Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB

03 Kwi 2015 13:02 1581 15
  • Poziom 7  
    10 dni temu był u mnie monter sprawdził on okablowanie i resztę. Powiedział on że wszystko jest dobrze. poskarżyłem się także na słabą prędkość internetu która wynosi 1,3MB. Zrobił on rekonfiguracje i powiedział że po 10 dniach prędkość mojego internetu powinna ustabilizować się na ok. 6-8MB/S. Przez ten okres 10 dni połączenia były zrywane i internet mulił. Dziś mija 11 dzień a prędkość mojego internetu ponownie ustabilizowała się na 1,3MB/S. Rozumiem że to internet do 10MB/S ale nie oszukujmy się w dzisiejszych czasach to jest tragedia.. :( Czy na tą prędkość może mieć wpływ router (dokładnie Edimax ar-7084ga)? Czy może co innego ? Proszę o pomoc ponieważ jestem w tych sprawach zielony..
  • Poziom 20  
    A gdzie zrzut ekranu z ustawieniami i parametrami routera ? Uzupełnij.
  • Poziom 7  
    chodzi o to ?
    Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB

    Dodano po 1 [minuty]:

    po konfiguracji mam tu pare fail'i i nie wiem o co chodzi Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB
  • Poziom 7  
    Myślę że chodzi o to
    Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB
  • Poziom 20  
    Masz ustawione G.DMT i dlatego nie wyciągniesz dużo. Dla neo do 10 masz mieć ustawione ADSL2+ , przestaw i dopiero wtedy będzie wiadomo jak to chodzi i ile faktycznie wyciągnie.
    Jak się po przestawieniu okaże ze nie masz synchronizacji to oznacza że nie jesteś wpięty do odpowiedniego portu na centralce, wtedy to zgłaszasz do obsługi ma być ADSL2+ było wiele razy poruszane w tematach.
    Na razie nie zwracaj uwagi na duże tłumienie myślę że jak ci przestawia na ADSL2+ to i linie będą musieli poprawić ale to już następny krok. Poczytaj tematy tam jest wytłumaczone.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2983997&highlight=
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2544985&highlight=
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2641604.html
  • Poziom 7  
    Jest napisane, że ta modulacja jest potrzebna, aby uzyskać więcej niż 6MB . Natomiast moja prędkość wynosi 1,3MB. :(
  • Poziom 20  
    Ustaw tak jak powinno być i zgłaszaj brak internetu i tyle, pierwszy krok to prawidłowa modulacja czyli ADSL2+ i tego się trzymaj reszta ciebie nie interesuje tak ma być. Jak będziesz mieć internet w prawidłowej modulacji to się dopiero okaże czy działa prawidłowo, dopiero jak wtedy nie będzie będziesz zgłaszał awarie.
    Pierwszy krok prawidłowa modulacja.
    Nie sprawdzisz czy masz prawidłową synchronizacje bo jej po prostu nie masz, prawidłową synchronizacje będziesz mógł oceniać mając prawidłową modulacje.
    Chyba już prościej nie mogę wytłumaczyć, ustaw ADSL2+ na sztywno, jak by internet wtedy nie działał nic nie przełączaj wytrzymasz dzień bez internetu, zadzwoń ze zgłoszeniem że internet nie działa przyjedzie technik przełączy ciebie na odpowiedni port w centralce a dopiero potem będziesz kombinował z prędkościami jak było dalej coś nie tak. Poczytaj tematy dokładnie jak czegoś nie rozumiesz.
  • Poziom 7  
    teraz patrze że po przełączeniu na ADLS2+ i zrobieniu "save" w zakładce "status" pisze nadal G.DMT. O co chodzi.. ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    przełączyłem to i internet normalnie mam, nic się nie zmieniło
  • Poziom 20  
    ADSL2+ ANNEX A PPPoA VcMUX ? jak masz tak ustawione to dopiero automat DLM zacznie ustawiać prędkość( DLM nie działał na GDMT, automat działa na ADSL2+) a jak nie to zgłaszaj że masz awarie bo przy takim ustawieniu masz mieć prawidłowo.
    DLM dostosował linie do możliwości a ty te możliwości ograniczyłeś sam nie mając prawidłowej modulacji, więc może wystarczy zrestartowanie DLM aby się od nowa ustawił i przeprowadził synchronizację, tylko już nie kombinuj z przestawianiem routera nie ruszaj ma być ADSL2+ każde przełączenie, wyłączenie ustawienie nieprawidłowej modulacji DLM wykrywa jako błąd i zaniża prędkość aby tych błędów nie było.
  • Poziom 7  
    jakbym mógł jeszcze to:
    1.tutaj masz to PPPoA VcMUX
    Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB
    2. tutaj ADLS
    Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB
    3. i tutaj nie wiem z jakich przyczyn nie zmienił się ten ADLS. Łap zdj.
    Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB

