Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

renault megane 1.4 1997 - wysokie obroty, immo, ogrzewanie, sygnal dzwiekowy

novaa16 01 Apr 2015 20:15 951 0
  • #1
    novaa16
    Level 1  
    Witam stalam sie posiadaczka dosc wiekowej meganki z 97 roku. SIlnik 1.4. Autko dosc malo jezdzone obecnie nieclae 98tys i licznik nie byl przekrecony. Pierwsze co musilam zrobic w nim to wymiana sprzegla bo nie dalo sie jezdzic ale to juz za mna. Teraz natomiast mam kilka mniejszych problemow i szukam ich wyjasnienia/ rozwiazania. Po pierwsze, czasami przy uruchamianiu silnika obroty wskakuja od razu na 4000-4500tys, bez wzgledu na to czy silnik byl zimny czy cieply. Pomaga tylko po wylaczeniu silnika kilkakrotne wlaczenie i wylaczenie immo. Za ktoryms razem zazwyczaj okolo 4 silnik uruchamia sie normalnie. Do tego raz na trasie pedal gazu jakby sam mi sie zapadl pod stopa, obroty wskoczyly na 4000 i auto przspieszylo, na szczescie droga byla pusta... znajomy zasugerowal problemy z elektronika. Jakies sugestie??
    Drugi problem to dziwny sygnal dzwiekowy, mianowicie 10 pikniec, pojawiajacy sie ok 1 min po uruchominiu pojazdu. Konkretnie jest to 10 krotkich pikniec zupelnie jak przy odliczaniu na bombie zegarowej. Raz zdarzylo sie ze na odcinku ok 3 km sygnal powtorzyl sie 3 krotnie, a dzis piknal 3 razy a nie 10 i jakby ciszej. Nie swieca sie zadne kontrolki itp... nie mam pojecia co to jest, ale sygnal jakby z deski rozdzielczej do mnie dolatywal.
    Trzecia sprawa: klucz z immobilaizerem... dziala jakby chcial a nie mogl, jeden immo juz wyzional ducha (tzn wzial i przestal dzialac, byc moze sie rozkodowal, czerwona dioda miga, ale po spr pod aparatem diody irda nie widac swiatla, wiec zakladam ze cos sie moglo rozlutowac?? ) zostal mi teraz tylko jeden pilot do immo a jak pewnie wiecie bez niego ani rusz, niestety czasem musze sie niezle naprzyciskac zeby otworzyc auto i wylaczyc blokade immo. Moze macie jakies pomysly co z tym zrobic,poza zezlomowaniem Reni oczywiscie czy problem lezy w moich pilotach czy to juz kwestia wieku czy nadajnik jest taki slaby?? moze jakis magik elektromechanik moglby cos na to poradzic?
    no i 4 problem chwilowo z powodu slabej pogody najpilniejszy! nie dziala ogrzewanie.. dmuchawy dzialaja bez zarzutu, nagrzewnica sie nagrzewa (tzn caly panel z pokretlami jest cieply przy dotyku wiec wnioskuje ze nagrzewnica dziala), odkamienilam tez i wymienilam plyn w ukladzie chlodzenia, niestety do tych linek i klapek nie umiem sie dostac (ludzie jestem kobieta :D) wiec nie wiem czy tam wszystko smiga jak powinno, wiem tylko ze po przekreceniu pokretla na zimne i cipele do maxa slychac klik jakby cos przeskakiwalo. Macie jakies pomysly? Rano musze odsniezac autko wiec wiecie jak cieplo jest u mnie :D
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się