Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-328 - Czujnik temperatury wody?

31 Mar 2015 08:19 2301 20
  • Poziom 22  
    Witam, posiadam silnik od Ursusa C-328. Obejrzałem go do okoła i nigdzie nie widze czujnika temperatury wody ani miejsca na niego. Mam za to dwa czujniki ciśnienia oleju jeden w bloku drugi w filtrze oleju. Moje pytanie, to czy w tym silniku jest miejsce na czujnik temperatury, a jeśli jest to gdzie sie znajduje?
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    Faktycznie śróba jest, co prawda wykręcałem ją ale woda nie leciała, nie odpalałem go wtedy czyli mogł być zapowietrzony, albo możliwe że sie zakamienił kanał?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    Nie mam żadnego zegara. To jest SAM, skrzynia i most Star, oprócz rozrusznika, alternatora i czujnika ciśnienia oleju nie mam żadnej instalacji... (W sumie była, ale tak pokręcona że musze zrobić od nowa) Wskaźnika nie było żadnego, tylko kontrolka ciśnienia oleju, stacyjka, przycisk rozrusznika i świec żarowych.
    P.S. Wykręciłem śrubę, nalałem wode, odpaliłem silnik i woda sie pojawiła w otworze.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    No to możesz zamontować trójwskaźnik od c 328 albo dwuwskaźnik od c 330 z tym że ten drugi tańszy jest. Albo elektryczny od c 385/Zetora. Gwint czujnika pasuje więc nic nie trzeba przerabiać.
  • Poziom 22  
    Deski rozdzielczej jeszcze nie zrobiłem, kwestia wskaźników, kontrolek, lampek, przełączników jeszcze do dogadania.
    Planuje wskaźnik i kontrolkę ciśnienia oleju, wskaźnik temperatury wody, woltomierz, kontrolkę ładowania. Zastanawiam sie nad tym czy zrobić układ czasowy do świec żarowych (Po włączeniu zapłonu), czy po prostu przycisk?
    Rozrusznik standardowo na przycisk
    Wszystko po stacyjce "traktorowej", światła włączane kluczykiem, kierunkowskazy przełącznikiem 1-0-1.
    Proponujecie dać coś jeszcze?
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Zestaw wskaźników, który podałeś to chyba wszystko co trzeba, choć możesz dać kontrolkę świateł długich i taki bajer z mfa kontrolkę hamulca ręcznego (jeśli go masz). I może jeszcze wskaźnik poziomu paliwa?
  • Poziom 22  
    Myślałem nad zrobieniem timera choćby na NE555 załączający cewke zwykłego przekaźnika samochodowego. Jeszcze jedno pytanie, czy się da a jeśli tak to gdzie się podłącza obrotomierz?
    P.S. Przepraszam za takie pytania, ale z ciągnikami nie miałem wiele do czynienia...
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    W c 328 obrotomierz ma wyprowadzenie na obudowie skrzyni biegów po prawej stronie. Tam podłaczasz rurkę ze ślimakiem od obrotomierza. Co do timera to pewnie że może być. Rozwiązanie funkcjonalne a tańsze od fabrycznego przekaźnika.
  • Poziom 22  
    Możesz przybliżyć? Mam alternator chyba jakiś Valeo 80A
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Xantix napisał:
    Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla.

    Wszystko fajnie tylko czas za krótki, te świece tak szybko się nie nagrzewają. Poza tym po co w tym ciągniku w ogóle czasówka do świec? Przecież ten silnik wymaga podgrzania świec tylko zimą przy pierwszym uruchomieniu, później już nie trzeba. Latem w ogóle można ich nie włączać. Szkoda akumulatora zbędnie obciążać.
  • Poziom 40  
    Nie wiem czy wszystkie ale niektóre alternatory (te do diesli z wbudowanym regulatorem chyba) mają złącze z wyprowadzonym sygnałem obrotów. Wystarczy podpiąć odpowiedni obrotomierz.
  • Poziom 22  
    Nie mam takiego wyprowadzenia bo to alternator z jakiegoś benzyniaka.
    Rozebrać nie problem, tylko skąd wyprowadzić ten sygnał?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Przerabiane na forum milion razy. Trzeba dolutować do jednego z wyprowadzeń stojana. Lepiej dobrze obejrzyj alternator, może masz, to że alternator z benzyniaka, o niczym nie świadczy. Oznaczane najczęściej jako "W". Problemem będzie skalibrowanie obrotomierza.
  • Poziom 40  
    A to akurat da się obejść. Na alledrogo są dostępne obrotomierze uniwersalne, które mają możliwość regulacji. Wystarczy ustawić w nim odpowiednie przełożenie kół wał-alternator i bedzie działać.