Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa c 2001 - błędy w liczniku i module komfortu

31 Mar 2015 21:36 1716 7
  • Poziom 15  
    Corsa c z 2001 roku z silnikiem 1.2. Problem polega na tym że auto nieraz nie chce odpalić a po zapłonie świeci się wówczas tylko kontrolka check, rozrusznik normalnie kręci. Gdy silnik odpali ciężko wkręca się na obroty jest słaby i niestabilny. Przy gwałtowniejszym dodawaniu gazu lekko mruga podświetlenie zegarów. W silniku brak błedów jedynie w zegarach jest błąd ,,179 - MTA sygnał poza zakresem/problem z mocą'' i w module komfortu u2106 - can. Błedów tych nie da się wykasować. Podejrzewam że to jakiś problem z zasilaniem ale nie wiem gdzie szukać może to typowe dla tego auta i ktoś mi podpowie co sprawdzić. Masy w komorze silnika poczyszczone ale to nie pomaga.
  • Spec od samochodów
    Czujnik obrotów wału do wymiany.
  • Poziom 29  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Czujnik obrotów wału do wymiany.

    A guzik prawda. Zresztą pisze coś o błędzie P0335 czy nie?
  • Spec od samochodów
    Sprawdzałeś STONKA ?
  • Poziom 29  
    A co mam sprawdzać? Nie widzisz objawu jaki opisał? Na zegarach zapala się tylko jedna kontrolka usterki silnika ( a ten model ma dwie). To już na start sugeruje, że nie wstaje sterownik silnika.
  • Poziom 15  
    Przyczyna nieodpalania zlokalizowana - nie łączył licznik na kostce (standard tego auta). Zastanawiają mnie jednak te dwa błędy, o których pisałem wyżej. Dodam że w sterowniku silnika pojawił się błąd komunikacji z TCM a przecież to nie automat. Jeszcze jedno jak dodaje gazu auto zle wkręca się na obroty, trochę przerywa i lubi mrugać podświetlenie zegarów. A kontrolki są dwie tylko jedną ktoś wczesniej zakleił plasteliną i jej nie widziałem.
  • Poziom 29  
    Przy diagnozie Techem2 często jest tak-błąd, opis, i dodatkowa informacja "zignoruj ten błąd jeżeli brak reklamacji na działanie"
    Niemniej jednak może być tak- BCM wstawało ( to nie żaden moduł komfortu!), zegary wstawały, ale nie wstawał sterownik silnika. Więc te dwa komponenty rejestrowały błąd, że nie widzą kluczowych informacji ze sterownika silnika.
    BCM nie mógł przesłac kodu immo, zegary nie dostały informacji o temperaturze silnika.
    I ja myślę, że nie wina licznika, sądzę, że czeka cię naprawa sterownika silnika.
  • Poziom 15  
    Na razie klient zabrał auto. Jeśli wróci to wtedy zajmę się wymianą sterownika. Póki co temat czeka a jeśli ktoś ma jeszcze jakieś cenne pomysły to poproszę..