Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia, DLM? Celowe działanie? - spadek prędkości internetu + wzrost ping

02 Kwi 2015 22:54 3237 32
  • Poziom 8  
    Witam WSZYSTKICH!
    Od 8 m-cy jestem abonebtem Netii, telefon i internet na łączach Orange (TP). Od pierwszego dnia aktywacji usługi nie było żadnych problemów z działaniem.
    Predkość wahała się w granicach 4,5 Mb/sec do 5,15 Mb/sec. Tydzień temu stopniowo zaczeła spadać synchronizacja w 3 dni
    z ponad 6000 kbps => 4600 kbps => 3500 kbps => 2496 kbps (2,05Mb/sec, i ta wartość utrzymuje się do teraz) + wzrost pingu z 30ms na 51ms
    Oczywiście telefon na infolinie Netii, zgłoszona awaria, 48H na naprawę. Na drugi dzień po zgłoszniu telefon, że awaria usunięta (informuję, że nic się nie zmieniło). Zlecenie przekazane powtórnie do techników.
    Dnia wczorajszego telefon z informacją o stabilizacji łącza z datą zakończenia na dzisiaj. Dziś "wielkie gały" po telefonie z infolinii: "centrala przeciążona, internet będzie wolniejszy do czasu rozbudowy centarli (oczywiście nie wiadomo kiedy nastąpi modernizacja/przebudowa ), 30% mniej do rachunku za internet."
    Dałem sobie chwilkę na ochłonięcie po czym telefon na infolinię, i pytam: jakim cudem przeciążona centrala skoro widać, że mam ucięte synchro na sztywno a "górne widełki" na takim samym poziomie jak przez cały okres świadczenia usługi. Pani dalej jak automat: przeciążona centrala i nic nie może zrobić, tzn technicy nic nie mogą zrobić. Dalsze zgłoszenia będą z automatu odrzucane.
    Dodam, że przez cały czas synchro utrzymuje się na poziomie 5800-6200 kbps
    Moje pytania:
    czy ja mogę coś jeszcze zrobić aby to synchro wróciło do poziomu pierwotnego?
    czy dopadł mnie DLM , jeśli tak to jak wyprosić o jego restart bo na "zwrot" synchro z automatu chyba nie ma co liczyć?
    czy z linii nie da się "wyciągnąć" dawnych 5Mb/sec?
    czy możliwe,że prędkośc została zmniejszona bez mojej wiedzy?

    Na na koniec podaje parametry linii z routera (Tp-Link TD-W8951ND)

    Modulation: G.DMT
    Annex Mode: ANNEX_A

    Downstream Upstream
    SNR Margin: 22.00 17.0 db
    Line Attenuation: 48.0 31.0 db
    Data Rate: 2496 736 kbps
    Max Rate: 6204 1124 kbps
    CRC: 0 0

    Dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam :)
  • Poziom 28  
    Tylko że synchronizacje masz a poziomie: Data Rate: Down: 2496 Up: 736 kbps tak więc troszke inaczej niż podajesz.

    Kolejna sprawa to mam wrażenie że mylisz pojęcia. Synchronizacja jest to prędkość na poziomie sprzętowym na linii twój modem <=> DSLAM czyli urządzenie po drugiej stronie kabla od strony centrali operatora.

    Przeciążenie centrali oznacza problem z łączem do DSLAM, możesz mieć synchronizację wtedy nawet na pełne 20Mbit/s których i tak nigdy nie osiągniesz.
  • Poziom 8  
    Czy tak powinienem był napisać?:
    Data Rate Down (Synchro na którym aktulanie "zapięty" jest router?) teraz 2496 kbps - przez 8 m-cy dynamicznie 5000-6000 kbps
    Max Rate: (Maksymalne możliwe synchro?) od włączenia usługi - dynamicznie 5500-6200 kbps
  • Poziom 28  
    Netia na linii TP ale konkretnie BSA czy LLU?
  • Poziom 8  
    Status w panelu Online Netia:
    BSA - aktywowana
  • Poziom 28  
    To pojawia się pytanie po co podpisałeś umowę z netią? Aby mieć gorsze warunki?

