Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi A4B6 1.9 AWX Nie pali

03 Kwi 2015 12:11 2097 27
  • Poziom 10  
    Witam od pewnego czasu po uruchomieniu silnika,silnik popracował chwilę potem gasł odpalałem go i jechałem dalej, dwa dni temu auto pracowało około 10 sec i zgasło i juz nie dało się uruchomić. Wymieniłem filtr ropy zalałem go ropą. Po około 20 min. stania auto odpala na 10 sec i gaśnie tak przed i po wymianie filtra było jak juz zgaśnie to potem kręcę i tak trochę dziwne kręci jak by na jednym lub dwóch cylindrach łapał ale nie odpala. Pompka w baku ok, ostatnio tankowałem verve, może to zbieg okoliczności. Jak odpale go na chwilę silnik pali wtedy od strzała pracuje równo i po chwili gaśnie jak by paliwa brakowało.Zdjąłem przewód paliwowy zasilający pompę vacu i trochę ciśnienia w nim bylo bo trysneła ropa. Do pompy vacu podpiełem bezpośrednio butelkę z ropą widać że pobiera paliwo i nadal nic. Pompa vacum podmieniona na drugą dalej to samo
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 11  
    Podłączałeś pod kompa? Czy wolisz wymienić poł silnika na pałę:)
    Ja bym stawiał na czujnik wału albo czujnik na pompie

    Komp Ci wszystko powie bo nie wierzę żeby błędu nie wywaliło przy takiej usterece
  • Poziom 10  
    komp podpięty w pierwszej kolejności mam swój prywatny, zero błędów

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dla mnie i innych kolegów to też niezła zagadka. Ogólnie tak trochę interesuje się mechaniko i naprawdę już wszystkie pomysły wyczerpałem.
  • Poziom 11  
    No to może pasek skoczył na rozrządzie
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    o tym nie pomyślałem

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    W 2.0 benzyna audi 80 b4 miałem na obudowie silnika przy skrzyni takie okienko do ustawiania rorządu czy w 1.9 AWX jest coś takiego bo wałka rorzadu to widać gorzej z wałem korbowym na dole tam pewnie gorzej zobaczyć czy jest w punkcie
  • Poziom 8  
    Przy przestawionym rozrządzie komputer powinien pokazać błąd synchronizacji czujników położenia wałków i wału,
  • Poziom 11  
    Nie pokaże. Dwa razy miałem taką sytuację żę skoczył o jeden ząb pasek i silnik pracował a błędów nie było.

    jeżeli masz odblokowanego vaga to na nim da się to sprawdzić bo komputer będzie drastycznie walczyć nad poprawna pracą silnika
  • Poziom 10  
    No właśnie błędów zero i to jest dziwne.Podsumowując auto średnio pali co 20 min. od strzała pracuje około około 7-10 sec pracuje równo. z vagiem jeszcze tak nie jestem na ''TY"" ale odblokowany ;D jest, to vag ma walczyć nad poprawna pracą silnika. Nie bardzo wiem w co wejść, coś kiedyś słyszałem o sprawdzeniu synchronizacji.ale nie wiem czy zdążę się połączyć w kilka sec. pracy silnika
  • Poziom 12  
    Przydałby ci się komp który nie zrywa połączenia jak zwykły vag można użyć texe i wtedy byś sprawdził.
  • Poziom 34  
    Weź ustaw znak na wale , zdejmij górną osłonę paska sprawdź czy pasuje na blokadę , zrobisz to w 3 minuty , a kompa będziesz uruchamiał dwa razy dłużej .
  • Admin grupy Samochody
    Panowie, rozrząd przestawia się co 10 minut? Potem wraca do normalności?
    tommy1982 napisał:
    Po około 20 min. stania auto odpala na 10 sec i gaśnie


    Sprawdź czy jak zgaśnie połączysz się ze sterownikiem silnika. I czy w momencie niepalenia zapala się po włączeniu zapłonu kontrolka świec żarowych.
  • Poziom 12  
    może przycina się zawór gaszacz,
    może robi się podciśnienie w układzie paliwowym,
    może coś z egr,
    może immobilizer,
    może autoalarm? a nie rozrząd.
    Na to wszystko są sposoby by to wykluczyć, rozrząd też można sprawdzić bo trzeba i warto sprawdzić wszystkie te rzeczy żeby coś było pewne.
  • Poziom 10  
    Po zgaszeni łączy się ze sterownikiem silnika.W momencie próby ponownego uruchomienia wszystkie kontrolki zachowują się normalnie, kontrolka świec żarowych też. Dla mnie dziwne jest to że auto zapali od strzała i pracuje równo. Używam VCDS 11.11

    Dodano po 2 [minuty]:

    Gdyby immo paliła by się kontrolka od immo na zegarach,alarmu nie ma jest tylko centralka. EGR też by wywalił błąd w sterowniku

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przez chwilę gdy zapalił w mens blok w 4 grupie synchronizacja wyskoczyło +3 czyli mieści się w normie
  • Admin grupy Samochody
    A jak zgaśnie i nie odpala, sterownik jakie widzi obroty wału podczas kręcenia rozrusznikiem?
  • Moderator Samochody
    tommy1982 napisał:
    Zdjąłem przewód paliwowy zasilający pompę vacu i trochę ciśnienia w nim bylo bo trysneła ropa.


