Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Malaguti f15 firefox LD 1997 Jest iskra, raz jest jej nie ma.

Tiniooo 01 Apr 2015 18:41 2274 7
  • #1
    Tiniooo
    Level 2  
    Witam
    Mam duży problem z moją Malagą, która w trakcie jazdy zdechła i już nie chciała odpalić.
    Okopałem eis jak głupi i nic.
    Zacząłem od świecy, która była mokra i jakaś dziwnie czarna (dodam, ze cylinder był na dotarciu).
    Wymieniłem świece i nic.
    Odkręciłem jeszcze raz i okazało się, że nie ma iskry (lecz czasami się pojawia ale nie taka jak powinna być).
    Sprawdziłem kabel i wymieniłem na nowy.
    Jest iskra, raz jest jej nie ma.
    Czy to może być zepsuty moduł lub cewka?
    Czy to inny problem?
  • Helpful post
    #2
    intels
    Level 19  
    Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak ręką odjął.
  • Helpful post
    #3
    Staszek49
    Level 35  
    Sprawdź też kompresję, może "zatarłeś" silnik.
  • #4
    Tiniooo
    Level 2  
    dzisiaj założyłem nową świece i dalej to samo czasami pojawia się cienka nitka na świecy . Oby się nie zatarł ale miałem kiedyś podobna usterkę pompa wody mi siadła i zatarł się cylinder.wczoraj odkręcałem gaźnik i była w nim woda skąd się mogła tam wziaść ? Mogła siąść pompa znów ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    https://motor-x.pl/modul-cdi-z-cewka-zaplonowa-rms-beta-malaguti,p.html to jest orginalny zamienik?
  • #5
    intels
    Level 19  
    Tiniooo wrote:
    dzisiaj założyłem nową świece i dalej to samo czasami pojawia się cienka nitka na świecy . Oby się nie zatarł ale miałem kiedyś podobna usterkę pompa wody mi siadła i zatarł się cylinder.wczoraj odkręcałem gaźnik i była w nim woda skąd się mogła tam wziaść ? Mogła siąść pompa znów ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    https://motor-x.pl/modul-cdi-z-cewka-zaplonowa-rms-beta-malaguti,p.html to jest orginalny zamienik?


    Co do zamiennika marki RMS to nie są to części oryginalne ale nie jest to też najtańsze badziewie więc myślę że powinno to działać. Co do wody w gaźniku sprawdź czy nie ucieka Ci płyn z zbiornika wyrównawczego chodź z drugiej strony nie wiem co ma gaźnik do tej właśnie pompy i jak woda z niej mogła się do niego dostać.
  • #6
    Staszek49
    Level 35  
    Może zatankowałeś do zbiornika jakieś trefne paliwo (z wodą), a może myłeś skuter myjką pod dużym ciśnieniem i np. poprzez zsunięty łącznik gumowy, łączący gaźnik z filtrem powietrza "wtłoczyłeś" wodę do gardzieli gaźnika. Mogła też dostać się woda tą drogą, w wyniku wjechania w kałużę.
  • #7
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Odłącz przewód od gaszenia (czarno-biały).
    Sprawdź długość iskry na samym przewodzie WN. Musi mieć długość min. 7 mm.
    Sprawdź rezystancję cewki zasilającej CDI, powinna wynosić 760 - 840Ω. Statory Ducati Energia są w nich dość awaryjne, nowy oryginał kosztuje 360 zł.
  • #8
    Tiniooo
    Level 2  
    Dzięki wielkie panowie za informacje .Wymieniłem cewko - moduł i jak rękom odjął .A co do wody z gaźniku to z filtra powietrza stał na deszczu i się nalało