    Wszędzie jest opisywane 1000x BSA jest to zwykła neostrada z tym że z fakturą od netii czy innego operatora BSA. Problem jest w tym że netia nie może zrobić nic bo nie wolno im ruszać infrastruktury TP nawet zdalnego dostępu do centrali nie mają.

    Teraz sprawa wygląda tak ty zgłaszasz problem to netii która przekazuje to do TP, następnie czekasz na odpowiedź z TP aby konsultant netii mógł ją przekazać tobie. I cała patowa sytuacja polega na tym że do właściciela sieci problemu zgłosić nie możesz bo nie jesteś ich abonentem, a tam gdzie go zgłaszasz mogą jedynie Cię wysłuchać i przekazać to dalej. Jeżeli netia od TP dostała informacje o przeciążeniu centrali to już więcej nic nie załatwisz.

    Nawet jeżeli jest dostępny 2gi DSLAM którego przeciążenia nie dotyczą to szanse iż zostaniesz na niego przepięty będąc w netii masz zerowe bo nikt z TP tego nie zrobii co już było nie raz pisane na forach. Popytaj sąsiadów czy mają problemy z neostradą, jeżeli nie to pora na powrót do TP i pewnie problemy się skończą.

    Jeżeli chcesz netię to pamiętaj iż sens jest w dwóch przypadkach, pierwszym z nich jest CU czyli sieć własna netii. A drugim jest LLU czyli uwolniona pętla abonencka, w praktyce oznacza to iż netia na centrali dostawia swój DSLAM a od TP dzierżawią jedynie kabelki od centrali do twojego domu. Plusy tego rozwiązania są dwa, pierwszym z nich jest brak DLMu, a drugi to fakt iż netia ma realny wpływ na działanie usługi bo ma dostęp do centrali.

    Pamiętaj iż zmiana netii na T-Mobile, Multimedie czy innego operatora nie zmieni nic poza logiem operatora na fakturze.
  • Poziom 8  
    Cytat:
    To pojawia się pytanie po co podpisałeś umowę z netią? Aby mieć gorsze warunki?

    od 2005 roku internet był w TP. Ostatnie 4 Lata w opcji 1Mb/sec bo więcej się nie da (takie info na infolinii i w salonie TP). Przedstawiona oferta Netii daje gwarancję na stabilne 2Mb/sec w niższej cenie (opcja "do 20Mb/sec"), wiedziałem że będzie działało.
    Szok, usługa uruchomiona nie tylko 2Mb ale 4-5 Mb/sec i uśmiech od ucha do ucha:)
    Internet działa bez problemów od samego początku, i bam - tydzień temu widełki ucięte na sztywno. Ja naturalnie: o co biega? w niecałe 48H systematycznie spada prędkość. Czyżby Pan Technik z TP uznał, że za szybko dla konkurencji? No to co - "tniemy", tłumacząc "przeciążeniem centrali.

    Cytat:
    Teraz sprawa wygląda tak ty zgłaszasz problem to netii która przekazuje to do TP, następnie czekasz na odpowiedź z TP aby konsultant netii mógł ją przekazać tobie. I cała patowa sytuacja polega na tym że do właściciela sieci problemu zgłosić nie możesz bo nie jesteś ich abonentem, a tam gdzie go zgłaszasz mogą jedynie Cię wysłuchać i przekazać to dalej. Jeżeli netia od TP dostała informacje o przeciążeniu centrali to już więcej nic nie załatwisz.

