Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e36 swap z m40b16 na m52b20 brak iskry i sterowania wtryskami

buma 12 31 Mar 2015 19:52 1545 18
  • #1 31 Mar 2015 19:52
    buma 12
    Poziom 6  

    Witam kolegów , mój przypadek wygląda tak zmieniłem silnik z m40b16 na m52b20 i wynikną problem , brak iskry i brak masy na wtryskach ews to nie jest bo został wykasowany z sterownika , zastanawiam się nad wtyczką instalacji silnika.
    Dodam że w starym silniku nie wiem czemu ale był zmostkowany pin 7 i 21 , i moje pytanie brzmi czy te wtyczki silnikowe różnią się pinami. Jeśli tak to uprzejmie prosił bym o opis pinów tych wtyczek.

    0 18
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 31 Mar 2015 20:07
    jokerro
    Poziom 33  

    A mnie się wydaje ze

    buma 12 napisał:
    ews to nie jest bo został wykasowany z sterownika


    to zostało żle zrobione

    Teraz wykonaj podstawowa czynność

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 31 Mar 2015 20:11
    buma 12
    Poziom 6  

    Wątpię że źle bo zakład który to kasował to z tego co wiem jeden z najlepszych na śląsku.

    0
  • #4 31 Mar 2015 20:43
    jokerro
    Poziom 33  

    buma 12 napisał:
    Wątpię że źle


    każdemu może się noga powinąć a ty możesz być zdziwiony.

    Dlatego powinieneś przeprowadzić podstawowe czynności sprawdzające jakimi są/jest diagnoza,i tam będzie widać czy powyższe zostało dobrze zrobione czy zle.
    Brak sterowania wtryskiwaczy i iskry zawsze kojarzy się każdemu kumatemu z brakiem zezwolenia na rozruch,czyli immo.
    Ewentualnie masz rzeznie w aucie i brakuje ci zasilan i innych podstawowych rzeczy.

    0
  • #6 01 Kwi 2015 00:32
    buma 12
    Poziom 6  

    Cały kompletny z wiązkom i z kompem . m52

    0
  • #8 02 Kwi 2015 03:26
    buma 12
    Poziom 6  

    Pompa paliwo podaje ale wtryski nie puszczają.

    0
  • #9 30 Paź 2018 15:10
    zuk363
    Poziom 3  

    Witam Serdecznie nie chcę zakładać nowego tematu, mam podobny problem z tym że u mnie pompa paliwa się nie odzywa

    Może od początku swap z m40 z 1997r na m50 z 91r mechanicznie podpięte ale auto nie odpala.

    Przełożyłem kompletną wiązkę z kompem. Kluczyk stary i nie przełożyłem pierścienia wokół kluczyka nie wiem czy wogóle był nie pamiętam

    Pomóżcie mi ją odpalić :) z góry dzięki :)

    0
  • #10 30 Paź 2018 15:56
    piachu1994
    Poziom 24  

    Kluczyka możesz nie przekładać, chodzi o transponder znajdujący się w nim.

    0
  • #11 30 Paź 2018 18:10
    melas
    Poziom 27  

    Podaj jaki komp masz podłączony teraz MS42 czy MS43 czy inny

    0
  • #12 30 Paź 2018 18:34
    Piotr520
    Poziom 22  

    Silnik m50 z 91 roku nie posiada EWS. Wpisz w google "swap m40 na m50" i w grafice będziesz miał rozpiskę podłączenia wiązki. Moduł EWS należy usunąć i połączyć we wtyczce 2 najgrubsze kable żeby w ogóle kręcił.

    0
  • #13 31 Paź 2018 13:23
    zuk363
    Poziom 3  

    melas napisał:
    Podaj jaki komp masz podłączony teraz MS42 czy MS43 czy inny


    Komp to Bosch 0261200402 raczej MS41

    Dodano po 5 [minuty]:

    Może brakuje mi jakiś bezpieczników może jest inaczej przy m50

    0
  • #14 31 Paź 2018 16:20
    Piotr520
    Poziom 22  

    Sterownik to motronic 3.1 pod silnik m50 bez vanosa. Kręci w ogóle? Według jakiej rozpiski podłączyłeś wiązkę?

    1
  • #15 31 Paź 2018 17:15
    zuk363
    Poziom 3  

    Wtyczkę podpoiłem bez żadnych zmian

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak rozrusznik kreci, pompa z ominięciem pompuje ale nie z kluczyka i nie ma iskry

    0
  • #16 31 Paź 2018 18:20
    Piotr520
    Poziom 22  

    Odłącz moduł EWS jak wcześniej pisałem.

    0
  • #17 01 Lis 2018 09:17
    zuk363
    Poziom 3  

    Jak odłonczam ews to rozrusznik nie kręci

    0
  • #18 01 Lis 2018 17:52
    Piotr520
    Poziom 22  

    Przecież masz napisane co trzeba zrobić po odłączeniu modułu EWS.
    Druga sprawa to wiązka z automatu czy manualu bo to istotne?

    0