    Dodano po 39 [sekundy]:

    oczywiście wszystko jest zapisane

    Dodano po 45 [sekundy]:

    może włączyć i wyłączyć router ? pomoże to coś ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    restart nic nie pomógł :(
  • Poziom 20  
    Po przestawieniu powinieneś zrobić restart choć niekiedy router tego nie wymaga, a czy coś pomoże nie wiem, natomiast wiem że ma zostać ADSL2+ jak się nie połączy to znaczy że nie jesteś podłączony na centralce do odpowiedniego portu. jak by coś takiego wynikło nic nie przestawiaj tylko zgłoś że internetu nie masz a jak by złapał synchronizacje to zgłaszaj że masz jakąś awarie że ledwo chodzi i tyle. przy prawidłowej synchronizacji tam zamiast G.DMT powinno wyskoczyć ADSL .
  • Poziom 21  
    kamil112222 napisał:
    10 dni temu był u mnie monter sprawdził on okablowanie i resztę.
    Czy na tą prędkość może mieć wpływ router (dokładnie Edimax ar-7084ga)? Czy może co innego ?
    Może to może tamto, monter miał obowiązek to sprawdzić i naprawić (jednak musisz zrobić to co możesz za niego). Ładnie opisałem to tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14582666#14582666

    kamil112222 napisał:
    Dziś mija 11 dzień a prędkość mojego łącza ponownie ustabilizowała się na 1,3MB.
    Nie myl jednostek, bo to wskazuje na pełne 10 Mb/s, a realnie masz ok. 1,3 Mb/s obcięte przez stabilizator ze względu na drastyczną niestabilność na linii. ADSL2+ nie ma tu nic do rzeczy, masz linię na pełne 10 Mb/s, w G.DMT 6 Mb/s z łatwością i sporym zapasem.
  • Poziom 7  
    dzwoniłem do orange już 3 razy. Za każdym razem mówią mi że sprawa została zgłoszona do techników którzy prawdopodobnie nic nie robią bo już 3 razy mój dom odwiedził monter który nie potrafi zmierzyć nawet napięcia w zasilaczu od routera.. kazał mi wymieć routem który w całości sprawny prócz zasilacza którego już wymieniłem. Mam dzwonić tak 100x i za każdym razem ma przyjeżdżać monter który nic nie poradzi ?
  • Poziom 43  
    kamil112222 napisał:
    Mam dzwonić tak 100x i za każdym razem ma przyjeżdżać monter który nic nie poradzi ?

    To po co dzwonisz? - składaj reklamację na piśmie, tam napisz czego żądasz (rekompensata finansowa, odszkodowanie itd.), w razie nienaprawienia napisz im, że idziesz do PRK i powiadamiasz UKE - Ty się z nimi pieścisz - dlatego Cię olewają.
  • Poziom 11  
    Mam podobnie :( Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB Neostrada, słaba prędkość internetu, do 10MB
    Był technik i pogrzebał i było przez 5h 11 mb :) o co tu chodzi?