    Tego się obawiałem. I chyba tak jest:(

    Co do możliwości wyboru operatora i technologii: TP lub Netia, obie w ADSL (o innych opcjach nic mi nie wiadomo)

    Pozostaje mi pogodzić się ze "zmianą" czy jest coś co mogę jeszcze zrobić?
    A może ja jestem w błędzie?
  • Poziom 28  
    Obie w ADSL, ale LLU a BSA to różnica olbrzymia - co napisałem wcześniej i wyjaśniłem na czym ona polega.

    Różnica w prędkości może być zwyczajnym przypadkiem - modernizacja centrali do ADSL2+ :)
  • Poziom 21  
    juki21 napisał:
    "centrala przeciążona, internet będzie wolniejszy do czasu rozbudowy centrali
    Kłamstwo by spławić frajera. Ciebie ciężko spławić, bo wiesz o DLM.
    juki21 napisał:
    Dodam, że przez cały czas synchro utrzymuje się na poziomie 5800-6200 kbps
    Synchro masz 2496 z winy DLM. Max Rate 5800-6200 wygląda dobrze, to są zmiany SNR o ok.1 dB.
    juki21 napisał:
    czy ja mogę coś jeszcze zrobić aby to synchro wróciło do poziomu pierwotnego?
    Doprowadzić linię do ideału. Realnie niemal każdemu tnie, np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3014486.html
    juki21 napisał:
    czy dopadł mnie DLM , jeśli tak to jak wyprosić o jego restart bo na "zwrot"
    Obecny DLM jest bardziej inteligentny i sam oddaje gdy zobaczy dużą stabilność, kwestia na ile jest duża 5800-6200 wygląda bardzo dobrze i daje nadzieję na 5024 lub 4096, ale jeśli od czasu jest duża niestabilność to może być jak w podanym linku.
  • Poziom 28  
    Dla twojego tłumienia 48dB czyli długość linii na poziomie 3,5KM szacuje się synchronizację na poziomie 5984 kbps, co daje throughput na poziomie 5296 kbps - przy ADSL2+.

    Z tego co wkleiłeś parametry z modemu ty jesteś na G.DMT
  • Poziom 8  
    Jak miałem router Pentagram było Auto, po przesiadce na TP-Link od 2 lat sztywno w ustawieniach na G.DMT, dla neta z TP jak był i teraz dla Netii.

    Cytat:
    Doprowadzić linię do ideału

    Ciekawe po jakim czasie DLM oddaje synchro gdy zostawi się linie w spokoju.
    Do tej pory wyłączałem router na noc czy lepiej tego teraz nie robić?
    Czy dzwonić na party line i prosić/błagać/żądać restartu DLM?
  • Poziom 15  
    @Rognor takie pierodły jak ty piszesz to masakra
    Rognor napisał:

    juki21 napisał:
    "centrala przeciążona, internet będzie wolniejszy do czasu rozbudowy centrali
    Kłamstwo by spławić frajera. Ciebie ciężko spławić, bo wiesz o DLM.

    a skąd wie DLM? od Netii wiec gdybyśmy chcieli spławić klienta nie mówili byśmy o tym i czasie jego zakończenia.

    Realnie spróbuj za miesiąc zadzwonić i spróbować zgłosić.
  • Poziom 21  
    Masz jakieś dowody, że coś źle piszę? A DLM "wie" stąd, że to "automat" - program komputerowy, który obserwuje parametry linii na bieżąco. Kłamstwa odnośnie "przeciążonej" centrali widziałem mnóstwo razy, ot takie kłamstwo do "kopiuj wklej".

