Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel vectra 1998 1,8 - Mimo wymiany sprzęgła biegi zgrzytają i wysoko bierze

dominiacz 02 Apr 2015 12:29 1818 17
  • #1
    dominiacz
    Level 8  
    Wymieniliśmy docisk, łożysko i tarczkę sprzęgła na SACHS. Wymieniony był też płyn hamulcowy i odpowietrzony układ.
    Sprawa wygląda tak że na początku sprzęgło bardzo fajnie chodziło leciutko i brało przy dole (dywaniku), R nie zgrzytał nie skrzypiało.
    A po 50km jak i teraz po 2tys km jest jak na dawnym sprzęgle.
    Opór jest dość znaczny na pedale sprzęgła. Bierze zdecydowanie w połowie a nawet na górze.
    Jak silnik się rozgrzeje po 20km to jak się pedał wciska i puszcza to mocno skrzypi i strzela. A najgorsze jest to że jak po wciśnięciu sprzęgła nie wbije się 1 albo 3 przed wbiciem wstecznego to po prostu go się nie da wbić jest taki zgrzyt.
    Nie pomaga wciskanie sprzęgła 10 krotne albo wciśnięcie i odczekanie np. minuty.
  • #2
    szymonella22
    Level 10  
    Sprawdź linkę lubi się rozwarstwiać i wydłużyć, sprawdź jeszcze łapę sprzęgła na skrzyni lubią się ukręcić/przekręcić.
  • #3
    pepe150
    Level 36  
    szymonella22 wrote:
    Sprawdź linkę lubi się rozwarstwiać i wydłużyć, sprawdź jeszcze łapę sprzęgła na skrzyni lubią się ukręcić/przekręcić.


    W tym samochodzie sprzęgło jest hydrauliczne!

    Łożysko znaczy wysprzęglik, jak dobrze pamiętam?
    Przewód do wysprzęglika był drożny?
  • #4
    dominiacz
    Level 8  
    Drożny, tam nie ma linki. Tylko jakim cudem zaczął znów od góry brać?
  • #6
    dominiacz
    Level 8  
    No nie. No jak pisałem jak się układ zapowietrzy specjalnie to pedał wlatuje sam w podłogę. A po odpowietrzeniu chodzi ciężko, skrzypi jak silnik ciepły, chwyta u góry i R zgrzyta.
    Jak było świezo wymienione sprzęgło to przez pierwsze 50km chodziło rewelacyjnie. 0 Zgrzytów przy wrzucaniu R można było szybko. Pedał chodził bardzo lekko i brał parę mm po puszczeniu od dołu. A Potem się to tak samo zepsuło.
  • #8
    dominiacz
    Level 8  
    Czyli co pogodzić się? Ale czemu się nagle zmienił moment jego brania z dolnego na górny i w tym samym czasie pedał zaczął chodzić ciężko
  • #9
    pepe150
    Level 36  
    Bym podejrzewał uszkodzone łożysko. Nowy element też ma prawo się zepsuć.
    Zanim nie rozbierzesz nie ma pewności co jest.
  • #10
    Megawe
    Level 34  
    Czy w starej tarczy sprzęgłowej nie była połamana spręzyna ?
    Czy wyczyściłeś obudowę sprzęgła ??
    Czy koło zamachowe nie jest wytarte ?
  • #11
    dominiacz
    Level 8  
    nie, nie , nie

    To po 20 km łożysko padło?
    Ale czemu sprzęgło znów bierze przy górze jak nowa i gruba tarcza?
  • #12
    laciaty1981
    Level 12  
    Sprawdź luz wzdłużny wału korbowego.
  • #14
    dominiacz
    Level 8  
    No i co Panowie jakie pomysły?
  • #15
    grala1
    VAG group specialist
    Napisałeś że wymieniłeś łożysko - czyli wysprzęglik, zgadza się?
    W nim może być problem lub w pompce.
  • #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Ja mam pomysł. Napisz prawdę o jakie auto chodzi.
  • #17
    laciaty1981
    Level 12  
    dominiacz wrote:
    Jak silnik się rozgrzeje po 20km to jak się pedał wciska i puszcza to mocno skrzypi i strzela. A najgorsze jest to że jak po wciśnięciu sprzęgła nie wbije się 1 albo 3 przed wbiciem wstecznego to po prostu go się nie da wbić jest taki zgrzyt.
    Nie pomaga wciskanie sprzęgła 10 krotne albo wciśnięcie i odczekanie np. minuty.

    Tak właściwie to jest oznaka zepsutego sprzęgła. Do wymiany!
  • #18
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zespół sprzęgłowy do wymiany, uszkodzenie przy montażu. Zamykam jako wyczerpany.