Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Altea 1,9 TDI (105 KM) -Silnik o kodzie BXE, eksploatacja.

konrad.l 31 Mar 2015 14:09 2097 2
  • #1 31 Mar 2015 14:09
    konrad.l
    Poziom 11  

    Witam. Od trzech lat jestem użytkownikiem Seata Altei 1,9 TDI (105 KM) z silnikiem o kodzie BXE. Auto z 2008 roku, przebieg 115 tys.
    Wszystkie wymiany oleju, filtrów co 10 tys. Samochód użytkowany głównie na krótkich trasach praca-dom-10 km. Codziennie przejeżdża około 40 km. Ostatnio coraz głośniej mówi się o wadzie fabrycznej tego silnika tzn. urywaniu się korbowodów od tłoków, które rozbijają blok silnika. Wcześniej tzn. ponad 3 lata temu nie słyszałem o tej przypadłości. Jak do tej pory autko sprawuję się bez zarzutów, jestem z niego zadowolony.
    Moje pytanie dotyczy tego, czy mogę się w jakiś sposób ustrzec tej sytuacji ?, czy po prostu: ten typ tak ma. Proszę o sugestie i pomoc.
    Pozdrawiam - Konrad.

    0 2
  • #2 31 Mar 2015 14:32
    jerry1960
    Poziom 33  

    Te silniki z lat 2007-2008 miały wadę fabryczną . Wpisz w wyszukiwarkę " wada silnika BXE" poczytaj , Pamiętaj to może ale nie musi trafić na ciebie.

    3
  • #3 31 Mar 2015 14:50
    konrad.l
    Poziom 11  

    Dzięki za info. Zobaczymy. Pozdrawiam.

    0