    Obawiam się iż masz uszkodzone uszczelniacze pompowtrysków, a w zasadzie miedziane podkładki i dmucha kompresją w układ paliwowy.

    bambus199102 napisał:
    Nie pokaże. Dwa razy miałem taką sytuację żę skoczył o jeden ząb pasek i silnik pracował a błędów nie było.


    Nie masz racji, ten sterownik w tym aucie z tym silnikiem po przekroczeniu granicy +- 6 stopni, sterownik nie pozwoli na rozruch lub zgasi auto generując błąd :" Czujnik wałka rozrządu, sygnał poza tolerancją"
  • Poziom 10  
    [quote="domex32"]
    tommy1982 napisał:
    Zdjąłem przewód paliwowy zasilający pompę vacu i trochę ciśnienia w nim bylo bo trysneła ropa.


    Obawiam się iż masz uszkodzone uszczelniacze pompo wtrysku, a w zasadzie miedziane podkładki i dmucha kompresją w układ paliwowy.

    To czy w takiej sytuacji nie podniesie sie stan oleju w silniku . Może coś w tym być. Myślałem ogólnie o pompkach ale trochę w innym kontekście
  • Moderator Samochody
    tommy1982 napisał:
    To czy w takiej sytuacji nie podniesie sie stan oleju w silniku . Może coś w tym być. Myślałem ogólnie o pompkach ale trochę w innym kontekście


    Jak wyobrażasz sobie podniesienie stanu oleju? od czego? Od gazów spalinowych które są pompowane w układ paliwowy?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Podłącz VCDS wybierz bloki pomiarowe, grupa 001 druga wartość i obserwuj jak po odpaleniu rośnie dawka paliwa do momentu zgaśnięcia, możesz zrobić film i wrzucić na forum, chyba że poradzisz sobie ze zrobieniem logów.
  • Poziom 10  
    A jakie jest ciśnienie podawanego paliwa przez pompę vacu podczas rozruchu. Jeżeli uszkodzone są miedziane podkładki to i uszczelki gumowe też pewnie puściły.? Jutro sprawdzę te bloki a jak mi się uda zrobię logi lub nagram film
  • Moderator Samochody
    Pompa tandemowa powinna podawać na rozrusznik co najmniej 2,5 bara.
  • Poziom 10  
    http://vaglog.pl/log_211728.html
    oto logi ale z tego co zauważyłem to nic nie pokazało i teraz tak samo auto odpaliło od strzała i zgasło po kilku sec

    Dodano po 10 [minuty]:

    Po tym jak zgasł pokazała się kontrolka ciśnienia oleju nie wiem czy to ważne, olej jest. Posiedziałem jeszcze trochę w aucie i drugi raz odpaliłem za jakieś 5 minut auto odpaliło ale tylko na 1 może 2 sec i zgasło i za drugim razem kontrolka oleju już się nie zapaliła[film=450.370][/film]
    https://filmy.elektroda.pl/36_1428175358.flv
  • Moderator Samochody
    Log miał być na pracującym silniku.
  • Poziom 10  
    I byly na pracujacym
  • Moderator Samochody
    To wstaw go.

    Ten co dałeś pokazuje że silnik nie pracował. Obrotów i dawki paliwa brak.

    Obrotomierz się podnosi jak silnik chodzi?
  • Poziom 10  
    No właśnie kolego to jest wykres z pracującego silnika najprawdopodobniej przey próbie uruchomienia silnika vag stracił komunikację, ja wszystko ustawiłem przed uruchomieniem silnkka. Obrotomierz normalnie wskazuje obroty
  • Moderator Samochody
    To musiał Ci się sprzęt rozłączył.

    Postaraj się o ten log, albo zrób film z dawką paliwa.

    Odpal i nagrywaj aż nie zgaśnie po tych 10 sekundach, to nam naświetli temat.
  • Poziom 10  
    No właśnie kolego to jest wykres z pracującego silnika najprawdopodobniej przey próbie uruchomienia silnika vag stracił komunikację, ja wszystko ustawiłem przed uruchomieniem silnkka. Obrotomierz normalnie wskazuje obroty

    Dodano po 5 [sekundy]:

    I byly na pracujacym

    Dodano po 5 [godziny] 57 [minuty]:

    Uszkodzony był elektrozawór od klapy gaszenia prawdopodobnie uszkodzona jest membrana w środku i po napompowaniu ciśnienia klapa się zamykała. 1J0906283A. Temat zamykam
  • Poziom 12  
    Zawór gaszacz nie działa na ciśnienie tylko na podciśnienie a steruje nim elektrozawór. Test elementów wykonawczych by ci pomógł w diagnozie.
  • Poziom 10  
    Jak wykonuje się taki test elementów wykonawczych ,przypominam że vag nie pokazał żadnych błędów