921 9
  • Poziom 7  
    Witam mam hondę civic aerodeck z 1998r z silnikiem 1.5 Vtec-e 12v/16v
    Wyjechała ona z salonu na kołach 185/60/r14
    Pytanie mam odnośnie opon, kupiłem ją na 185/65/r15
    zmieniłem na oryginalne takie jak producent przewidział 14 cali.
    Opony posiadam zimowe 185/60/r14.
    Teraz nadszedł czas aby kupić letnie i ja robię sporo kilometrów i nie należę do kierowców agresywnie jeżdżących, preferuję jazdę ekonomiczno-spokojną.
    Przy wyborze opon letnich sugeruję się oczywiście spalaniem i oporami toczenia i właśnie sobie pomyślałem że jak bym włożył 165/65/r14 to wielkość całego koła będzie trochę mniejsza bo już to obliczyłem że mieści się w tych 1.5% które producent powiedział że dopuszcza zmiany wielkości całych kół do 1.5%.
    Przez to że koło będzie niższe to cały samochód pójdzie troszkę do dołu czyli będzie bardziej aerodynamiczny i powinien już troszkę mniej spalać montując opony zamiast szerokości 185, to 165 spalanie też powinno się zmniejszyć przez mniejsze opory i mniejszą powierzchnię styku, oczywiście opony też będą z serii ekologicznych czyli z niskimi oporami toczenia. Pytanie teraz techniczne mam że czy jak założę te opony to czy indeks wytrzymałościowy wagi będzie zgodny.
    Bo każda opona ma jakiś swój próg wytrzymałościowy pod względem ciężaru jaki może znieść. Pytanie mam czy to da radę wszystko czy nie warto się bawić w takie cuda? Co myślicie na ten temat potrzebuję waszych opinii bo sam już błądzę i nie wiem co wybrać..
  • Poziom 12  
    Wywód ma sens, wytrzymałość opony jest określona w PEŁNYM oznaczeniu opony jako indeks nośności i indeks prędkości.
  • Poziom 43  
    http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html
    tu masz kalkulator
    Zmiana opon na węższe latem wiąże sie z mniejszą przyczepnością i dłuższą droga hamowania w sytuacji podbramkowej. Raczej nie polecam zaoszczędzić parę groszy kosztem swoim i innych. I nie pisz że jeździsz powoli i nic się nie stanie. Nigdy nie mów nigdy.Kup takie jak powinny być ale np.typu Michelin Enegry oszczędzający paliwko.
  • Poziom 7  
    a co myślicie na temat opon całorocznych ? jaką one mają wytrzymałość procentowo mniej więcej mi się wydaję że okolo 60% wytrzymują tego co opona sezonowa. Chodzi mi o ścieralność w okresie letnim że raptem opona całoroczna starcza na około 3-4 lata gdzie przebieg roczny mniej więcej wynosi 20tyś km
  • Poziom 25  
    Jeśli jeździsz po mieście i drogach krajowych na Mazowszu, nie zapuszczasz się w góry zimą lub np. w okolice Suwałk też zimą, to wielosezonowe będą jak najbradziej OK. Jeżeli chcesz zmienić rozmiar, to zwróć uwagę na nośność opon. Indeks nośności zawsze będzie inny.
  • Poziom 12  
    Opony całoroczne to marne opony w upały, ścierają się wtedy szybko. Lepszym rozwiązaniem jest zakup używanych felg, żeby nie przekładać opon.
  • Poziom 17  
    Rozmiar 165 to za mało jak do hondy, osobiście mam 175 na zime a letnie 185 ale jak się zetrą to kupię 195, przyczepności nigdy za dużo :)
  • Poziom 7  
    A zauważyłeś różnice w spalaniu między 175 a 185 ? :)
  • Poziom 17  
    marcineko233 napisał:
    A zauważyłeś różnice w spalaniu między 175 a 185 ? :)

    Nie ma szans, moja honda czy lato czy zima pali między 9 a 10l lpg w mieście.
  • Poziom 7  
    no to moim wyborem pewnie będzie 185/60/14 Dunlop Sp Sport Bluresponse. Mają niską oporność toczenia i pewnie będą zużywać mniej paliwa a o to mi chodziło :)