    juki21 napisał:
    Ciekawe po jakim czasie DLM oddaje synchro gdy zostawi się linie w spokoju.
    Różnie, zwykle 1-2 tygodnie, ale czasem dużo dłużej, a czasem 2-3 dni (takie osiągi miał tu jeden z ekstremalnie niestabilną linią, 11111olo czy jakoś tam).
    juki21 napisał:
    Do tej pory wyłączałem router na noc czy lepiej tego teraz nie robić?
    Nie robić, DLM tego nie lubi (ale jeszcze bardziej nie lubi niestabilności, która może wystąpić np.w nocy).
    juki21 napisał:
    Czy dzwonić na party line i prosić/błagać/żądać restartu DLM?
    Nie dzwonić, konsultanci o tym nie mają pojęcia (wielu o tym nie słyszało, lepiej używać pojęcia "stabilizator"). Ponadto Netia nie ma dostępu do DLM (to jest po stronie Orange). Musiałbyś wybłagać technika Netii by wybłagał Orange, mało realne (nawet gdyby się udało to powtarzam link tego któremu się udało: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3014486.html ).
  • Poziom 15  
    Rognor napisał:
    Kłamstwa odnośnie "przeciążonej" centrali widziałem mnóstwo razy, ot takie kłamstwo do "kopiuj wklej".


    Widzę że jesteś "obeznany" ale ..
    Rognor napisał:
    Musiałbyś wybłagać technika Netii by wybłagał Orange
    w przypadku BSA zgłoszenie jest przesyłane od razu do TP nie ma tu "technika" Netii. w przypadku 1 zgłoszenia i informacji o przciązeniu już pisałem poczekać i zgłosić ponownie gdy zadzwoni konsultant poinformować o przeciążeniu poprosić wysłanie ponownie + ewentualnie interwencje regulowaną.

    I na przyszłość bycie miłym dla konsultanta od którego zależy Twój net pomaga...
  • Poziom 8  
    W sobotę dzwoniłem z prośbą o reset DLM (Pani na infolinii nie wie o co mi chodzi).
    Posłuchałem muzyki bo Pani dzwoni do technika i przekazuje mi info "Proszę obserwować linię".
    Niecałą godzinę temu dzwonił Pan z Orange i proponuje mi Internet DSL dla firmy.
    Czyżby "centrala nie była już przeciążona?" lol
    Mam wrażenie, że ktoś w leci w kulki.
    W niedziele rano 5 min bark prądu ponowne synchro i tak trzyma do teraz:
    Downstream
    SNR Margin 20.5-22.00
    Line Attenuation 50.0
    Data Rate 2496 kbps
    Max Rate 5952 kbps
    CRC 0
  • Poziom 15  
    @juki21 to może ja wyjaśnię jak działa infolinia sprzedażowa w Orange i Netii. Osoba która ma sprawdza w systemie widzi np. Max 20 i to Ci proponuje w systemach sprzedażowych nie ma informacji o DLMie. Wiec jej propozycja jest o tyle szczera o ile Netii bo tam też będzie konsultant widział to samo.

    Infolinia ani Netii ani Orange nie może zdanie zrestartować DLM'a jedni i drudzy mogą zrestartować tylko port na centrali. Jedno nie oznacza drugiego.

    Co do synchronizacji pisali Ci już wyżej że przy przeciążonej centrali synchro możesz mieć nawet na 20 i tak tego nie osiągniesz to właśnie jest ta awaria.
  • Poziom 28  
    No to ja mam inne doświadczenie z linią sprzedażową netii, dzwoniłem jak zamawiałem usługę i dowiedziałem się iż owszem mogę sobie zamówić opcję do 20 z tym że uzyskiwał będę jakieś 15,5Mbit/s. I tyle jest robiąc testy zawsze mam te 15 - 16 Mbit/s czasami więcej ale to już zależy od czynników zewnętrznych.

    Tak więc jak się chce podać ile będzie - to się da.

