Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

bmw e36 swap z m40b16 na m52b20 brak iskry i sterowania wtryskami

buma 12 31 Mar 2015 19:52 4212 18
  • #1
    buma 12
    Level 8  
    Witam kolegów , mój przypadek wygląda tak zmieniłem silnik z m40b16 na m52b20 i wynikną problem , brak iskry i brak masy na wtryskach ews to nie jest bo został wykasowany z sterownika , zastanawiam się nad wtyczką instalacji silnika.
    Dodam że w starym silniku nie wiem czemu ale był zmostkowany pin 7 i 21 , i moje pytanie brzmi czy te wtyczki silnikowe różnią się pinami. Jeśli tak to uprzejmie prosił bym o opis pinów tych wtyczek.
  • Helpful post
    #2
    jokerro
    Level 34  
    A mnie się wydaje ze

    buma 12 wrote:
    ews to nie jest bo został wykasowany z sterownika


    to zostało żle zrobione

    Teraz wykonaj podstawowa czynność
  • #3
    buma 12
    Level 8  
    Wątpię że źle bo zakład który to kasował to z tego co wiem jeden z najlepszych na śląsku.
  • #4
    jokerro
    Level 34  
    buma 12 wrote:
    Wątpię że źle


    każdemu może się noga powinąć a ty możesz być zdziwiony.

    Dlatego powinieneś przeprowadzić podstawowe czynności sprawdzające jakimi są/jest diagnoza,i tam będzie widać czy powyższe zostało dobrze zrobione czy zle.
    Brak sterowania wtryskiwaczy i iskry zawsze kojarzy się każdemu kumatemu z brakiem zezwolenia na rozruch,czyli immo.
    Ewentualnie masz rzeznie w aucie i brakuje ci zasilan i innych podstawowych rzeczy.
  • #6
    buma 12
    Level 8  
    Cały kompletny z wiązkom i z kompem . m52
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    No to podłączasz zasilanie akumulatora na odpowiednie grube czerwone przewody.
    POmpe paliwa, + po stacyjce i ews.

    Wszystkie czujniki i przekaźniki są w wiązce silnika. Podczas kręcenia pompa paliwa powinna się włączyć.
  • #8
    buma 12
    Level 8  
    Pompa paliwo podaje ale wtryski nie puszczają.
  • #9
    zuk363
    Level 6  
    Witam Serdecznie nie chcę zakładać nowego tematu, mam podobny problem z tym że u mnie pompa paliwa się nie odzywa

    Może od początku swap z m40 z 1997r na m50 z 91r mechanicznie podpięte ale auto nie odpala.

    Przełożyłem kompletną wiązkę z kompem. Kluczyk stary i nie przełożyłem pierścienia wokół kluczyka nie wiem czy wogóle był nie pamiętam

    Pomóżcie mi ją odpalić :) z góry dzięki :)
  • #11
    melas
    Level 30  
    Podaj jaki komp masz podłączony teraz MS42 czy MS43 czy inny
  • #12
    Piotr520
    Level 23  
    Silnik m50 z 91 roku nie posiada EWS. Wpisz w google "swap m40 na m50" i w grafice będziesz miał rozpiskę podłączenia wiązki. Moduł EWS należy usunąć i połączyć we wtyczce 2 najgrubsze kable żeby w ogóle kręcił.
  • #13
    zuk363
    Level 6  
    melas wrote:
    Podaj jaki komp masz podłączony teraz MS42 czy MS43 czy inny


    Komp to Bosch 0261200402 raczej MS41

    Dodano po 5 [minuty]:

    Może brakuje mi jakiś bezpieczników może jest inaczej przy m50
  • #14
    Piotr520
    Level 23  
    Sterownik to motronic 3.1 pod silnik m50 bez vanosa. Kręci w ogóle? Według jakiej rozpiski podłączyłeś wiązkę?
  • #15
    zuk363
    Level 6  
    Wtyczkę podpoiłem bez żadnych zmian

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak rozrusznik kreci, pompa z ominięciem pompuje ale nie z kluczyka i nie ma iskry
  • #16
    Piotr520
    Level 23  
    Odłącz moduł EWS jak wcześniej pisałem.
  • #17
    zuk363
    Level 6  
    Jak odłonczam ews to rozrusznik nie kręci
  • #18
    Piotr520
    Level 23  
    Przecież masz napisane co trzeba zrobić po odłączeniu modułu EWS.
    Druga sprawa to wiązka z automatu czy manualu bo to istotne?