Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek i blokada drzwi z wewnątrz-HELP ME!!!

20 Maj 2005 22:41 2442 16
  • Poziom 11  
    Witam!!! Panów i być moze Panie i wszystkich czytelników!!!! Od kilku dni poruszyłem kwestję zabezpieczenia w moim aucie podczas jazdy bądz gdy auto jest na postoju. Posiadam w moim sedanku megance autoalarm sterujący centralnym zamkiem, który uzbraja sie zamykając wszystkie drzwi i przechodzi w stan czuwania. Moj problem polega na tym iz posiadany na kokpicie auta przycisk umozliwiający zamykanie drzwi od zewnątrz jest niepodłączony! Udałem sie do specjalisty lecz po zbadaniu centrali sterującej centralnym zamkiem stwierdził jednoznacznie iz nie ma możliwosci podłącznia tego klawisa ktory byl by zsynchronizowany z drzwiami i pozwolil by zamknac dzwi na postoju badz w trakcie jazdy nieuzbrajając alarmu. Trosze sie załamałem. Chciałbym miec bardzo tą mozliwosc ze wzgledu na 1.5 roczna cureczke i bezp. samego siebie bądz zony. Czy ktos z panstwa moze mi pomoc w tej dziedzinie!!!Moze jakos oddzielny uklad i podpiecie dodatkowych kabli pozwoli mi na sterowanie centralnym zamkiem bez alarmu. Oczywiscie jezeli ktos jest ze slaska i chetnie pomoze mi ODPLATNIE jestem serdecznie zainteresowany
  • Poziom 12  
    Powitać.Po pierwsze czy to jest alarm fabryczny?,po drugie czy ta funkcja nie jest załączana poprzez skrzynke połączeń?
    W meganie wytępują dwie opcje zamykania drzwi (orginalnie bez żadnego alarmu,ustawia się to przyżądem diag.)
    Pierwsza działa po przekroczeniu 10-15 km/h
    Druga to tryb "Superblokady",działa po upływie 30s od wyłączenia zapłonu(troche niekożystna bo jest możliwość zatrzaśnięcia kluczy)
    Opisz jak dokładnie się to odbywa i rok prod.
  • Poziom 11  
    Witam!!! wiec nie jest to alarm fabryczny tylko firmy CASSINI i tak jak wspomanialem bylem u takich panow co sie nim zajeli ale niestety ten alarm nie ma tej opcjii ze uzbraja sie tylko zamek. Klawisz ktory steruje tym zamkiem ma tylko podlaczony awaryjne drugi jest martwy, wiec poprostu stwierdzam iz nikt nawet sie nie fatygowal go ruszac
  • Poziom 20  
    Demon79 napisał:
    posiadany na kokpicie auta przycisk umozliwiający zamykanie drzwi od zewnątrz jest niepodłączony!

    nie za bardzo chyba rozumiem przycisk na kokpicie do zamykania od zewnątrz ??
    jeśli chodzi o TEN właśnie przycisk to nawet jak nie jest podłączony to dość łatwo to zrobić.tak w zamku fabrycznym jak i dorabianym.wystarczy połączyć go ze sterowaniem central zamka ./ fabryczny sterowany z reguły plusem - ale nie koniecznie - , dorabiany z reguły minusem/
    jeśli chodzi natomiast o przycisk na pilocie to jak alarm nie ma dodatkowego kanału lub funkcji tylko do zamka - to faktycznie klops
  • Poziom 11  
    przepraszam wewnątrz.tylko jest problem bo do centrali nie da sie tego podlaczyc a pilot mnie nie obchodzi tylko w mozliwosc zamknięcia od wewnątrz nieuzbrajając alarmu. A serwisant jak robil to to wlasnie miezył mi czy idzie zamknąć i niestety. przy wywołaniu sygnału centralny zaskakiwal i zamykal wszystko lecz jak puszczlismy mostek kabla to zaras odtwieral wszyskie drzwi . i stwierdzono iz to starysza centrala i nie pozwoli na tego typu sterowaniem dlatego probuje dostac rade lub pomoc od panstwa.
  • Poziom 20  
    może się trochę powtórzę ale niech tam
    przycisk sterowania /ten na kokpicie/ podłącz pod sterowanie centralki centralzamka. a jak się nie da to bezpośrednio na przekażniki sterujące.

    co do "samootwierania" się :

    "przy wywołaniu sygnału centralny zaskakiwal i zamykal wszystko lecz jak puszczlismy mostek kabla to zaras odtwieral wszyskie drzwi ."