    Pora spojrzeć prawdzie w oczy iż sieć to nie była modernizowana nigdy, jedyne co się robi to łata okablowanie aby jakoś działało. System stabilizacji łącza załatwia resztę gdyż w przedziale 1 - 10Mbit/s zawsze uda się nawet najsłabszą linię ustabilizować. A to eliminuje konieczność wysyłania techników do awarii o którą ciężko aby była przy takich widełkach usługii.
  • Poziom 15  
    @seb235 z doświadczenia powiem Ci że czasem się da faktycznie podać mniej więcej ale głównie na Naszej sieci na BSA to zwykle jest trudne.
  • Poziom 39  
    Na tej linii powinno być stabilne ok 4,5Mb.
    Istnieje mała szansa że DLM sam odda ale tylko w przypadku kiedy router jest włączony 24h/dobę.
    Z panienkami na infolinii nie ma co gadać o "jakimś DLM" bo oni znają tylko pojęcie stabilizacja linii, jeśli już to napisz przez formularz on line, jeśli jedna nie zrozumie to zawoła koleżankę albo kolegę bo na infolinii panuje zasada : konsultant zawsze ma rację (nawet jak jest baranem po 2 dniowym szkoleniu, zdarzają się wyjątki ... ale ktoś kto kuma ten techniczny "bełkot" zazwyczaj ma większe aspiracje jak plucie w słuchawkę).

    Swoją drogą instalację w domu bym sprawdził, bo DLM sukcesywnie zabierał po kawałku a to znaczy że cały czas występowały błędy transmisji.
  • Poziom 8  
    Odpowiedź na zgłoszenie (opisałem czym jest DLM i jak wygląda jego działanie) poprzez formularz kontaktowy.
    Cytat:
    stwierdzono trudnousuwalne przeciążania na centrali. To one są powodem spadku wydajności łącza

    Cytat:
    Niestety, w chwili obecnej nie jest znany termin rozbudowy centrali. W związku z tym wprowadziliśmy koretkę cykliczną -30% do opłaty abonamentowej za Internet. Rabat będzie funkcjonował do czasu rozbudowy jednostki oraz poprawy parametrów linii. Najmocniej przepraszam za zaistniałą sytuację


    Czy DLM oddaje synchro przy modulacji ustawionej na G.DMT?
  • Poziom 39  
    Uparli się na przeciążenia , chyba że faktycznie to ich nowy sposób walki z zatkaną rurką .... przytną każdemu po 30% i od razu lepiej :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: , modulacja nie ma wpływu za to DLM może mieć wpływ na nią .;)
    To są uroki BSA niestety.
    Z orange już różne cuda załatwiałem, resetowanie DLM, zmianę modulacji, da się ? da się ! chociaż za pazurami też mają ale z BSA zawsze tak było że robią wszystko byle nic nie robić.
  • Poziom 15  
    juki21 napisał:
    Odpowiedź na zgłoszenie (opisałem czym jest DLM i jak wygląda jego działanie) poprzez formularz kontaktowy.


    I znów robicie coś o czym Was przestrzegam cały czas. :( wymądrzanie się na infolinii czy też mailowo i bycie nie miłym działa tylko na Waszą nie korzyść kurcze ludzie zrozumcie to że jest ktoś dla Was nie miły a macie 2 możliwości walczyć dla kl. z TP a odpisać mu o przeciążeniach? dla takiego "gbura" (bez urazy) też bym nie marnował swojego czasu.
  • Poziom 8  
    Cytat:
    wymądrzanie się na infolinii czy też mailowo i bycie nie miłym

    W wiadomości zawarłem tylko szczątkowe informacje na temat DLM (może to on jest "winowajcą"), i swoje uwagi oparłem tylko na zaniżonej synchronizacji, a cała wiadomość napisana była tonem "błagalnym", a może się uda i ktoś będzie własnie chciał powalczyć w moim imieniu z TP o te 3Mb/s.
    I pytanie z serii: "Wszystko o DLM" :)
    gdy DLM (jeżeli w ogóle to nastąpi) odda synchro to sam zresetuje połączenie?
  • Poziom 39  
    juki21 napisał:
    Cytat:
    wymądrzanie się na infolinii czy też mailowo i bycie nie miłym

    W wiadomości zawarłem tylko szczątkowe informacje na temat DLM (może to on jest "winowajcą"), i swoje uwagi oparłem tylko na zaniżonej synchronizacji, a cała wiadomość napisana była tonem "błagalnym", a może się uda i ktoś będzie własnie chciał powalczyć w moim imieniu z TP o te 3Mb/s.
    I pytanie z serii: "Wszystko o DLM" :)
    gdy DLM (jeżeli w ogóle to nastąpi) odda synchro to sam zresetuje połączenie?


