Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie ledowe akwarium

31 Mar 2015 14:34 1062 5
  • Poziom 9  
    Witam, chciałbym zrobić samodzielnie proste oświetlenie ledowe do akwarium. Ogólnie chciałbym w tym celu wykorzystać 2 listwy białe 7020 (0,5m każda) oraz dwie listwy 5050 RGB. Do tego oczywiście dodać kontroler RGB - wszystko oprzeć o chińskie ledy - przynajmniej początkowo, żeby ocenić czy takie oświetlenie w ogóle się sprawdza.

Problem w tym, że nie znam się kompletnie na elektryce, więc nie wiem czy dobrze kombinuję jak to wszystko połączyć w działający układ.

Wszystko to chciałbym połączyć za pomocą kostek w takim schemacie jak w załączniku.

Pytanie czy to zadziała, czy jeszcze o czymś nie doczytałem i trzeba jeszcze jakieś dodatkowe elementy montować "po drodze".

Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 9  
    Akwarium słodkowodne z dużą ilością roślin i trawnikiem.

Czytam od 3 dni, ale temat jest bardzo ciężki, bo zdania są podzielone, technologia led zmienia się co 6 miesięcy i każdy mówi co innego (mam wrażenie, że wiele teorii pochodzi od osób, które temat np. zgłębiały 2-3 lata temu, gdy technologia pasków ledowych była zupełnie inna). Niemniej z tego co wczoraj udało mi się wyczytać, to mój pomysł na zastosowanie ledów 5050 jest kiepski, bo są zbyt słabe. Wszystko wskazuje na to, że muszę trochę zmienić strategię i zastosować oświetlenie bez RGB. Zamiast tego myślę nad konstrukcją opartą o ledy 5630 (wiem, że lepsze byłyby 7020, ale w PL są koszmarnie drogie i brak kolorowych). Ogólnie zrobię tak:
    - biały zimny
    - biały
    - czerwony
    - niebieski
    - biały zimny
    - biały zimny