    to sprawdż czy na pewno wszystkie drzwi zostają zamknięte.może to być uszkodzonu jeden z siłowników.centralki z regułu same tak się nie zachowują ./no może oprócz niektórych japończyków które są sterowane masą i jej brakiem - to też można sprawdzić/
  • Poziom 18  
    Witam
    W najgorszym przypadku można zmienić samą centralkę na nowszą które w tej chwili nie są drogie i będzie możliwość ustawienia programowo zamykanie zamka po odpaleniu silnika
  • Spec od samochodów
    zmien specjaliste da rade podlaczyc jedno i drugie podlaczale alarmy niedojednej meganki i niebylo problemow zeby dzialal centralny i przycisk na konsoli
  • Poziom 11  
    witam Panie wloc jak daleko pan mieszka od slaska jestem chetny nawet do Panow sie udac aby sie zajeli tym odplatnie..
  • Poziom 15  
    Problem z zamykaniem naprawdę nie jest duży, trochę bliżej trzeba się przyjrzeć w autku gdzie, co jest. Jesli pojazd ma słuzyc dłużej, to wskazane byłoby nabyć schemat instalacji elektrycznej - duzo rzeczy mozna łatwiej zrobić. A bez schematu mozna obejrzeć kostkę, która łączy kabelki od drzwi przednich z reszta instalacji. Dysponując miernikiem i agrafka można łatwo zbadać na którym kabelku pojawia się się napięcie przy zamykaniu drzwi kluczykiem. Moze wystepować sygnał "+" 12 V lub masa, nie wiem co w tym typie jest zastosowane. Jak juz wiemy na którym kabelku i jakiej polaryzacji impuls, to nic prostszego jak podać ten impuls (+ czy -) na ten kabelek za pomocą przycisku na kokpicie. I po sprawie, taka samo mozna podłaczyć otwieranie z wnetrza. A jak już chcesz wydawać pieniądze na takie drobiazgi, to pomyśl o założeniu takiego alarmu z funkcją "antynapad" - osiągniesz wszystko w jednym, a taka furkę dobrze jest solidnie zabezpieczyć wraz z jej bezcenną zawartością.
    Pozdrowka
  • Poziom 11  
    Panie Zuchan postaram sie to wyjasnic troszeczke blizej. Wziety zostal tylko zwykly kable przylozony zostal do masy np drzwi i jeden styk pozwoli na zamkniecie wszystkich drzwi lecz po puszczeniu otwieral je spowrotem. Wiec przemirzylem klawisz i niesety on nie potrafi podtrzymywac napiecie co elminuje uzycie teg za chwilke dam zdjecia i opisze to co z czym sie wiąże pozdrawiam

    Dodano po 3 [godziny] 49 [minuty]:

    ftoki w miare najlepsze jakie udalo mi sie zrobic bo dzin sloneczny wiec narazie to musi wystarczyc
  • Poziom 20  
    no ! stara sterówka gdzie sterowanie odbywa się masą załączaną z alarmu o ile dobrze dojrzałem .wystarczy zmienić wyłącznik na zwykła włącznik lub zmienić sterówkę / chyba np. st-11/ i wyłącznik zostaje oryginalny
    wloc ma rację : zmień elektryka
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    rozumiem ,że chcesz zrezygnować z alarmu ??
    ta ostatnia jest dobra bo ma wbudowane przekażniki i można nią wysterować zamki jakie się tylko chce.jest tam dokładny opis.ja bym stawiał na taką sterówkę bo sam je montuję
    jednak bardziej proponuję sterówkę st-11 zamiast tej którą masz w samochodzie teraz.argumenty ?
    po pierwsze tańsza /35zł/
    po drugie zostaje alarm który wbrew pozorom dużo znaczy
    po trzecie sterówka ma wejścia tak z alarmu /sterowanie masą która jest u ciebie/ jak i sterowanie dwoma masami które są potrzebne oby sterować z przełącznika oryginalnego przykładowy adres na priv
  • Poziom 11  
    panie pelek a mozna na namiary na tą sterowke badz bym pana poprosil o kupno tej ze sterowki i przeslaniu mi ja oczywiscie wczesniej przeleje pieniazki plus pana marza tak aby pan nie byl pod zadnym względem poszkodowany bo naprawde nie znam sie na tych pierdułkach a ludzie potrafią zakręcic w glowie a to co pan mowi ma b.duze znaczenie dla mnie iz alarm musi zostac.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    o ile się nie mylę to bodajże w sosnowcu jest /chyba jeszcze/ giełda elektroniczna prawie na miarę wolumenu.najlepiej tam .jak nie to jest wiele sklepow i firm handlujących alarmami przez internet.trzeba po prostu poszukać .kilka adresów wysyłam na priv
  • Poziom 11  
    wlsnie wrucilem i dziekuje za pomoc napewno zakupie to iz bardzo chce aby wszystko chodzilo jak trza.