    Znam przypadki że sam synchronizował od nowa ale to taka rzadkość że w sumie nigdy nic nie wiadomo.
  • Poziom 8  
    Równo 2 tygodnie od przycinania synchro dziś mam to:
    Netia, DLM? Celowe działanie? - spadek prędkości internetu + wzrost ping
    Czyli DLM oddaje jak się go nie drażni :) poczekam i zobaczę czy resztę też odda.
    Cytat:
    Znam przypadki że sam synchronizował od nowa ale to taka rzadkość że w sumie nigdy nic nie wiadomo.

    U mnie tak właśnie to wyglądało.
  • Poziom 39  
    juki21 napisał:
    Równo 2 tygodnie od przycinania synchro dziś mam to:
    Netia, DLM? Celowe działanie? - spadek prędkości internetu + wzrost ping
    Czyli DLM oddaje jak się go nie drażni :) poczekam i zobaczę czy resztę też odda.
    Cytat:
    Znam przypadki że sam synchronizował od nowa ale to taka rzadkość że w sumie nigdy nic nie wiadomo.

    U mnie tak właśnie to wyglądało.


    Czasami nie po 22:00/24:00 w nocy ? ;)
    Bo by pasowało do mojej wiedzy .
  • Poziom 8  
    Cytat:
    Czasami nie po 22:00/24:00 w nocy ?

    2496 kbps było do 0:00 (router na noc ON)
    DLM synchro ucinał między godziną 3:00 a 5:00.
    Może wtedy też postanowił być "Janosik'iem":)

    Edit:
    dostałem F-Vat za usługę i o tych 30% zniżki słyszałem tylko na infolinii.
    Czy to jednak nie był DLM i sami zrobili reset? sprawdzili, że już wraca normalne synchro i oczywiście "zniżka" się nie należy.
  • Poziom 39  
    Żeby dostać rabat z powodu jakości usługi musi być przeprowadzona procedura reklamacyjna , przynajmniej w Orange. (i to co miesiąc) jeśli ktoś będzie sobie życzył :D , pierwsze słyszę żeby na widzi misie konsultanta ktoś dostał rabat.

    Reklamacje składa się choćby formularzem online, chociaż coś mi świta że raz załatwiałem telefonicznie ale to było na wyraźną prośbę a nie tak o w połowie rozmowy "a dostanie pan rabat, do widzenia" .
  • Poziom 15  
    bestboy21 napisał:
    Żeby dostać rabat z powodu jakości usługi musi być przeprowadzona procedura reklamacyjna , przynajmniej w Orange. (i to co miesiąc) jeśli ktoś będzie sobie życzył , pierwsze słyszę żeby na widzi misie konsultanta ktoś dostał rabat.


    Niestety piszesz bzdury w Netii gdy po awarii dzwoni konsultant poinformować o przeciążeniu OD RAZU informuje o korekcie!
  • Poziom 39  
    ajvens napisał:
    bestboy21 napisał:
    Żeby dostać rabat z powodu jakości usługi musi być przeprowadzona procedura reklamacyjna , przynajmniej w Orange. (i to co miesiąc) jeśli ktoś będzie sobie życzył , pierwsze słyszę żeby na widzi misie konsultanta ktoś dostał rabat.


    Niestety piszesz bzdury w Netii gdy po awarii dzwoni konsultant poinformować o przeciążeniu OD RAZU informuje o korekcie!


    Właśnie widać jak skorygowali.